כדורגל: קרית שמונה בארבע חזיתות


קבוצת הבוגרים וקבוצות הנוער והנערים של עירוני ק”ש ניצבות בפני משחקים מאתגרים. זרקור לכל אחד מהם, בכתבה הבאה.

שבת (ושני) של כדורגל מעבר לפינה, כמו תמיד אנו כאן כדי לעשות סדר בעניינים. גם הפעם הקבוצות של עירוני קרית שמונה במוקד, הפעם קבוצת הבוגרים מתחילה עונה חדשה בליגת העל, בעוד שקבוצות הנוער, נערים א’ ונערים ב’ יתייצבו למשחקי ליגה שני העונה. רגע לפני שזה קורה, זרקור לעבר כל אחד מהם.

בוגרים


שבוע לאחר שנחלה מפלה ביתית 3:0 במשחק גביע הטוטו מול מכבי פ”ת, תפגוש שוב עירוני קרית שמונה את הקבוצה ממלאבס – אך הפעם במשחק חוץ במסגרת המחזור הראשון של ליגת העל. המשחק ייערך בשעה 19:00, באצטדיון “המושבה” בפ”ת.

בשונה מהשבוע שעבר, הפעם הבלם עאיד חבשי – שכבר הספיק לרצות עונש הרחקה בגין צבירת צהובים, יחזור למרכז ההגנה על חשבון איתי בן שבת והוא יתופקד לצידו של סטפן אקה. מי שימשיכו להיעדר משורותיה של קרית שמונה הם המגן/בלם זיו מורגן והקשר והקפטן סמואל בראון, שטרם החלימו מפציעות – מה שעשוי להעניק מקום בהרכב למגן ניר דרורי ולקשר נדב נידם. קרית שמונה צפויה לעלות למשחק במערך של 4-3-3, בכנפיים עם מוחמד שאקר ומורגן פרייר – “אקס” מכבי פ”ת, במרכז ההתקפה עם סטפן מילוסביץ’. קרית שמונה תצטרך את השוער דז’וגאס ברטקוש ביכולת טובה הרבה יותר מהשבוע שעבר, את רועי קהת – השחקן הישראלי הוותיק והמנוסה ביותר בסגל, ברמת ריכוז גבוהה בייחוד בכל מה שקשור לאיומים על השער והפעלת הקו הקדמי, שייתקל באחד ממרכזי ההגנה ההטובים בליגה הכולל את “האקס” מרקוס דיניז ואור בלוריאן. החלק הקדמי של מכבי פ”ת מהיר ושופע שחקנים זרים ואנרגטיים, אחד מהם מוכר מאוד בקרית שמונה, “האקס” ג’יימס אדניי. יחסי הכוחות בין הקבוצות נוטים מעט יותר לכיוון של מכבי פ”ת, אך לחזור עם מלוא הקופה ממלאבס זו לא משימה בלתי אפשרית.

שחקן המפתח של קרית שמונה. רועי קהת (צילום: פושקו)

מחלקת הנוער

קבוצת הנוער, שפתחה את העונה עם תבוסה 3:0 במשחק מול מכבי חיפה, שהיה ברוב הזמן במעמד צד אחד, תקווה לזכות בנקודות ראשונות במשחק הביתי מול הפועל ר”ג (17:15, המגרש הסינטטי) – שפתחה את העונה עם ניצחון 1:2 על מכבי נתניה. קרית שמונה במשחק ביתי מול קבוצה שאמורה להיות די שווה לה ברמתה ותגיע בנסיעה ארוכה ישירה מאזור המרכז, יכולה וצריכה להיראות טוב יותר מאשר במשחק מול מכבי חיפה – הציפיות ממנה הן להבקיע ולהשאיר את הנקודות בבית.

קבוצת נערים ב’, שפתחה את העונה עם תוצאת שוויון 1:1 במשחק הביתי מול הפועל באר שבע, תתארח בשעה 17:15 אצל בית”ר טוברוק נתניה – שפתחה את העונה עם הפסד 4:3 במשחק החוץ מול בני יהודה ת”א. טוברוק עברה טלטלה גדולה בסגלה בקיץ האחרון והקבוצה עדיין בתהליך של בניה תוך כדי תנועה, בעוד שקרית שמונה עושה התאמות להשתלבות בליגת העל. משחק פתוח לחלוטין מבחינת הסיכויים.

קבוצת נערים א’ חוזרת מפגרת הנבחרת. הקבוצה של בני בניסטי – שהפסידה 4:2 במחזור הפתיחה במשחק החוץ מול הפועל כפר סבא, קבוצה בדרג שלה, תתארח ביום שני הקרוב, בשעה 18:00 אצל בית”ר ירושלים – שסיימה את העונה שעברה בצמרת טבלת ליגת העל. הירושלמים החלו את העונה עם הפסד 3:1 במשחק מול בית”ר טוברוק, ששיחקה החל מהדקה ה-30 בעשרה שחקנים, אך עם זאת בבית שלהם ובהתחשב בעובדה שקרית שמונה תגיע למשחק ממרחקים, הסיכויים שלה לפחות על הנייר טובים יותר, אך אין זה אומר שלקרית שמונה יש סיבות להרים ידיים מראש.

זמן לניצחון ראשון העונה. שחקני קרית שמונה במשחק אימון מול הפועל חדרה