סיוע משפטי לנזקקים במכללת צפת

נשיאת המכללה האקדמית בית ברל, הפרופ׳ יולי תמיר, היתה אורחת הכבוד בטקס סיום שנת המשפט תשפ”א באירוע במכללה האקדמית צפת. במהלך ביקורה הוצג בפניה פרויקט חברתי של בית הספר למשפטים, ובו ניתן סיוע משפטי לנזקקים במגוון רחב של תחומים.

יולי תמיר עם נשיא המכללה, פרופ’ אהרון קלרמן (משמאל) וראש בית הספר למשפטים, פרופ’ מוחמד וותד, צילום: דוברות מכללת צפת

כמדי שנה, גם השנה ציין בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת את סיום שנת המשפט וסיכום הפעילות הקלינית לשנת הלימודים תשפ״א באירוע מיוחד, שהוקדש כולו לנושא.

אורחת הכבוד של האירוע, שהתקיים במהלך השבוע האחרון, הייתה השרה לשעבר ונשיאת המכללה האקדמית בית ברל בהווה, הפרופ’ יולי תמיר, אשר נשאה את ההרצאה המרכזית באירוע בנושא היחסים בין רשויות השלטון המרכזיות במדינה.

את פני הפרופ’ תמיר קיבל תחילה נשיא המכללה האקדמית צפת, פרופ׳ אהרן קלרמן, אשר הציג בפניה את המכללה והעשייה האקדמית והניהולית במכללה,

לאחר מכן הציג בפניה ראש בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת, הפרופ’ מוחמד ותד,  את בית הספר בראשותו, לרבות את חברות וחברי הסגל האקדמי, כמו גם את העשייה האקדמית והניהולית הנעשית בבית הספר.

בנוסף, במסגרת הכנס השתתפו כל המנחים האקדמיים והמנחים הקליניים, אשר מנהלים במסגרת בית הספר למשפטים את מערך הקליניקות המשפטיות. אלו, בתורם, הציגו בפני הנוכחים את פעילות הקליניקות המשפטיות ותרומתן לחברה בכלל, ולחברה הגלילית בפרט.

הקליניקות נותנות הזדמנות לסטודנטים במהלך לימודיהם לרתום הלכה למעשה את המשפט לסיוע לאוכלוסיות חלשות – אנשים ענייםמיעוטים, אנשים עם מוגבלות, נאשמים בהליך הפלילי – ובכך הן תורמות לפיתוח ולשימור רגישות לאי-צדק חברתי של הסטודנטים למשפטים בהמשך דרכם המקצועית. זאת, לצד רכישת מיומנויות מקצועיות מעשיות אשר מסייעות לסטודנטים בהמשך דרכם המקצועית.

במסגרת בית הספר פועלות כשמונה קליניקות משפטיות, העוסקות במגוון רחב של נושאים, דוגמת זכויות חשודים ונאשמים בפלילים, סיוע משפטי לנזקקים, אכיפת חיובים וחדלות פירעון, הגנת הצרכן, חינוך ומשפט, נציבות תלונות הציבור, משפט טיפולי ועוד.

בדברים אשר נשא בפני משתתפי הכנס, הציג הפרופ’ ותד את אבני הדרך המרכזיות בהתפתחות בית הספר למשפטים בשלוש השנים האחרונות, לרבות הצלחתו לקבל הסמכת קבע מהמועצה להשכלה גבוהה. במקביל, הרחיב הפרופ’ ותד בדבר חשיבותו ותרומתו של המערך הקליני בבית הספר, מתוך שאיפה להרחיב עשייה ברוכה זו.

פרופ’ מוחמד וותד מרצה באירוע סיום השנה., צילום: דוברות מכללת צפת