כדורסל: חיים אוחיון הלך לעולמו

בעלי הפועל גלבוע ובעבר הפועל גליל עליון, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה.

בוקר עצוב לכדורסל הישראלי – ובפרט לספורט ולקהילה בגליל העליון, הגולן והגלבוע, עם היוודע דבר מותו של איש העסקים, חיים אוחיון (59) – שמוכר לרבים כבעלים של מועדון הכדורסל של הפועל גלבוע וכמי שהיה הבעלים של הפועל גליל עליון משך כ-6 שנים, בטרם העביר את מקומה של הקבוצה הבוגרת בליגת העל לקבוצה מהגלבוע.  חיים אוחיון יליד מרוקו, עלה לארץ בגיל ילדות מוקדם עם משפחתו שהתיישבה ביישוב תל מונד שבשרון, ממייסדי מושב כנף ברמת הגולן, שירת בחיל הים. איש משפחה חם ואוהב לצד היותו איש ציונות וחזון שהיתה לו השפעה כלכלית עצומה על אזור הצפון – העסיק ופרנס אלפי אנשים בעסקיו, המוכרים שבהם לציבור הרחב: מתחמי “קסם הגולן” בקצרין ו”אגמון מרקט” ביסוד המעלה, מלון גליליון, מסעדות “ברוהאוס”, מבשלת בירה “בזלת”, חברת הנדל”ן “דקל אחר” ועוד.

חיים אוחיון נפטר הבוקר בבית החולים רמב”ם, בו היה מאושפז בתקופה האחרונה, לאחר שעבר השתלת מח עצם. בימים אלה אמור היה להיערך מבצע של תרומת טסיות דם לעזרה להחלמתו, אך מותו חרץ את גורל העניין. חיים אוחיון היה איש עסקים בתחומים רבים, כשתחום העיסוק המרכזי היה נדל”ן תחת חברת “דקל אחר”. בבעלותו מתחם “קסם הגולן” בקצרין, מתחם “אגמון מרקט” ומלון “גליליון” ביסוד המעלה. חיים אוחיון הוביל כבעלים את הפועל גלבוע להפוך למועדון מוביל בכדורסל הישראלי, עם קבוצת בוגרים מצליחה שזכתה באליפות המדינה בשנת 2010 וזכתה באליפות הליגה הבלקנית בשנים 2012,2013, תוך שהיא מקדמת שחקנים ומאמנים רבים ובדגש על השחקן הישראלי הצבר, זאת במקביל לבניית מחלקת נוער מהגדולות והמצליחות בארץ. חיים אוחיון היה “הישראלי היפה” – אהב להאזין לשירי ארץ ישראל, לפייס בין אנשים, אדם שחרף הצלחתו מעולם לא קנה לעצמו אויבים. כולם העריכו אותו ואהבו אותו. חיים אוחיון היה איש משפחה מסור, בעל אוהב לתרצה, אב אוהב לשלוש בנות – דניאל, מיכל וגל, סב אוהב לעמית ונטע – ילדיה של גל.

אבידה גדולה לכדורסל הישראלי ולקהילות רבות בצפון. חיים אוחיון ז”ל (צילום: לילך וייס – אתר מנהלת הליגה)



בנימה אישית, אנו באתר “גליל עולה” כואבים ומבכים את מותו של חיים אוחיון – האיש שהניח את היסודות להקמת האתר, אי שם בשנת 2005. האתר הוקם ע”י גל בר זיו וינאי שחם כאתר האוהדים של הפועל גליל עליון, בתמיכתו של חיים אוחיון, בהמשך הצטרפה גם עמותת הספורט גליל עליון לתמיכה באתר. חיים אוחיון המשיך לתמוך באתר בפרסום של עסקיו ובמתן שוברי מתנה לספורטאים מצטיינים גם לאחר שהפך לבעלים של הקבוצה מהגלבוע בשנת 2008, זאת בשל היעדר בהקצבות מהמועצה האזורית גליל עליון. אנו באתר “גליל עולה” מצדיעים לפועלו של חיים אוחיון ומודים לו על תרומתו להתפתחות האתר. חיים היה פטריוט אמיתי של הצפון ושל הכדורסל הישראלי, שתרם ביד רחבה לפרויקטים רבים בקהילות השונות בצפון, אדם שפרנס לאורך שנים אלפי אנשים באופן ישיר ועקיף, אדם שתרם תרומה עצומה לכדורסל הישראלי ובפרט להתפתחות המאמן והשחקן הישראלי בסביבה עתירת שחקנים מתוצרת חוץ. תנחומינו למשפחת המנוח.


