צפת בירת המוסיקה היהודית

במהלך חודש יולי 20-22.7. יתקיים בצפת פסטיבל הלאדינו ה-3, יחד עם פסטיבל הכלייזמרים, צפת מתמצבת כמרכז של מוסיקה יהודית מסורתית

לאחר שנה וחצי ללא תרבות אירועים ומופעי תרבות משמעותיים, הפסטיבלים חוזרים ובגדול. בעיריית צפת הודיעו השבוע כי לאור החזרה לשגרה מלאה, יקיימו במהלך חודש יולי את פסטיבל הלאדינו הבינלאומי השלישי בבירת הגליל.

כזכור בשנת 2019 השיקו בצפת את פסטיבל הלאדינו הראשון שרשם הצלחה כבירה עם עשרות אלפי משתתפים ושלושה ימים של חוויה מוסיקאלית תרבותית ברוח הלאדינו- התרבות שאפיינה את צפת במהלך המאה ה16, ברחבי העיר העתיקה.

הזמרת יסמין לוי בפסטיבל הלאדינו

אשתקד המשיכו בעיריית צפת בפעילות על אף הקורונה באמצעות מתווה מיוחד של פסטיבל טלוויזיוני וברשתות החברתיות וכעת לאחר החזרה לחיי שיגרה הוחלט לקיים את פסטיבל הלאדינו ה-3 ברחבי העיר העתיקה הקסומה, כעת ניתן לומר: פסטיבל הלאדינו בצפת-זו כבר מסורת.

הפסטיבל יימשך שלושה ימים בין התאריכים 20-22.7 כאשר יתקיימו עשרות מופעים מרשימים ברוח הלאדינו ובחיבור בין זמרי לאדינו מובילים לזמרים עכשוויים.  על פי התוכנית הפסטיבל יכלול פעילות ענפה לאורך כל שעות היום, מופעים בשעות הערב והלילה, הרצאות, מוסיקה, קולינאריה, סיורים מודרכים וכו׳ ברוח הלאדינו.

במהלך המאה ה-16 בצפת שפת הלאדינו היתה חלק מההווי התרבותי של יהודי צפת, בכל הרבדים- שירה, פיוטים בבתי הכנסת, לבוש, מאכלים ותרבות החיים בכללה. לפני שנתיים כאמור הוחלט להחיות את המסורת העתיקה ולהחזיר את העיר צפת לשורשים באמצעות פסטיבל ססגוני ובינלאומי בן שלושה ימים מלאי לאדינו. 

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה אמר: “״צפת עיר של תרבות, וברגע שהחיים חזרו לשגרה, היה לנו ברור שנחזור גם לפעילות תרבות ופנאי ענפה לרווחת תושבי העיר, והתיירים הרבים שפוקדים את צפת.

יצרנו פסטיבל מדהים המחבר את ההיסטוריה מהמאה ה-16 אל ההווה והעתיד של צפת כעיר מובילה בתרבות ובתיירות, והתאמנו את התכנים לכל המשפחה- בוגרים, נערים וילדים במטרה לחבר את כל המשפחה לשלושה ימים של חוויה קסומה בצפת -עיר הלאדינו הוותיקה בארץ. אני מזמין את עם ישראל לחגוג איתנו בפסטיבל הלאדינו הבינלאומי השלישי בסמטאות הקסומות של צפת”.

צילומים: עיריית צפת