הרבה יותר מפינג פונג

את תואר “קבוצת החודש” אנחנו מעניקים לקבוצות מועדון הטניס שולחן של מבואות חרמון, שמשיק קבוצת חובבים בקיבוץ דפנה.


מועדון הטניס שולחן של מחלקת הספורט מבואות החרמון פותח את שנת האימונים הרביעית מהיווסדו. גם העונה ינווט את המועדון המנהל המקצועי שחר גלעד – בעבר אלוף ישראל ועד זמן לא רב שחקן מוביל בקבוצות צפוניות, מסייע לו המאמן אלעד מרנבך. למרות כל המשתנים של שנת הקורונה, השנה הורחבה פעילות המועדון עם קבוצות חדשות לילדים וילדות באולם דורית בשאר יישוב, קבוצת הסטודנטים/ות בשיתוף מכללת תל חי עברה למשכן חדש באולם החדיש והמפואר בקיבוץ דפנה, כל זאת לצד קבוצות ילדים למתקדמים בשנה השניה והשלישית לפעילותן וכן קבוצות הישגיות לבוגרים ונוער המשחקות בליגה א’ של איגוד הטניס שולחן, וכן קבוצות ילדים המשחקות בליגות הקדטים של האיגוד. גולת הכותרת של העונה הקרובה, היא קבוצה של ילדים ומבוגרים מישובי הגליל העליון, שישחקו יחדיו בליגה א’. כל הדברים הללו קורים, למרות מעללי התקופה, כך שלנו יש את כל הסיבות להעניק לקבוצות המועדון באשר הן את תואר “קבוצת החודש” ולארח לראיון משותף את שחר גלעד ואלעד מרנבך, מנהלי המועדון.




רוב האנשים שרואים שולחן טניס, מטקות וכדור קטן, רואים משחק לפאן ומכנים אותו פינג פונג. אחת ולתמיד, מה ההבדל בין פינג פונג לטניס שולחן?

“לצערנו, מתייחסים לענף שלנו בצורה קצת מזלזלת, אבל לא פעם מגיעים ילדים מענפים מובילים כמו כדורגל וכדורסל ומגלים שמה שהם עשו עד עכשיו זה אחלה-  אבל היכולות שהטניס שולחן דורש מטורפות. הטניס שולחן הוא ענף אישי, ככה שאתה מתמודד מול שחקן אחד וצריך לעמוד מולו בכל צורה, לתת דגש על  כושר גופני, אסטרטגיה, יכולות קוארדינטביות ועוד. זה הרבה יותר מאתגר, מאשר משחק בשביל הכיף. אנחנו מזמינים אנשים לגלות את זה מקרוב. סך הכל מדובר במשחק שהוא פופולרי והרבה אנשים אוהבים אותו”.

איך עברה עליכם שנת הפעילות האחרונה, עם כל מגבלות הסגרים והתקופה? איזה התאמות נדרשתם לעשות? איך פעלתם בתקופת הסגרים?

כמו אצל כולם, גם אצלנו הסגרים היו לא פשוטים במיוחד שהענף שלנו מצריך תנאים ספציפים לקיום אימון -שולחן , מרחק, בן או בת זוג ועוד.  ולכן ההתחלה הייתה לא פשוטה . ניסינו לדבר עם הילדים בעיקר על הפאן הרגשי ועל הצדדים החיוביים ולאחר מכן משרד הבריאות והספורט הציב לנו תנאים לפעילות שעמדנו בכולם בצורה אחראית ורגישה”.

עם איזה קשיים ואתגרים התמודדתם בכל חזרה מסגר? כמה זמן נדרש מכם בכל פעם לייצב את השורות?

“מי שמתעסק בספורט יודע שהדבר הכי חשוב הוא היציבות והדרך . לצערי, הרגשנו כאילו אנחנו חוזרים כל פעם לנקודת ההתחלה בלי לדעת מה יקרה מחר. השינויים שעשינו היו מהירים והותאמו גם למתאמנים וגם לדרישות של המשרדים השונים. לשמחתי, הצלחנו לשמר את רוב רובם של הפעילים במועדון. אין ספק שהתקופה האחרונה השפיע רבות על הקבוצה הספורטאים . המועדון שלנו הוא מועדון מתפתח וכל תקופה כזאת פשוט עוצרת אותו ואת השחקנים שלו. אנחנו שמחים שלמרות הכל, הצלחנו לגדול, שבזכות פרסום, בזכות חברים שבאו בעקבות חברים, כאלה שבאו בעקבות משפחה, הצלחנו לגדול ולצמוח כנגד כל הסיכויים”.




מה עומד מאחורי פתיחת השלוח בקיבוץ דפנה?

“הרחבת המועדון היא חלק חשוב באסטרטגיה שלנו להפיץ את ענף הטניס שולחן בקרב תושבי הגליל. האולם החדש והמשופץ בדפנה ישמש אותנו בתור הבית החדש של קבוצת המבוגרים הסטודנטים/ות ויהיה מגרש הבית של המועדון במשחקי הליגה”.

מה המטרות ההישגיות והארגוניות שלכם כמועדון?

“המטרה הראשונה היא לייצב את המערכת , לקבל את השחקנים החדשים ולשמר את הוותיקים – משימה מאוד מאתגרת. השנה המועדון ישתתף בכל הליגות הפעילות של האיגוד וכמו כן גם בתחרויות גדולות כמו אליפות ישראל והפועל .קבוצת הנוער שלנו צריכה השנה לעבוד קשה ולהציב את הקבוצה במקום טוב בליגה”.

הכל ערוך ומוכן בבית החדש. האולם בקיבוץ דפנה עם שולחנות הטניס