השולחן המעוצב במצפה נמרוד

“מצפה נמרוד” בראש פינה, המנציח את זכרו נמרוד שגב ז”ל שנהרג בלבנון, נבחר כפיילוט בפרויקט “שולחנות מעוצבים” של הקרן הקימת לישראל. במצפה הוצב שולחן ועליו מוטבעת יצירתה של האמנית מתיה שיק.

השולחן המעוצב במצפה נמרוד
מימין לשמאל: ראש מועצה מקומית ראש פינה, מוטי חטיאל, האמנית מתיה שיק, אלי חפוטה מקק”ל וחזי שגב

בסמוך לאתר השחזור בראש פינה, נמצא “מצפה נמרוד” לזכר נמרוד שגב וחבריו לטנק, שנפלו במלחמת לבנון השנייה. הגן הוקם ביוזמתו של חזי שגב, אביו של נמרוד ז”ל, וממנו ניתן לצפות לכיוון עמק החולה, רמת הגולן והחרמון.

בימים אלה התווסף עוד נדבך לגן הזיכרון והמצפה. במקום הוצב שולחן מיוחד שהוא חלק מפרויקט השולחנות המעוצבים שיזמה הקרן הקיימת לישראל. מטרת הפרויקט החדש ‘שולחנות מעוצבים’ הינה הצבת השולחנות, שיעוצבו על ידי אמנים, באתרים ומקומות מיוחדים, לשימוש המבקרים. המצפה קרוב מאוד ליער בירייה ומנקודת התצפית אפשר להשקיף על היער.

“בחרתי ב’מצפה נמרוד’ להצבת השולחן המעוצב הראשון, ברגשי כבוד לחיילינו שנפלו במערכות הכבדות ולמשפחות השכולות”, אומר מנהל מרחב גליל גולן בקק”ל, אלי חפוטה. “את חזי שגב אני מכיר ומוקיר, ורואה לאורך השנים איך כל העצב על מותו הכבד מנשוא של בנו, מתועל לאנרגיות הסברה על חשיבות יישוב הארץ והחובה לשרת אותה בכל עת. ההיסטוריה של ראש פינה וסיפורם המצמרר של נמרוד וחבריו שנפלו בקרב בלבנון, אלו הם הערכים שלאורם עלינו לחנך את ילדינו”.

את השולחן ב’מצפה נמרוד’, עיצבה מתיה שיק, צלמת, ילידת קיבוץ אורים, בעלת תואר שני בביוכימיה מאוניברסיטת תל אביב, המתמחה בצילום אמנותי של נופים וטבע. השתנות הטבע, היעלמות והתחדשות.

האמנית, אשר חוותה משברים אישיים קשים בחייה, בחרה לעסוק במדיית צילום מזווית ראיה מיוחדת, צילומי אויר ו”חיבור חזרה” לאדמה באמצעות הדפסתם והטמעתם באריחי חמר, פורצלן ומתכות. צילומיה הוצגו בגלריות ובמוזיאונים רבים בארץ ובעולם.

עיבוד לתצלום אווירי של ים המלח בשולחן המעוצב

על הקשר עם מתיה שיק מספר חזי שגב: “האמנית מתיה, המקסימה, העבירה לנו מספר צילומי אוויר שעשתה, לבחור מה נרצה לשולחן באתר ההנצחה. בחרנו איריס רעייתי ואני, את הצילום הנהדר של מים הזורמים מתוך בולען בכחול כהה, מים המלח הלאה ומשתלב במים בצבעים כחולים וירוקים אחרים. מים שממשיכים וממשיכים לזרום”.

צילומים: אלבום פרטי