כדורסל נשים: גליל עליון פותחת עונה

רגע לפני משחק הליגה הראשון הערב, שמחים לארח לראיון את זיו ברתנא – מאמן קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון.

קבוצת הנשים של הפועל גליל עליון תפתח היום עונה שמינית ברציפות בליגה הלאומית. הקבוצה תארח את אקדמיית וינגייט – המורכבת משחקניות הנבחרות הצעירות של ישראל, בשעה 18:45, באולם “הפיס” בכפר בלום – משכנה החדש של הקבוצה לפחות לתקופה הקרובה. המשחק ישודר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק גליל עליון כדורסל נשים .

בשונה מהעונות הקודמות, בעונה הזו הוחלט לפצל את הליגה לבית דרומי ובית צפוני. בבית הצפוני משחקות 8 קבוצות ובדרומי משחקות 7 קבוצות. שיטת המשחקים שנקבעה היא שני סיבובים, בסיומם 4 הראשונות מכל בית ימתזגו לליגה בת סיבוב אחד, כשכל קבוצה מושכת איתה את הנקודות שהשיגה קודם לכן. בסיום סיבוב המשחקים שתי הראשונות ייפגשו לסדרה של הטובה משלושה משחקים.

לפני שנגיע לראיון פתיחת עונה עם המאמן זיו ברתנא, זמן היכרות עם הקבוצה. זהו סגל הקבוצה לעונה הקרובה, עם מספרי הגופיות והתפקידים של כל אחת מהשחקניות.



הקבוצה הגלילית, כפי שניתן לראות, עברה רענון בסגלה. מהסגל של העונה שעברה נשארו רק שיר רביב ונוי לופושניאנסקי – תוצר של מחלקת הנוער, שהעונה תשחק בקבוצת הנשים בלבד.

בגזרת שחקניות הבית נוצר רענון. ענבר לברון שבה הביתה אחרי שתי עונות בהפועל ראשון לציון מליגת העל וחמש עונות בהפועל גלבוע. לברון הייתה שותפה להעפלה לליגת העל ולעונה שבה הקבוצה שיחקה בה. ברשימת שחקניות הבית ניתן למצוא גם את אושרי שתיל ושחקניות צעירות מקבוצת הנערות ובהן אור דוידי, מיקה ביתן.

גולת הכותרת ברשימת המצטרפות היא ירדן גוט – ששיחקה בגליל בעונת העליה לליגת העל ובאותה עונה בליגה הבכירה, לאחריה עזבה לאליצור נתניה ושבה לגליל מחדש והייתה שותפה לעליית ליגה שלא מומשה. גוט שיחקה לאחר מכן בהפועל פ”ת מליגת העל ומשם המשיכה במסגרת לימודיה האקדמיים לליגת המכללות בקנדה. עמית גור הגיעה מהגלבוע, נחשבת ל”קבלנית אליפויות” עם ארבע במספר. נבחרה במקום החמישי בחמישיית העשור של הליגה הלאומית. אביטל צוובנר מגיעה מבנות הרצליה מליגת העל – שחקנית גבוהה עם קליעה מצויינת מבחוץ ומאוד מגוונת בסגנון המשחק שלה. מאי מלכין הצעירה, שגדלה בגלבוע, רשומה גם במכבי חיפה מליגת העל במסגרת הכרטיס הכפול.

עתה זמן לעבור לראיון עם המאמן זיו ברתנא, ששב לקבוצה לאחר שלפני שלוש עונות הוביל אותה עד למשחק הגמר סל האחרון, בו הפסידה את האליפות להפועל ראשון לציון. ברתנא (44), נשוי לענת ואב לשלושה, מחליף את שי זרצקי – ממנו היו מאוד מרוצים בגליל, אך בשל המרחק הרב מביתו שביישובי משגב, החליט העונה לאמן בהפועל כאוכב. זיו ברתנא ישמש העונה גם כמאמן קבוצת נערות א’ – שתשחק בליגה הבכירה. במקביל, ברתנא משמש כמנהל מקצועי של חטיבת כתות א’-ו’ במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון וכמורה לחינוך גופני בבתי הספר “עינות ירדן” ו”עינת הגליל”. מכאן לראיון קצר שערכנו עמו.

חזר לקבוצת הנשים. זיו ברתנא ושחקניות הקבוצה



לפני שנגיע לקבוצת הנשים, היית מאוד פעיל בתקופת הסגרים בחטיבה הצעירה של המועדון. איך עברה עליך התקופה ברמה האישית?

“האמת תקופה לא פשוטה. ניסינו לעשות את הטוב ביותר בשביל הילדים, עם זומים, עם ליגת קורונה, עם תחרויות בין הקבוצות, עם שיתופי פעולה עם אגודות אחרות, יצאנו מגדרנו לתת את הטוב ביותר, אבל זה לא היה קרוב לדבר האמיתי. כדורסל זה משחק מדהים, זה כייף, זה קבוצה, זה ביחד, זה כיפים וזה אנרגיות שאפשר להעביר רק כשנמצאים באמת ביחד, כשמשחקים על אותו מגרש ומרגישים זה את זה. לצערי, בכנות, לא הצלחנו לייצר תחליף למשחק עצמו ואולי לא ניתן. עם זאת אני מאוד גאה בצוות שלנו, שלמרות היציאה לחל”ת המשכנו לעשות, ליזום ולתת את הטוב ביותר שלנו”.  

מה החזיר אותך לקבוצת הנשים?

“אני חושב שהתחלנו משהו מיוחד לפני 3 שנים, לקחנו קבוצה שהייתה בינונית במשך שנים ובשנה אחת העפנו את העניין בכדורסל נשים קדימה ועשינו עונה מאוד מיוחדת. כשנגמרה העונה משהו ביחסים ביני להנהלה הלך למקום לא נכון והחלטתי לא להיות במקום בו סביבת העבודה לא נכונה לי. הקיץ כשפנו אלי שוב, בהתחלה הסכמתי להיפגש יותר בשביל הנימוס, אבל הם המשיכו להתעקש ועשו מאמץ גדול בשביל שאאמן את הקבוצה. אני מכבד מאמצים וחושב שיש לנו כאן הזדמנות לבנות משהו מאוד נכון וטוב”.

עם סיומה של הקדנציה של אבישי גורדון בקבוצת הגברים, חזרה לקבוצה הייתה אופציה מבחינתך?


“נעשתה פניה לבדוק אם אני על המדף. אמרתי באותו רגע שזה לא יכול להיות רלוונטי מבחינתי להחליף את אבישי. בסוף יש דברים שהם יותר חשובים מבחינתי מתפקיד כזה או אחר או כותרת של תפקיד כזה או אחר”.

איך עברה עליכם בקבוצת הנשים תקופת ההכנה? במה שונים האימונים ביחס לעונות רגילות?

“הקורונה פגעה בכולם. ההכנה רחוקה הייתה מלהיות טובה, אבל זה מה יש ועם זה נעשתה את הטוב ביותר בשביל לנצח”.

מה המטרות לעונה הזו?


“ליהנות, לנצח כמה שיותר, לבנות חיבור אמיתי ונכון עם קבוצות הילדות והנערות ולעזור להרים את התשתית של הכדורסל נשים בגליל”.

הכי חשוב לחייך. שחקניות הקבוצה בטורניר 3X3, שנערך בשבוע שעבר