כדורגל: הבצורת התחדשה

עירוני קרית שמונה הפסידה 1:0 להפועל חדרה. שוב קרית שמונה שילמה מחיר יקר על חוסר חדות בחלק הקדמי ועל הגנה לא מספיק מתואמת.

*. צילום תמונות מהמשחק הערב: שלומי גבאי

ערב מאכזב מאוד לעירוני קרית שמונה. הקבוצה של עמיר נוסבאום ועמיר סידי אירחה הערב את הפועל חדרה, שטרם הפסידה העונה והתייצבה למשחק עם מאזן צבירה של 9 נקודות בחמישה משחקים – 4 נקודות יותר מקרית שמונה. לפני המשחק נערכו בדיקות קורונה מהירות ללא תשלום לילדים בני 12. היו כאלה שניצלו זאת ואף זכו בכרטיס למשחק. היה זה משחק שבו קרית שמונה החזיקה הרבה יותר בכדור מאשר היריבה, משחק קצבי ודינאמי שבו שתי הקבוצות יצרו מצבי הבקעה ואיומים על השער, שני השוערים – דז’וגאס ברטקוש המקומי ורובי לבקוביץ’ האורח – היו במיטבם, אך חדרה הייתה מעט יותר חדה וזכתה בכל הקופה.

הפועל חדרה עלתה למשחק ללא הקשר ההתקפי המצוין, גוסטבו מרמנטיני, שנעדר בגין פציעה. בחלק הקדמי פתח בהרכב החלוץ שובל גוזלן, ששיחק בקרית שמונה תקופה של עונה וחצי. בקרית שמונה המשיך להיעדר הקשר האחורי והקפטן סמואל בראון, שטרם החלים מפציעה. גם החלוץ הצעיר רון פרץ נעדר בגין פציעה. בקרית שמונה חזר להרכב המגן השמאלי, זיו מורגן, שהחלים מפציעה. בקרית שמונה נערכו מספר שינויים בהרכב בהשוואה למשחקים הקודמים. בנוסף לחזרתו של מורגן להרכב, הקשר ידין לוגסי עלה בהרכב ובחוד עלה איתמר שבירו במקומו של סטפן מילוסוביץ’ הפצוע.  

יותר מדי חופש ליריבה. שחקני קרית שמונה משקיפים על מוחמד עוסמאן



המחצית הראשונה הייתה קצבית ועמוסה באירועים ליד שני השערים. שני השוערים היו במיטבם והצילו את קבוצתם מספיגה. אלה הם האירועים הבולטים במשחק:

כבר בדקה ה-2 הגבהת כדור חופשי לרחבת קרית שמונה יצרה מצב קורץ, נגיחה של עומר דנינו נענתה בהצלה של ברטקוש.

בדקה ה-8 קרית שמונה יצאה להתקפה מתפרצת, מוחמד שאקר פרץ באגף, מסר לרועי קהת שהחזיר לשאקר, שבעט ממטרים ספורים מחוץ למסגרת שערה של חדרה.

בדקה ה-16 בעיטה חופשית של מוחמד שאקר פגעה בחומה של חדרה, רועי קהת בעט ממטרים ספורים, אך רובי לבקוביץ’ הדף בצורה הירואית את הכדור.

בדקה ה-23 דיע לבאבידי, מגן חדרה, שממנו הזהיר כותב שורות אלה בכתבת הפריויו למשחק, מסר מסירת רוחב מצוינת, שובל גוזלן ניסה לדחוק מקרוב, אך הצלה מרשימה של ברטקוש סיכלה את הניסיון.

בדקה ה-27 ג’ונתן סיסה האורח פרץ מאגף שמאל לרחבת קרית שמונה, שוב פעם ברטקוש היה שם כדי להציל.

בדקה ה-41 בעיטה חופשית של רועי קהת מ-20 מטרים נהדפה בצורה מרשימה ע”י לבקוביץ’.

עלה מהספסל הערב. גיא מזרחי במאבק מול עמית מור



בדקה ה-49 פריצה של מורגן פרייר באגף שמאל הסתיימה במסירה לראשו של איתמר שבירו, שנגח בצורה רשלנית מחוץ למסגרת.

בדקה ה-57 הפקרות בהגנת קרית שמונה. איבליו מרקוב פרץ באגף שמאל, חדר לרחבה באין מפריע, מסר למוחמד גדיר, שמסר לשובל גוזלן, שהוציא כדור לדיע לבאבידי, שבעט מ-17 מטרים לרשתו של ברטקוש וקבע יתרון 0:1 לזכות חדרה.

בדקה ה-78 דיע לבאבידי התנהל באין מפריע באגף ימין ושחרר בעיטה מכ-30 מטרים אלכסונית, שפגעה במשקוף ויצאה החוצה.

בדקה ה-85 הכנסת כדור של רועי קהת לרחבה הסתיימה בבעיטה חלשה של סטפן מילוסביץ’ המחליף לידו של השוער האורח.

בדקה הראשונה של תוספת הזמן התקפה מתפרצת של חדרה תפסה את הגנת קרית שמונה דלילה ולא מוכנה. הבלם עאיד חבשי ביצע עבירה מאחור על גלעד אברמוב האורח וראה את הכרטיס האדום. בסיום, ניצחון 0:1 לחדרה.

עירוני קרית שמונה נראתה הערב דינאמית הרבה יותר במשחק ההתקפה, שזו נקודה מעודדת – אך בלי שיפור משמעותי בחדות, המצב יהיה רע מאוד. בחלק ההגנתי קרית שמונה נראתה מאוד חלשה. בעיה קשה באגפים וגם במרכז ההגנה. אם לא יכולת מצוינת של ברטקוש, קרית שמונה הייתה סופגת יותר שערים. 

הרכב עירוני קרית שמונה הערב (בסוגריים המחליפים): דז’וגאס ברטקוש, עלא ג’עפר (גיא מזרחי – 61), עאיד חבשי, סטפן אקה, זיו מורגן, נדב נידם (גיא בן לולו – 86), ידין לוגסי (אדריאן רוצ’ט – 80), רועי קהת, מוחמד שאקר, מורגן פרייר (סטפן מילוסביץ’ – 80) ואיתמר שבירו

מצטיין המשחק של קרית שמונה. השוער דז’וגאס ברטקוש (צילום ארכיון: פושקו)