עירוני קרית שמונה פותחת עונה

עירוני קרית שמונה קיימה היום מסיבת עיתונאים ובה הוצגו המטרות לעונה הקרובה. כמו כן, נערך גם אימון בכורה.

כחודש לפני ההתחלה הרשמית על כר הדשא של עונת 2021/22 קיימה עירוני קרית שמונה מסיבת עיתונאים ואימון ראשון לעונה הזו, שנערך לאחר מסיבת העיתונאים, שהתקיימה בחדר התקשורת באצטדיון העירוני ובה ייצגו את עירוני קרית שמונה הבעלים איזי שרצקי – שהגיע צפונה לראשונה מזה שנה, המאמן החדש – עמיר נוסבאום והקפטן החדש – סמואל בראון.

כמיטב המסורת, גם הפעם הדובר העיקרי במסיבת העיתונאים היה איזי שרצקי – שגם הפעם היה עם ברק בעיניים, כפי שהוא בפתיחת כל עונה. בתחילת דבריו שרצקי הביע צער והזדהות על מותם של כדורגלן העבר ויקי פרץ ז”ל – עמו היה בקשרים בעת שעבר ממכבי רמת עמידר שאותה ניהל למכבי ת”א, ואיש העסקים  – חיים אוחיון ז”ל, אותו הכיר באופן אישי מהעשייה הספורטיבית והיזמית בצפון. שרצקי ערך ביקור תנחומים בבית משפחתו של אוחיון ז”ל, בטרם הגיע למסיבת העיתונאים.

מחויכים ואופטימיים. איזי שרצקי לצידם של סמואל בראון ועמיר נוסבאום (צילום: אהרון דמרי – מידע 8)



להלן עיקרי הדברים שאמר איזי שרצקי:

על שביעות רצונו ממיקומה הסופי של הקבוצה בעונה החולפת: “אנחנו מתחילים עונה חדשה. סיימנו את העונה בסדר, היה יותר בסדר אם היינו מגיעים לאירופה. לא הגענו לאירופה בגלל שופט שדפק אותנו. באירופה כשמגיעים לקרן מותר לשרוק לסיום. הוא חיכה בכח שתי דקות (במשחק ההפסד 3:2 להפועל באר שבע). אחרת היינו באירופה ולא פה”.

על הסיבות למינויו של עמיר נוסבאום: “את עמיר אנחנו מכירים מצוין. היה איתנו ארבע שנים, הוא ספורטאי למופת, הוגן, אהבנו אותו. לפני שהוא ניצח אותנו עם בית”ר ת”א בגביע – לא אמרתי לו כלום, אבל אחרי שהוא ניצח אמרתי לו שהוא מועמד לאמן אותנו”.

בנוגע למדיניות של בניית הקבוצה: “במשחק האחרון שיחקו עשרה שחקנים שלנו מהנוער. הייתה לנו קבוצה מאוד צעירה. מי שהיה הכי טוב בקבוצה הוא יוג’ין האנסה, נתתי לו הצעה יותר גבוהה מזו שבאר שבע נתנה לו, כי מאוד אהבתי אותו מבחינת ההתנהגות והרמה. הוא רצה לשחק באירופה. אני חושב שעשה טעות. הייתה לנו קבוצה שבנויה משחקנים שלנו, זה הכיף הכי גדול. למחנה האימונים נוסעים איתנו 13 שחקנים שגדלו אצלנו בנוער, חלקם חריגי גיל שיחזרו לשורות קבוצת הנוער. החלום שלי שכמה שיותר מהם ישחקו בבוגרים. הבאנו את עאיד חבשי ושני זרים בינתיים – הבלם (סטפן אקה) שהגיע, לפני 4 שנים נתתי לו הצעה מדהימה, נתתי לו כרטיס לארץ, שילמנו כבר כסף – והוא התחרט. שלוש שנים יוסי אדרי מדבר איתו, לפני חודש יוסי אמר לי, אתה זוכר אותו? הוא רוצה לבוא אלינו”.

על פרישת הכנפיים של צמד הבלמים מבית, עידן נחמיאס ואורי דהן, אמר שרצקי: “אורי ונחמיאס שני בלמים מצוינים שלנו, שגדלנו אצלנו ואני אוהב אותם. נחמיאס גמר חוזה, העברנו אותו למכבי וקיבלנו כסף. אורי  פשוט לא רצה להישאר – ואני מאוד כועס עליו. מעולם לא מכרתי שחקן בן 21. אם אתם שואלים אותי, שני הבלמים שיש לנו היום – לא פחות טובים”.

