כדורגל: צפת וממב”ע יוצאות לדרך

2 מ-3 הנציגות שלנו בליגה ב’ יחלו את דרכן במשחקי הליגה בסופ”ש. רגע לפני, זמן להפנות זרקור אליהן.

יגה ב’ יוצאת היום לדרך. שתיים משלוש הנציגות שלנו במחוז צפון א’, שהעונה שובצו לאותו בית, יחלו בסופ”ש הזה את דרכן בליגה. המדובר בבני ממב”ע ובהפועל עירוני צפת. בני טובא א-זנגריה חופשית השבוע והיא תחל את דרכה במשחקי הליגה בשבוע הבא. ליגה עם משחקים על כל הקופה מצפה לנו. כמו בעונה שעברה, גם הפעם כל ליגה ב’ פוצלה לשני בתים שבכל אחד מהם 9 קבוצות. בשונה מהעונה שעברה, הפעם שיטת התחרות שונה. בתום שני סיבובי משחקים 3 הראשונות ימשיכו לפלייאוף העליון עם קבוצות מהבית המקביל, משם הן יתחילו מחדש עם אפס נקודות, הראשונה בתום המחזור האחרון תעפיל לליגה א’ והשניה תמשיך למשחקי המבחן. מנגד, שש הקבוצות שיסיימו בין מקומות 4-9 ימשיכו עם אותו מספר נקודות לליגה פנימית בת שני סיבובים, בסיומם שתי האחרונות יירדו לליגה ג’ והקבוצה שתסיים במקום ה-7 תמשיך למשחקי המבחן על הישארות בליגה.

רגע לפני שצפת וממב”ע מתייצבות למשחקיהן, מבט על כל אחת מהן לקראת העונה החדשה.

הפועל עירוני צפת: מיקס צפתי וקרית שמונאי

הפועל עירוני צפת תארח היום בשעה 13:30 את צעירי סכנין. הפועל עירוני צפת תתבסס העונה על יוצאי עירוני קרית שמונה – המאמן אלון אלוק, שהחליף את איציק בוזורגי שהצליח להוביל את הקבוצה לחוף מבטחים אחרי שנותרה עם 13 שחקנים בלבד, לצידם של שחקני הקישור שממשיכים מהעונה שעברה – עדי אלישע, דן כהן ואסף פחימה וכן שחקני ההתקפה שלומי אביסדריס – שמתחיל עונה שלישית בקבוצה וארד אלבז – שמגיע אחרי עונה פוריה בהפועל כרמיאל מליגה ב’. בחלק ההגנתי ייצג את קרית שמונה הבלם הוותיק יוגב אלישע, שיתחיל עונה שלישית ברציפות בקבוצה. מבין השחקנים המקומיים ניתן למנות את הקשרים יחיאל כהן, גל יצחק, חננאל אברהם ואור בן סימון – שלא ישחק היום, בשל איחור ברישומו, וכן שוער המשנה אביאל הר ציון – שיתמודד על מקומו מול ג’ד מוזבלט, שחוזר לשערה של הקבוצה. בחלק הקדמי המגוון ניתן למצוא שחקנים נוספים מהסביבה, כמו שחקן הכנף בן שמואלי מחצור והחלוץ אושר שמקה מדלתון.  

להפועל עירוני צפת עושה רושם שיש קבוצה שיכולה להיאבק על מקום בפלייאוף העליון. יהיה מעניין לעקוב אחריה בעונה הזו ולראות האם תצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בה.

פקטור מרכזי בהתקפה. שלומי אביסידריס (צילום: מאיר ינקו – חדש בגליל)



בני ממב”ע: הגיע זמן נסיקה

בעונת הקיום השביעית שלה ובעונתה החמישית ברציפות בליגה ב’, בבני ממב”ע מקווים שאחרי מספר שנים של התקבעות בליגה, בעונה הקרובה החיבור של הסגל שרובו רץ כבר שנים רבות יחד, יוביל את הקבוצה להתמודדות על העליה לליגה א’. ווגדי אלקיש ותייסר עבדל לולי ימשיכו לאמן את הקבוצה במקביל לאימון קבוצת הנוער, יסייע להם אייל וקראט – שישמש כמאמן השוערים של הקבוצה ושל מחלקת הנוער.

בני ממב”ע, שהפסידה בשבוע שעבר 2:0 את משחק הגביע מול הפועל כרמיאל – שאותה היא תפגוש בשבת, בשעה 17:00, מתייצבת לעונה הזו עם סגל בעל צביון מקומי, כשגולת הכותרת היא חזרתו לפעילות לאחר שנתיים של הבלם רואד שופי, שהשתקם מפציעה. בממב”ע מקווים ששופי יחזור להיות המנהיג של הגנת הקבוצה. מאחוריו ימשיך לזכות לקרדיט השוער הצעיר והמוכשר, רביע בריק. ציפיות גבוהות יש גם מהמגן/קשר תא’אר עמאשה. בחלק הקדמי המגוון של ממב”ע תקוות רבות מחזרתו של נא’אל אבו עוואד לחוד ההתקפה, אחרי שבעונה שעברה היה מלך שערי בני טובא. כמובן שלצידו של מלך שערי הקבוצה בעונות האחרונות, נאג’י אבו ג’בל ולצידו של מי שעד לעונה שעברה היה “קבלן העליות”ש ל הליגה, אסעד עמאשה – מהכובשים המצטיינים של הליגה, יחד עם איהם זהוה בקישור, לממב”ע יש קבוצה שהפעם צריכה לדבר חזק בליגה.

ווג’די אלקיש מגיע אופטימי ודרוך לעונה הזו: “שיטת המשחקים הופכת את העונה הזו למאוד מאתגרת, כל משחק הוא עם הרבה משמעות. כל רצף של ניצחונות יכול לקחת למעלה וכל רצף של הפסדים יכול לקחת קבוצה למטה. מאחר וזו הולכת להיות עונה מאוד מורכבת, היה חשוב לי להשאיר את כל השחקנים המקומיים בקבוצה. אני מאמין שאחרי כל כך הרבה שנים שאנחנו רצים יחד, יש לנו את הכלים להגיע לצמרת”.

רובם ממשיכים גם העונה. שחקני בני ממב”ע בעונה שעברה