האם הסיב האופטי יפתור את בעיית הניתוקים?

במועצה המקומית קצרין בוחנים אפשרות לפריסת תשתית של סיבים אופטיים בישוב, ובמסגרת זו מתקיים סקר בקרב התושבים, כדי לבחון עד כמה התושבים מעוניינים בשדרוג הזה.

מגפת הקורונה המחישה מאוד את הנחיצות של אינטרנט מהיר. כשאנשים עבדו מהבית באמצעות הזום, וגם הילדים היו בזום כחלק מהלימודים בבית הספר, התברר שהתשתית הקיימת לא מסוגלת לעמוד בעומס, והתרבו המקרים של ניתוקים חוזרים ונשנים.

הבעיה באספקת אינטרנט מהיר הוא העדר תשתית של סיבים אופטים שמגיעה לכל בית. לכן במועצה המקומית קצרין בוחנים כעת אפשרות של פריסת תשתית כזו בישוב, ולצורך כך מתקיים סקר בו התושבים מתבקשים לענות על מספר שאלות. הסקר מופיע בדף הפייסבוק ובאתר האינטרנט של המועצה.

על פי הסקר הזה המועצה תבחן מהם הבעיות שהתושבים נתקלים בהם ביום יום בגלישה באינטרנט, בצפייה בטלוויזיה, ובשירותי סטרימינג.

בסקר מופיעות שאלות כמו: לאיזה ספק אינטרנט ולאיזה ספק טלוויזיה אתם מחוברים?  לאיזה ספק תשתיות אתם מחוברים? מהי מהירות הגלישה המסופקת לך? באיזה תדירות אתם חווים ניתוקים? כמה אתם משלמים על גלישה באינטרנט?  

שתי השאלות האחרונות נוגעות ישירות לפריסת הסיבים האופטיים. התושבים מתבקשים לציין האם הם מעוניינים להתחבר לתשתית של סיבים אופטיים, וכמה הם מוכנים לשלם תוספת מעבר למה שהם משלמים כיום.

מכיוון שפריסת תשתית של סיבים אופטיים כרוכה בהשקעה כספית לא קטנה, במועצה מקווים שהסקר ייתן תמונה מהימנה ככל האפשר לשתי השאלות הללו, ובהתאם לזה יוחלט האם כדאי לצאת למהלך הזה.