כדורסל גברים: יש אליפות !!!

הפועל גליל עליון היא אלופת הליגה הלאומית, לאחר שניצחה 80:92 את אליצור נתניה, במשחק “אלוף האלופים” של הליגה.

*. צילום: גיל נוימן

יש אליפות !!! הפועל גליל עליון לא רק אחת משתי העולות לליגת העל, היא גם האלופה האחת והיחידה של הליגה הלאומית – זאת לאחר שניצחה הערב 80:92 את אליצור נתניה, במשחק “אלוף האלופים” לקביעת אלופת הליגה, כל זאת יומיים לאחר ששתי הקבוצות זכו בניצחונות דרמטיים במשחק החמישי והאחרון בשלב חצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית.

אולם “הפיס” בכפר בלום התקשט והתמרק לקראת האירוע החגיגי, הקהל הגיע בהמוניו והעניק לשחקנים אווירה טובה ושמחה, למרות שהמשחק החל באיחור של כ-20 דקות, בשל פקקי תנועה, שאליהם נקלעה הקבוצה האורחת.

טעם של בית. חן גיא קולע לסל הנתנייתי



אליצור נתניה התייצבה למשחק לבסוף ללא צמד הזרים המצוינים שלה בקו הקדמי, ברייס וושינגטון ועבדולה גויאה, גליל התייצבה למשחק ללא הסנטר אדריאן יוטר. שתי הקבוצות אפשרו במשחק זה דקות מרובות גם לשחקנים שמיעטו לשחק לאורך העונה. בחמישייה הגלילית עלו עומר טל, חן גיא, קנדל אנתוני, איזייאה אייזנדורף וגבי צ’אצ’שוילי. הרבע הראשון היה רבע שבו שתי הקבוצות לא שמו דגש על משחק ההגנה, גליל פתחה עם ריצת 2:11, אך נתניה הצליחה להעשת ולצמצם פערים, עד לרמה שבה הצליחה לעלות ליתרון 16:22 – כשלוש וחצי דקות לתום הרבע. התעוררות מחודשת של שחקני הגליל הביאה לריצת 8:14 ובתום הרבע הראשון היתרון הגלילי עמד 24:30. ברבע השני שחקני הגליל חיזקו את הצד ההגנתי והמשיכו להפגין משחק התקפי טוב, היתרון עלה בהדרגה ועלה גם לדו ספרתי, בשיא הוא עמד על 36:52 (דקה לתום הרבע) ובסיום הרבע השני היתרון הגלילי עמד על 41:56.

היה במיטבו גם הערב. אייזיאה אייזנדוף



גם ברבע השלישי של המשחק העליונות הגלילית לא הוטלה בספק, מה שאפשר לברק פלג לשלב שחקנים צעירים שלא שיחקו במהלך סדרת חצי הגמר כמו יהל פלג בנו, לידור בן דוד ואוהד דקל. היתרון הגלילי כבר חצה את רף ה-20 נקודות, ארבע וחצי דקות לתום הרבע הוא עמד על 49:71. נתניה הצליחה לעצור את כדור השלג מבחינתה בנקודה הזו ובתום הרבע השלישי היתרון הגלילי עמד על 61:75.

ברבע האחרון של המשחק גם רון כהן וזיו מעוז – שעלו בתחילת העונה מקבוצת הנוער, זכו להיות חלק מהחגיגה. הפועל גליל עליון צעדה כל העת ביתרון דו ספרתי משתנה, שנע בין 13 ל-18 נקודות. בסיום, ניצחון 80:92 לזכות הפועל גליל עליון. בסיום המשחק נערך טקס הענקת צלחת ומדליות האליפות לשחקני הגליל, שחקני נתניה זכו למדליות ולכפיים מהקהל המקומי. הקבוצות נפרדו בחיבוקים ובאיחולי הצלחה לעתיד, בתקווה שייפגשו בליגת העל. סטטסיטיקה של שחקני הגליל מאתר איגוד הכדורסל מתחת לפסקה זו. לקריאת הסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן

תמונת ניצחון. שחקני הפועל גליל עליון, הצוות המקצועי והרב גרשון גליק חוגגים אליפות