הנהלת הפועל גליל עליון הוציאה הודעת תנחומים: “משפחת הפועל ‘נופר אנרגיה’ גליל עליון מביעה צער עמוק על פטירתו בטרם עת של בעלי הקבוצה בעבר חיים אוחיון. חיים תרם תרומה גדולה לקידום הגליל העליון, וכן לקידום קבוצת הכדורסל בגליל והכדורסל הישראלי כולו. חיים ייזכר תמיד בגליל כאדם מחויב, נעים הליכות ופטריוט גלילי אמיתי. אנו מוסרים את תנחומינו לתרצה, לכל משפחת אוחיון ולמועדון הכדורסל הפועל גלבוע/גליל”.

הנהלת הפועל גלבוע: “המומים, כואבים ובצער עמוק קיבלנו את ההודעה הקשה על מותו בטרם עת של חיים אוחיון, בעלי הקבוצה. זו אבידה גדולה ובלתי נתפסת לספורט הישראלי ולכדורסל בגלבוע בפרט. אנו מבכים את לכתו, כואבים ותומכים במשפחה, ושולחים את תנחומינו למשפחת אוחיון, לכל סגל קבוצת הפועל גלבוע/גליל, עובדים ולחברים הקרובים והכאובים”.

הכדורסלן עידו קוז’יקרו – בן הגליל העליון, ששיחק בגלבוע תחת ניהולו של אוחיון: “בוקר קשה ועצוב מאוד לספורט הישראלי, לכדורסל הישראלי ולי אישית. חיים, קשה לדבר עליך בלשון עבר, אבל היית מגדלור של אצילות נפש,ערכיות,  ומנהיגות ספורטיבית. אדם עם חזון משכמו ומעלה, שעשה המון לפיתוח הצפון והגליל, והכדור ל בפרט. אין בפי מילים לתאר מה שאני חש כלפיך. חיבוק גדול לתרצה והבנות. יהי זכרך ברוך”.

תגובת מנהלת ליגת העל: “המומים וכואבים עם הידיעה הקשה על מותו של חיים אוחיון. אוחיון היה מנהיג בכל רמ”ח אבריו. אדם שברגע שפתח את פיו כולם היו משתתקים ומקשיבים. אדם אצילי, חכם, יצירתי ומקורי שהיה ממובילי הדרך במנהלת ובאיגוד הכדורסל.  תרומתו לכדורסל בגליל עליון, בגלבוע גליל ולקידום הכדורסל הישראלי היא אדירה”.

תגובת יו”ר מנהלת ליגת העל, שמואל פרנקל: “אבידה ענקית לכדורסל הישראלי. אדם משכמו ומעלה, איש יקר וצנוע שמרגע שנכנס לכדורסל הישראלי הפך כל אבן כדי שהליגה תהיה שיוויונית ותחרותית וקידם עשרות שחקנים ומאמנים צעירים שחייבים לו את הקריירה. תנחומיי לתרצה ולכל המשפחה. יהי זכרו ברוך”.

מאיגוד הכדורסל נמסר: “מרכינים ראש ומשתתפים בצערה של משפחת אוחיון, עם פטירתו של חיים, חבר הנהלת איגוד הכדורסל והבעלים של קבוצת גלבוע גליל, אחרי מאבק במחלה קשה. חיים היה יזם, איש עסקים ואיש כדורסל ערכי במיוחד שהביא את הכדורסל לגלבוע ובזכותו המועדון המקומי הפך לשם דבר בגילאי הילדים והנוער וכמובן שגולת הכותרת היא קבוצת הבוגרים. חיים היה איש נעים הליכות, מנומס, יצרתי וחבר אמיתי לדרך. איגוד הכדורסל מבקש לשלוח נחמה למשפחתו ולאישתו תירצה וימצא את הדרך להנציח את זכרו”.

הרגע הספורטיבי הגדול. חיים אוחיון חוגג עם צלחת האליפות ההיסטורית של הגלבוע (צילום: (צילום: ברוך אולשק – מדיה הפועל גלבוע מעיינות)