יש שוערת בגליל

הלל שחרור מספסופה מגינה בהצלחה על שערה של קבוצת ילדים א’ של הפועל מרום הגליל. שמחים להעניק לה את תואר “קבוצת החודש”.

לא היה כדבר הזה. במשך 15 שנות קיומו של אתר “גליל עולה” חצינו את רף אלף המרואיניים והמרואיינות בפינות המצטיינים שלנו. היו לנו ספורטאים וספורטאיות מקשת רחבה של ענפים, בכל פעם היה את האחד או האחת שהצליחו להיות הראשונים בקטגוריה שלהם. חשבנו שכבר ראינו הכל, אבל מסתבר שתמיד יש מקום לחידושים. כדורגלנית כבר הייתה לנו בפינת “ספורטאית החודש” שלנו בשנה שעברה, קוראים לה יולי נחשוני – שמשחקת כיום בקבוצת הבנות של כרמיאל. מה שלא היה לנו עד רגעים אלה, זה שוערת שמשחקת כבת יחידה בקבוצה של בנים. אז הנה זה מגיע, הלל שחרור, בת ה-13 מהמושב ספסופה היא זו שכובשת את פינת “ספורטאית החודש” שלנו.

שומרת על הקבוצה מספיגות. הלל שחרור (במדים הצהובים) לצד שחקני קבוצתה, המאמן אליאב מלכה (מימין) וגיא ארביב – מנהל מחלקת הספורט במועצה



קבוצת ילדים א’ של הפועל מרום הגליל, שהוקמה רק לפני כחודש וחצי ביוזמת מחלקת הספורט של המועצה בראשות גיא ארביב, מודרכת ע”י אליאב מלכה – שעושה את צעדיו הראשונים בתחום האימון. הקבוצה מורכבת משחקנים שרובם המכריע לא שיחקו בעבר בליגות מטעם ההתאחדות לכדורגל, חלקם אפילו קטנים בשנה מגיל השנתון (2008). למרות זאת, הקבוצה החלה בצורה מרשימה את דרכה בליגת צפון 1 – עם שלושה ניצחונות, 20 שערי זכות ו-2 ספיגות שערים בלבד, כשבפרמטר הזה ראויה למחמאות גדולות השוערת, הלל שחרור, שלא נותנת להבדלי מגדר ולא נותנת לשום תירוץ אפשרי להעניק לה הנחות. המאמן אליאב מלכה, מסביר זאת: “הלל שוערת מוכשרת, שמהרגע שהגיע לאימונים מפגינה רצינות, שנתנה לי את הביטחון שאני יכול לסמוך עליה, יכול לקדם כאן רעיון שבנות בגיל הזה יכולות לשחק עם בנים. הלל עושה את עבודתה על הצד הטוב ביותר, משרה ביטחון על ההגנה, אהודה על כולנו ואנחנו שמחים שהיא חלק מרכזי בקבוצה”. מכאן נמשיך לראיון שערכנו עם הלל שחרור.

גם עוגת היום הולדת בצורת כדור. הלל שחרור חוגגת יום הולדת במגרש



הלל, מה הביא אותך לכדורגל?

הכדורגל זו האהבה הגדולה בחיי, הגעתי בעקבות בני הדודים שלי, אחד מהם, תמיר שחרור, גם היה שוער במחלקת הנוער של צפת. אני אוהבת כדורגל מגיל 4. כדורגל לא נועד רק לבנים. כשהייתי בכתה א’ ורציתי להצטרף לחוג כדורגל בצפת, בתחילה סורבתי, אמי הגיעה עם זה עד לראש העיר ולבסוף צורפתי לחוג והייתי חלק מחוגי כדורגל באזור משך כמה שנים. קיוויתי שתיפתח קבוצת ליגה, שאוכל דרכה לאתגר את עצמי יותר, להכיר את הכדורגל לעומק ואני שמחה על האפשרות שנוצרה בהפועל מרום הגליל”.

מה גרם לך להצטרף לקבוצת בנים?

“רציתי להצטרף לקבוצת ליגה ולא להיות בחוג עם בנות, שרק לומדות את הבסיס של הכדורגל, מאחר ואני כבר עברתי את השלבים האלה. עשיתי החלטה נכונה. עד עכשיו אני מרגישה מאוד נוח במקום שלי”.

איך עברה עליך התקופה עם הקבוצה עד כה?

“התקבלתי בצורה מאוד תומכת מצד המאמן אליאב מלכה, גיא ארביב, המאמן משה שלי – שמגיע למשחקים שלנו וכמובן השחקנים. הם נתנו לי הרגשה טובה מהתחלה. במשחק הראשון הייתי נרגשת ולחוצה, נכנסתי באמצע המשחק. במשחק שלאחריו החלטתי לפתוח דף חדש, הרגשתי טוב יותר. גם כשעשיתי טעויות זכיתי לקבל חיזוקים מאליאב והשחקנים. אליאב מציג רמת אימון גבוהה, הוא מאוד מקצועי, מגיע נטו לעבודה, יודע להעמיד במקום מי שלא בסדר, לעודד ולהחמיא כשצריך. המשמעת אצלו מעל הכל.

איך את רואה את ההמשך שלך ושל הקבוצה בליגה?

“הייתה לנו פתיחה מצוינת, הורדנו ליריבות את הביטחון כבר בשלב מוקדם של המשחקים. יש לנו קבוצה עם שחקנים מוכשרים, אני מאמינה שעם הזמן נלך ונהיה טובים יותר”.

ממי את שואבת השראה?

“אני האמת לא רואה הרבה כדורגל בטלויזיה. יותר אוהבת לשחק. אני מוצאת את עצמי משתלבת במשחקים שמשחקים בהם גם גברים. זו הפרקטיקה הכי טובה”.

מה החלום הגדול ביותר שלך?


החלום הכי גדול שלי מילדות לשחק במכבי ת”א – הקבוצה שאני אוהדת. החלום הוא גם להגיע  לשער של נבחרות ישראל”.

הגביע הוא שלה. הלל שחרור עם גביע הצטיינות