כדורסל גברים: גליל עליון פתחה את הפלייאוף ביד ימין

הפועל גליל עליון ניצחה את חבל מודיעין, במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף העליון.

ערב שמח לקבוצת הגברים של הפועל גליל עליון בכדורסל, שפתחה עם ניצחון את סדרת הטובה משלושה משחקים מול הפועל חבל מודיעין. היה זה משחק קשה, שבשונה ממשחקי הליגה – שבהן גליל עליון מצאה את עצמה במשחקים צמודים לאחר שהוליכה ביתרון גדול במהלך הרבע השלישי, הפעם גליל מצאה את עצמה בעמדת פיגור עד לרבע השלישי ובו היא השתלטה על המשחק, אך גם הפעם המשחק קיבל אקורד סיום צמוד. כל זאת לעיני קהל ססגוני ורועש של מאות אוהדים בגילאים שונים, שבהחלט היו השחקן השישי של הפועל גליל עליון הערב.

גולת הכותרת של המשחק היום – בואו ל”מאני טיים” של הגארד אנתוני פישר, שבליגה הסדירה אכזב בהרבה משחקים ונעדר בתקופה האחרונה ממספר משחקים בגלל פציעה. פישר, שבעונות הקודמות היה שחקן דומיננטי בסדרות הפלייאוף וסייע להפועל באר שבע, מכבי חיפה ובני הרצליה להעפיל לליגה הלאומית, תפס היום פיקוד והביא המון מיכולותיו וניסיונו – במיוחד במחצית הראשונה, בה קלע 17 נקודות מ-20 שקלע במשחק כולו.

כל מחצית – אופרה אחרת. שחקני שתי הקבוצות הערב (צילום: ניר הולנדר)



הרבע הראשון היה רבע רע מאוד של הגליל, רבע שמזל גדול שלא היוו פרומו אמין לבאות, רבע שנפתח עם שתי דקות וחצי ללא קליעה – חבל מודיעין רצה ל-0:8 והגדילה את היתרון בהדרגה, עד לכדי 4:17 – לאחר חמש וחצי דקות של משחק, 13:28 דקה וחצי לתום הרבע – שהסתיים ביתרון 18:33 לזכות חבל מודיעין. ברבע השני יחסי הכוחות התאזנו בהדרגה,בזכות הגנה חזקה של גליל – שספגה 7 נקודות בלבד בחמש הדקות הראשונות והורידה את היתרון של חבל מודיעין ל-37:40. שתי דקות ו-8 שניות לסיום הרבע סל של אדריאן יוטר צימק את היתרון של האורחת ל-44:45. אך זה לא הספיק למהפך ובסיום הרבע היתרון של הקבוצה האורחת עמד על 45:50.

ברבע השלישי המשיך לו משחק צמוד, בפתיחת המחצית השניה של הרבע הצליחה גליל לעלות ליתרון ראשון – שלשה של קנדל אנתוני העניקה לגליל יתרון 60:61 ומרגע זה המשחק היה בשליטה גלילית. ההגנה החזקה מנעה מחבל מודיעין לקלוע משך כמעט 5 דקות – שבהן גליל רצה ל-0:8 וליתרון 60:71, בדרך לסיום רבע שבו צעדה גליל ביתרון 64:73. גם ברבע האחרון של המשחק המשיכה גליל להכתיב את הקצב ברוב הדקות ולצעוד ביתרון חד ספרתי גבוה ומשתנה. ניצנים של התעוררות מחודשת של הקבוצה האורחת נרשמו בשתי הדקות האחרונות, דקה אחת לסיום המשחק צמד קליעות עונשין של לייס דאן צימקו את היתרון הגלילי ל-86:91, אך שלשה של קנדל אנתוני – 27 שניות לתום המשחק, סגרה עניין וסללה את דרכה של גליל עליון לניצחון 88:96, מקדמה נאה לקראת המשחק השני בסדרה, ביום שישי, בשעה 15:00, באולם בשוהם. ניצחון גם במשחק השני יעניק לגליל את ההעפלה לשלב חצי הגמר, הפסד יכפה הכרעה במשחק נוסף בכפר בלום.

השחקן השישי של הקבוצה. אוהדי הפועל גליל עליון (צילום: גל קאלו)



מה אומרים המספרים? שוויון באזור הצבע – כל אחת מהקבוצות ליקטה 39 ריבאונדים, כשליש מהם בהתקפה – חבל מודיעין מינפה זאת לקליעה של 9 נקודות ואילו גליל עליון מינפה זאת לקליעה של 11 נקודות. גם בפרמטר של איבוד כדורים שוויון – 10 איבודים לכל קבוצה, גליל קלעה 12 נקודות מכדורים אובדים – 2 יותר מחבל מודיעין, מקו העונשין חבל מודיעין קלעה באחוזים טובים יותר – 24/28 לעומת 18/24 שקלעה גליל. מחוץ לקשת גליל עם ערב מוצלח – 14 שלשות (6 מהם של אנתוני פישר) מ-34 ניסיונות – לעומת 6 קליעות מוצלחות מ-21 שקלעה היריבה.

אייזיאה אייזנדורף הוביל את רשימת הקלעים עם 22 נקודות ו-7 ריבאונדים, אנתוני פישר עם 20 נקודות במשחק השיא שלו בקבוצה, קנדל אנתוני סיפק 16 נקודות ואחוזי קליעה די טובים, עומר טל במשחק ענק עם 14 נקודות, 7 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אדריאן יוטר לא במשחק גדול עם 10 נקודות ו-6 ריבאונדים, גבי צ’אצ’שוילי ב-12 דקות משחק סיפק 3 נקודות ו-4 ריבאונדים. שותפו ולא קלעו: די.ג’יי שארפ ויהל פלג. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן .

צריך את המנהיגות והניסיון שלו. אנתוני פישר (צילום: גיל נוימן)