כדורסל: לקראת השבוע בגזרת הגברים הנשים והגברים

כל מה שצריך לדעת לקראת משחקי השבוע, בכתבה הבאה.

עונת הכדורסל יצאה באופן רשמי בשבוע שעבר לדרך, בגזרת הליגות השונות לגברים. עונת הכדורסל לנשים יוצאת השבוע לדרך. על כן, החלטנו באתר “גליל עולה” להביא מעתה בימי ראשון כתבת מבוא לקראת משחקי קבוצות הגברים והנשים מהגליל העליון, כשירות לאוהדי ואוהדות הכדורסל במרחב. בשבוע הקרוב מצפה לנו משחק אחד בכל יום – שני משחקי גברים ומשחק נשים אחד.

יום ראשון

קבוצת הגברים של מ.ס “דניאל” צפת, המשחקת במחוז הצפוני של הליגה הארצית, תתארח בשעה 20:00 אצל מכבי קרית מוצקין, היורדת מהליגה הלאומית, שבמחזור הראשון הובסה 85:49 במשחק החוץ מול הפועל כפר סבא. מוצקין נחשבת לקבוצה עם שחקנים בעלי רזומה, בהם הרכז ליאור שגב – ששיחק בהפועל חולון ומכבי חיפה בליגת העל, הסנטר הגלילי יבגני ליוטרין והגארד בר חג’בי. עם זאת, צפת נחשבת לקבוצה עם חומר שחקנים איכותי יותר ומגיעה למשחק הזה כפייבורטית. המשחק יועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של מ.ס “דניאל” צפת .

יחזרו ממוצקין עם ניצחון? שחקני מ.ס “דניאל” צפת



יום שני

קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון תתארח אצל מכבי ראשון לציון, במסגרת המחזור השני בליגת העל. המשחק ייערך באולם “בית מכבי” בראשון לציון, יחל בשעה 19:30. שתי הקבוצות פתחו את העונה עם הפסדים דו ספרתיים – גליל הפסידה 83:69 את המשחק הביתי מול הפועל ירושלים, מכבי ראשון לציון הובסה 101:67 במשחק החוץ מול הפועל חולון.

הפועל גליל עליון שיחקה בשבוע שעבר שני משחקים בתוך 48 שעות, ביום שלישי ניצחה 45:56 את המשחק הביתי מול פ.צ בלקן. בשני המשחקים גליל הטיבה לשחק במחצית הראשונה, אך נראתה לא טוב במחצית השניה – דבר שהתבטא במיוחד בתפוקה דלה של משחק ההתקפה. כדי לחזור מראשון לציון עם ניצחון הקבוצה תצטרך להיראות הרבה יותר טוב במחצית השניה.

מכבי ראשון לציון קבוצה עמוקה עם צוות מקצועי מנוסה בראשותו של מאמן הנבחרת, גיא גודס. בשונה מהגליל, הסגל הישראלי של ראשון לציון עם יותר ניסיון בליגת העל, כשהשחקנים הבולטים בו הם הגארד והקפטן נועם דוברת – שבגיל 20 כבר עם רזומה של 3 עונות בליגה, הגארד/פורוורד איגור קולשוב, הפורוורד נתנאל ארצי ושחקן הפנים, ג’ו אלכסנדר. בגזרת הזרים השחקן היחיד שסיפק בשבוע שעבר מספרים מרשימים הוא הפורוורד, מוריס קאמפ – שקלע 26 נקודות וקטף 6 ריבאונדים. ראשון לציון קבוצה מגוונת, עמוקה ומנוסה יותר, שמגיעה אחרי תבוסה קשה כדי לעלות על מסלול הניצחונות. שחקן המפתח של הגליל במשחק הזה הוא הפורוורד ו”אקס” ראשון לציון, נמרוד לוי, שבלט במשחק הליגה הבלקנית עם 18 נקודות ו-8 ריבאונדים. גליל תצטרך את הרכז אייק איירבו והפורוורד קייל גיבסון עם אחוזי קליעה הרבה יותר טובים משני המשחקים הקודמים – בדגש על משחק הליגה הבלקנית, וכן תצטרך את איתי מושקוביץ וברייס וושינגטון עם המשך ישיר ליכולת הטובה שהציגו במשחק מול ירושלים.

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 59. לרכישת כרטיסים במכירה מוקדמת, הקליקו כאן  

לבוא באנרגיה גבוהה לשתי המחציות. שחקני הגליל במשחק מול הפועל ירושלים (צילום: פושקו)


יום שלישי

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון מתחילה עונה חדשה בליגה הלאומית, שיצאה לדרך בשבוע שעבר. הקבוצה של זיו ברתנא תארח בשעה 19:30, באולם “דנציגר” בקרית שמונה, את הפועל כאוכב – שבמחזור הפתיחה הפסידה 72:67 להפועל מגדל עמק יזרעאל. הקבוצה הגלילית מונה העונה סגל של 8 שחקנים, מהן שתי שחקניות מקומיות שחוזרות אחרי פסק זמן ממשחק – שני לוי ואמה רוזנסטון, ושחקנית אחת בת 16 שמתחילה עונה שניה בקבוצת הנשים – מיקה ביתן. הכניסה למשחק חופשית. בקבוצה יקיימו מחוץ לאולם הפנינג עם מסר להעלאת המודעות למחלת סרטן השד. בתפריט: אטרקציות לילדים, מלא בלונים ורודים, דוכנים ובראש דוכני הסברה ותרומה. בואו לעודד, בואו לתרום ובואו להנות מכדורסל איכותי בגליל.

תבואו, יהיה כיף. ארבע משחקניות הקבוצה ואחד מהספונסרים של הקבוצה, נמרוד מלכה – הבעלים של חנות “אנימל”