מחמאות ממשרדי הממשלה ומפיקוד העורף

מערך החירום של עיריית קרית שמונה סיים תרגיל מוצלח, בסיומו נאמר על ידי פיקוד העורף, שהעיר מוכנה בצורה מיטבית למצבי חירום.

אחרי 11 ימי לחימה בעוטף עזה, בהם העורף הישראלי היה צריך להתמודד עם ירי רקטות מסיבי, ברור שהשקט בגזרה הצפוני יכול להיות מופר בכל עת, וצריך להתכונן לכל תרחיש. חלק מהמוכנות היא גם קיום תרגילים, וזה מה שהיה בקרית שמונה בשבוע שעבר.

מערך החירום של העיר ביצע תרגול שבסיומו אמר ראש מנהלת האימונים של פיקוד העורף ומשרדי הממשלה, תת אלוף במיל’ דוד סוויסה: “מערך החירום של העיר קריית שמונה השתפר בצורה משמעותית. העיר מוכנה כיום ברמה מיטבית לכל תרחיש”.

במסגרת התרגיל נבדקה מוכנות העיר לתרחישי החירום השונים: ירי טילים על העיר, חלוקת מזון ומים, פינוי נפגעים, חילוץ לכודים ועוד. מנהל אגף הביטחון וקב”ט העירייה דקל אריה ניהל את התרגיל ביד רמה וזכה למחמאות על תיפקודו לפני, במהלך ובסיום התרגיל.

ראש העיר אביחי שטרן הודה למנהלי האגפים ולעובדי העירייה וכן לכל משתתפי התרגיל (מד”א, כב”א, משטרה, פיקוד העורף, יחידת חילוץ גליל עליון, יקל”ר ומשרדי הממשלה) על תפקודם המוצלח.

ראש העיר, אביחי שטרן, במהלך התרגיל

שטרן התייחס למוכנות בסיום התרגיל ואמר: “נמשיך לפעול על מנת להתאים את מוכנות העיר לעיתות חירום כדי להיות מוכנים לכל איום. חלק מרכזי מהגברת המוכנות לחירום נשען על היכרות והבנת התרחישים האפשריים. שמחתי לראות את מנהלי ועובדי הרשות עוסקים בלמידת האיום והכנת המענה באופן הרציני והיסודי ביותר”.

כאמור, נציגי משרדי הממשלה ואנשי פיקוד העורף שיבחו את תיפקוד הרשות ואמרו. “אנחנו לא מופתעים ממה שקורה בקריית שמונה, כי יש כאן אנשים רציניים שפועלים בצורה מקצועית כדי שהתיפקוד בשעת חירום יהיה מיטבי. תושבי קריית שמונה יכולים לישון בשקט ולדעת שיש להם על מי לסמוך”.

חמ”ל העירייה במהלך התרגיל

זה טוב שיש על מי לסמוך, אך זה עדיין לא אומר שלא תהיה התמודדות קשה בזמן מלחמה. האיום מצפון הוא גדול בהרבה מהאיום של החמ”ס בדרום. צריך לקחת בחשבון תסריט דומה לזה שהיה במלחמת לבנון השניה, ואולי אף יותר קשה. לכן צריך לנצל את הזמן ולהוסיף עוד ועוד נדבכים של מוכנות, כדי שבשעת מבחן יהיה מענה טוב ככל שניתן לתושבי העיר.   

צילומים: עיריית קרית שמונה