יוטר טוב להתחיל כך

התעלות של אדריאן יותר סללה להפועל גליל עליון את הדרך לניצחון 73:74 על הפועל עפולה, במשחק הראשון בסדרת חצי גמר הפלייאוף העליון של הליגות הלאומית.

*. כל התמונות צולמו ע”י גיל נוימן

שלושה שבועות ויום מאז שניצחה את הפועל חבל מודיעין והעפילה לחצי גמר הפלייאוף העליון, חזרה הקבוצה של ברק פלג למעגל משחקי הליגה הלאומית. ערב כדורסל מרתק, מותח ושמח באולם “הפיס” בכפר בלום, שאירח את המשחק הראשון במסגרת חצי גמר הפלייאוף העליון בין הפועל גליל להפועל עפולה. משחק ראשון בסדרת הטובה מחמישה משחקים. המנצחת בסדרה תעפיל לליגת העל – ואם יתיר הזמן, תפגוש למשחק על תואר אלופת הליגה את המנצחת בסדרה בין אליצור אשקלון לאליצור נתניה – שבה אשקלון מוליכה 0:1, בזכות ניצחון 70:72.

היה שם ב”מאני טיים” ביג טיים. אדריאן יוטר



אולם “הפיס” היה מלא מפה לפה, העובדה שבוטלו הגבלות התו הירוק סייעה למלא את האולם. האוהדים בהחלט היו על תקן השחקן השישי. הפועל גליל עליון פתחה את המשחק בסערה – עם ריצת 2:10 בתוך שלוש וחצי דקות, בדרך ליתרון 11:21 בתום הרבע הראשון. ברבע השני ברוב הזמן נמשכה אותה המגמה, שחקני הגליל צעדו ביתרון חד ספרתי גבוה וביתרון שחצה את רף 10 הנקודות, אך לקראת סיום הרבע כמה מהלכים התקפיים תכליתיים של עפולה כרסמו ביתרון הגלילי – שעמד על 33:38 בתום המחצית הראשונה.

ברבע השלישי נרשמה אותה מגמה כמו ברבע השני. בשמונה הדקות הראשונות היתרון הגלילי היה חד ספרתי גבוה ומדי פעם חצה את רף 10 הנקודות, אך בשתי הדקות האחרונות שוב התעוררות התקפית של עפולה כרסמה ביתרון הגלילי – שעמד על 57:60 בסיום הרבע.

הקפטן הביא מספרים ומנהיגות. אלון ספיר במשחק מול עירוני ר”ג



ברבע האחרון המשחק היה צמוד, עפולה כבר הצליחה להשוות מספר פעמים את התוצאות – אך לא הצליחה לחולל מהפך ולמעשה סיימה את המשחק בלי להיות בעמדת יתרון אפילו פעם אחת. 36 שניות לתום המשחק עפולה הצליחה להשוות את התוצאה מסל שדה של תומר פורת. שחקני הגליל שבו מפסק זמן להתקפה, בסיומה קליעה של סל שדה של קנדל אנתוני, שדרך על קו הקשת, העלתה את גליל ליתרון 70:72. עפולה לקחה פסק זמן וכשחזרה יצאה להתקפה – 5 שניות לסיום קרון דשילדס, מלך הסלים העפולאי, ניסה לקלוע – אך חסימה הירואית של אדריאן יוטר, שהשתלט על הכדור והוציא התקפה, סללה את הדרך למהלך שבו בוצעו שתי עבירות מצד עפולה, האחרונה שבהן שלחה את יוטר לקו העונשין וזה קלע פעמיים מהקו. שלשה מטווח ארוך של קרון דשילדס המתיקה את הגלולה המרה עבור עפולה. בסיום, ניצחון 73:74 לזכות הפועל גליל עליון.

באורח די מפתיע, במשחק הערב כל אחת מהקבוצות הגיעה רק 11 פעמים לקו העונשין. גליל עליון דייקה ב-9 מהניסיונות, בעוד שעפולה דייקה ב-7 מהניסיונות – דבר שמסתבר שעלה לה ביוקר. גליל עליון הצליחה לנצח למרות יום לא מוצלח מחוץ לקשת (5/19) – בעוד שהיריבה להטה מחוץ לקשת (10/22). עפולה הייתה דומיננטית יותר מתחת לסלים – עם 41 כדורים חוזרים, לעומת 37 שקטפה גליל. עפולה קטפה 14 כדורים חוזרים בהתקפה – לעומת 12 שקטפה גליל, כל אחת מהקבוצות מינפה זאת לקליעה של 10 נקודות.

כצפוי, הגארד קרון דשילדס היה שחקן ההתקפה הלוהט של עפולה – עם 23 נקודות. אלון ספיר, הפורוורד והקפטן הגלילי, הוביל את רשימת הקלעים עם 20 נקודות ו-6 ריבאונדים. גם הפורוורד אייזיאה אייזנדורף היה במשחק טוב – עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים. אדריאן יוטר וקנדל אנתוני קלעו 11 נקודות כ”א. לצפייה בסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן. במוצאי השבת ייערך המשחק השני בסדרה בעפולה. 

8 נקודות ו-7 ריבאונדים בכ-19 דקות משחק. גבי צ’אצ’שוילי במשחק מול נתניה