ימים של אושר

הכדורגלן אושר שמקה כבש ביום שישי שעבר שער ראשון במדי קבוצת הבוגרים של הפועל עירוני צפת. שמחים לארח אותו בפינת “ספורטאי החודש”.

*. צילום: אילן מאור

לפני חמש וחצי שנים מחלקת הספורט של המועצה האזורית מרום הגליל, בראשותו של מנהל המחלקה, גיא ארביב, הקימה קבוצת כדורגל לנוער שתשמש עתודה לקבוצת הבוגרים, שעשתה את צעדיה הראשונים בליגה ג’. עברו השנים, קבוצת הבוגרים התפרקה וקבוצת הנוער המשיכה בפועלה והנה העונה שניים משחקניה הבולטים במשך העונות הקודמות, הקשר חננאל אברהם והחלוץ אושר שמקה – מלך שערי הקבוצה בכל העונות, מייצגים את אותה קבוצה בקבוצת הבוגרים של הפועל עירוני צפת מליגה ב’. אושר שמקה, בן 21 מהמושב דלתון, כבש במשחק האחרון שער בכורה במשחק הביתי מול בית”ר נהריה, שהסתיים בניצחון 0:3. מיד לאחר כיבוש השער רץ אושר שמקה, ששב לשורות הקבוצה הצפתית לפני כחודש וחצי, לעבר היציע, כדי לחבק ולהקדיש את השער שכבש לחברו הטוב, אייל סופר, שעובר תקופה קשה בעקבות מותה המפתיע של בת זוגו, שיראל הלאל ז”ל. אושר שמקה (יבדל”א) מגלה רעב ונחישות מאז ששב לקבוצה ואנו מוצאים לנכון להעניק לו את תואר “ספורטאי החודש”.

יש לו סיבות לחייך. אושר שמקה באימון



כשפנינו לגיא ארביב, כדי שיספר לנו קצת אודותיו של אושר שמקה, מילות השבח נשפכו כמים: “יש לי המון מה לספר על הילד הזה. אושר שמקה הוא שחקן שהתחיל במרום הגליל, כשיחסית לא היה לו מושג במשחק על דשא. בשונה משחקנים בהרבה קבוצות אחרות, הוא החל לשחק במסגרת מסודרת בגיל 15 וישר בקבוצת נוער ולא בקבוצת נערים. יותר מפעם אחת הוא אפילו ביקש לעזוב את הענף. היו לי המון שיחות עמו, שנבעו מהמון אמונה בילד. ראינו בו פוטנציאל אדיר, גם משה שלי וגם המאמן הישיר שלו – מתן שלי, תמיד אמרנו לו שהסבלנות תשתלם. לאחר המתנה של שנה בערך זה השתלם לו בגדול. אושר הוא שחקן ענק עם כשרון ואיכות של כדורגל. מי כמוך יודע כמה הוא היה מכונת שערים בקבוצת הנוער של מרום הגליל. הוא זכה אפילו בתואר השחקן ההוגן של הליגה בטקס שנערך בבית הנבחרות בקיבוץ שפיים – מה שמוכיח שאושר הוא לא רק שחקן כדורגל גדול, אלא הוא קודם כל בן אדם, שפשוט מביא לידי ביטוי את המוטו שהמועדון במרום הגליל דוגל בו – “האדם לפני השחקן”. אני מאמין מאוד באושר ומקווה בשבילו שימשיך לכבוש לטובת השכנים שלנו מצפת, שכיום מראה נכונות למלחמה על עליית ליגה וזו גם ההזדמנות שלי לאחל להם המון בהצלחה. אמשיך ואאחל לאושר להתברג בליגות בכירות יותר. הכדורגל בישראל צריך שחקנים כאלה”.