על החיזוקים העתידיים של הקבוצה, אמר שרצקי: “כל הזרים מלבד יוג’ין האנסה רצו להישאר. לא השארנו אף אחד מלבד ברטקוש משיקולים שלנו. הבאנו את חבשי ואת החלוץ מפ”ת (מורגן פרייר), נביא חלוץ 9 ועוד קשר. בגזרת הישראלים יש לנו משא ומתן עם כל מיני שחקנים. מאמין שתהיה לנו קבוצה יותר טובה – אצלי זה אומר להגיע לאירופה. אני כל שנה מאמין שנהיה למעלה”.

שרצקי קבל על כך, שעירוני קרית שמונה היא הקבוצה היחידה שלא קיבלה מענק ביטחון ממשרד האוצר: “קשה לנו מאוד, תבינו. כשהיינו נגד מכבי חיפה אמרו לי שמכרנו 100 כרטיסים לאוהדי קרית שמונה ו-5000 לאוהדי מכבי חיפה. אנחנו היחידים שלא קיבלנו מענק ביטחון מהמדינה, כי אמרו שלא מכרנו כרטיסים. למה לא קיבלנו? כי נתנו כרטיסים בחינם, לכן הענישו אותנו. ישבתי עם שר האוצר ושר הספורט בעניינים האלה. מהסיבות האלה גם קיצצנו בתקציב, שיעמוד על כ-20 מיליון שקלים”.

תמיד מכוון גבוה. איזי שרצקי לצידם של סמואל בראון ועמיר נוסבאום (צילום: אהרון דמרי – מידע 8)


עמיר נוסבאום: “הדרך זה הדבר הכי חשוב”

עמיר נוסבאום הביע הזדהות עם דבריו של איזי שרצקי: “קודם כל, תמיד כיף לי לשמוע את איזי והפנטזיות שלו גורמות לי להרגיש הרבה יותר בנוח ולקבל ביטחון ממנו. הדברים האלה לא גורמים לי רתיעה, אלא יותר מוטיבציה. מבחינתי זו סגירת מעגל. הייתי 4 שנים פה. אחרי השנה האחרונה קצת התלבטתי, כי איזי רצה מגן יותר מהיר ממני… אחרי זה חזרתי למרכז.  זו סגירת מעגל מאוד מרגש לחזור לפה בתור מאמן. אני מקווה שהפרק שלי בתור מאמן יהיה כמו הפרק שלי כשחקן”.

בנוגע למטרות שהוא מציב לעצמו ולקבוצה, ענה נוסבאום: “לא משנה איפה אני אאמן, מבחינתי הדרך זה הדבר הכי חשוב. אני מאמין שאם אתמקד בדרך ובאיך שהקבוצה שלי תראה, התוצאות יבואו לבד. לא כל כך מעניין אותי איך מסתכלים עלי, יותר חשוב לי איך אני מסתכל על עצמי. לא כל שחקן שאנחנו רוצים – רוצה לבוא לפה, אם נמצא את השחקן המתאים – הוא יבוא לפה.  אנחנו עובדים קשה כל הפגרה, גם איזי וגם אני, נעשה את כל המאמצים להרכיב את הקבוצה הכי טובה שיש. המטרה לשחק כדורגל טוב, שכולם ייהנו. שם המשחק הוא תוצאות. אני מאוד מאמין בדרך. איך שהדברים מתנהלים עד עכשיו, אני בטוח שתהיה עונה טובה”.

הקשר סמואל בראון, שמונה לקפטן: “קודם כל, זה מאוד מרגש. אני במועדון מגיל 16. המקום הזה הפך עבורי לבית, זה ציון דרך מרגש עבורי ואני מודה לאיזי ולצוות. אני אעשה הכל, כדי להחזיר על המגרש. קרית שמונה זה המקום הכי טוב עבורי כרגע. מה יהיה הלאה, אני לא יודע מה להגיד. אני לקראת סיום תהליך שיקום מפציעה בברך. אני יכול לשדרג את עצמי עוד הרבה, אני יודע מה אני רוצה מעצמי ויודע שיש לי במה להשתפר. היתרון שלי בתור שחקן לא תמיד נמדד במספרים, אבל זה משהו שאני צריך לשפר ואני עובד עליו”.

מאוכזב מדהן. אורי דהן לצידם של עידן נחמיאס ודז’וגאס ברטקוש (צילום: פושקו)