בניין חדש למפעל ניסטק בקצרין

בקצרין התקיים טקס הנחת אבן פינה לבניין חדש למפעל של חברת ניסטק, שיוקם בהשקעה כ-40 מיליון ₪. הקמת המבנה החדש תאפשר קליטת עוד 120 עובדים

הנחת אבן פינה מרגשת התקיימה בערב ל”ג בעומר באזור התעשייה בקצרין. כ-200 אנשים התאספו לחגוג את טקס הנחת אבן הפינה לבית ניסטק בקצרין. דגלי ישראל התנופפו באזור התעשייה, בו בכוונת ניסטק לבנות את ניסטק גולן בקצרין, מפעל הייטק מתקדם בהשקעה של כ-40 מיליון ₪. 

הטקס התקיים במעמד יצחק ניסן, בעלי ניסטק, רפי אבסוב מנכ”ל ניסטק, ראש המועצה המקומית, דימי אפרצב ורב העיר קצרין, הרב יוסף לוי, בו הונחה אבן הפינה לבניין ניסטק החדש העתיד להיבנות באזור התעשייה קצרין. גודלו של הבניין החדש 6000 מ”ר והוא יהיה ביתו החדש של ניסטק בגולן.

המפעל בקצרין הוא חלק מקבוצת ניסטק שפועלת כיום בארבעה מפעלי ייצור בפתח-תקווה, מעלות וקצרין. ניסטק מספקת שירותי תכנון וייצור אלקטרוני לכ-500 חברות הייטק ומעסיקה כ-830 עובדים.

הנחת אבן הפינה של בית ניסטק החדש הינה יריית הפתיחה בשורה של התחדשות, בנייה וצמיחה של אזור התעשייה בקצרין אשר בשנים האחרונות עובר הרחבה, סלילה ועיצוב מחדש אשר בסופו יהווה אזור התעשייה בקצרין אבן שואבת לבעלי עסקים הן מהיי טק והן מהתעשייה.

אורן משולמי, מנכ”ל החברה לפיתוח קצרין: “אנו מאמינים שבניית הבניין תמשוך בעקבותיה יזמים נוספים מתחום ההייטק אשר יקימו את ביתם בקצרין. חלק מהמבנה החדש ישמש מרכז מבקרים לתעשיית ההייטק, והמעבר אליו ואפשר לניסטק לקלוט עוד כ120 עובדים חדשים.”

מנכ”ל קבוצת ניסטק, יצחק ניסן: “הרעיון הפעם הוא שונה ומעבר למתכונת של הרחבת המפעל הייצור הפועל היום בקצרין. החלום שלנו הוא להקים בקצרין את רמת הסיליקון שיהווה מרכז תעשיות הייטק לתושבי האזור.

“בנוסף למפעל הייצור וההרכבות שימוקם במבנה הזה, הוא יכלול קומת מעבדות שבה יקבלו חברות סטארט-אפ את כל השירותים הנדרשים לפיתוח וייצור מהיר של מוצרים חדשים. החל משלב התכנון של המעגל המודפס וכלה בייצור. בקומת הגלריה אנחנו גם נקים מרכז מבקרים, שיאפשר להציג בפני הקהל והמבקרים את כל התהליכים של ייצור אלקטרוני מתקדם”.

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: ” בעשור האחרון קצרין גדלה וצומחת בדיוק כמו שחלמנו ותכננו. מעל ל20,000 מטר של תעשיות נבנה בשנים האחרונות באזור התעשייה. קצרין הפכה למקום אידיאלי ליזמים ולבעלי חזון. יצחק ניסן, בעלים ומנכ”ל ניסטק, יכול היה למקם את תעשיית המיקרואלקטרוניקה בכל מקום בארץ, אך הוא בחר בקצרין ובמעלות.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, נושא דברים בטקס

“בניית מבנה הקבע לתעשיית ניסטק מחזק את קצרין והגולן. למהלך זה, השלכות חיוביות וגדולות הן בהווה והן בעתיד. אני מודה ליצחק ניסן, למנהלים ולעובדים של ניסטק גולן אשר מהווים עמוד תווך לכלכלת האזור”.

צילומים: מועצה מקומית קצרין והחברה לפיתוח קצרין