שחקנים כובשים. אושר שמקה (מימין) לצידם של אסף פחימה וגל יצחק – הכובשים במשחק מול בית”ר נהריה (צילום: מאיר ינקו)



גם לאיציק בוזורגי, מאמן הפועל עירוני צפת היו הרבה דברים טובים לומר על אושר שמקה: “כשמוניתי למאמן הקבוצה הסגל מנה 13 שחקנים. היינו במצב שהיינו נואשים לשחקנים ועשינו הרבה מאמצים ללקט שחקנים. אמרו לי, שיש שחקן התקפה שהשתייך לקבוצה ועזב כי לא מצא את עצמו, שרוצה לחזור לקבוצה. נתתי את ברכת הדרך, אושר הגיע לאימונים מראש ידע, שאם יהיה טוב הוא ישחק. אושר עבד קשה באימונים ולאט לאט גם התחיל לזכות בדקות משחק. ניכר היה שהוא עושה הכל כדי להוכיח שהוא ראוי לאמון. הוא גילה חריצות ועבד קשה ותרם למשחק הקבוצתי. שמחתי כל כך בשבילו על השער שכבש, מאחר וזה כל כך הגיע לו לאור ההשקעה שלו. אושר שחקן שהשתלב בקבוצה בצורה טובה, בחור טוב, אני מקווה בשבילו שימשיך את ההתקדמות שלו”.

עכשיו, אחרי שקראתם כאלה חוות דעת, זה הזמן לעבור לראיון עם חתן השמחה, אושר שמקה – “ספורטאי החודש” שלנו.

אושר, חשבת על תסריט כזה שיקרה העונה?


“בתחילת העונה הצטרפתי לקבוצה עם תקוות לשחק. הצוות הקודם שאימן וניהל את הקבוצה האמין יותר בשחקנים מנוסים. לא מצאתי את עצמי בקבוצה ולכן הפסקתי להגיע לאימונים. המשכתי לעבוד קשה באופן עצמאי בתקווה למצוא קבוצה אחרת, דבר שהיה קשה בתקופה עמוסת סגרים. כשאיציק בוזורגי מונה למאמן ביקשתי הזדמנות לחזור ולנסות את מזלי. שמח שזכיתי מאמן מצוין, וגם במאמן כושר מצוין בדמותו של שחף טונר. איציק לא מסתכל בתעודת הזהות על הגילאים,מאמין בצעירים, הוא  נתן לי הרבה המון וכיוון אותי בצורה טובה. נוצר חיבור מעולה בינינו ובמשחקים האחרונים גם זכיתי לשחק בהרכב. שמח מאוד שכבשתי שער, שחיכיתי לו המון זמן והוקדש לחבר מאוד יקר ואהוב, שאני מקווה שיצליח להתחזק בתקופה הכל כך קשה הזו”.

איזה מקום הכדורגל תופס בחיים שלך?

“מקום מרכזי בחיים מאוד מגוונים. אני עושה יומיות בבסיס עין זיתים, עובד בקפיטריה של בית החולים “זיו” בצפת, עושה אימוני העשרה לשחקנים במחלקת הנוער של הפועל מרום הגליל וגם מתאמן ומשחק בהפועל עירוני צפת. שמח להיות חלק משתי מסגרות עם אנשים טובים ויקרים. שמח שחזרתי לקבוצה עם חבר’ה טובים, אני חייב לציין את שיתוף הפעולה שלי עם חברי משכבר הימים, גל יצחק, שבישל לי את השער – ואני מקווה לגמול לו גם בבישול”.

איך אתה מסכם את התקופה כשחקן במרום הגליל?

“התקופה הכי קסומה שיכולה להיות\ עם אנשים שהם זהב טהור, בדמותם של גיא ארביב, המאמנים משה ומתן שלי, החברים היקרים לקבוצה. כולם מפרגנים ועוקבים אחריי, אחריכל משחק הם מתקשרים, מפרגנים ותומכים. הפועל מרום הגליל היא משפחה לכל החיים, זה הרבה מעבר לקבוצת כדורגל”.

מה דעתך על בניית המגרש בכפר ריחנייה?

“שאפו ענק מגיע לגיא ארביב – שהוביל מהלך אדיר ולא נכנע לקשיים בדרך, כמובן ששאפו גם לראש המועצה עמית סופר ולכל מי שעשו במלאכה. כל כך רציתי לשחק על המגרש הזה, הרבה שנים זה היה באוויר. אני לא זכיתי, אבל החבר’ה של קבוצות הנוער והנערים כן זוכים – ואני שמח בשבילם. העברתי על המגרש הזה אימונים ואין ספק שהוא מגרש ברמה מאוד גבוהה, אין לי ספק שהוא ישדרג את הרמה של הקבוצות ויעזור לפתח את הכדוגל במועצה”.

מה אתה מאחל לעצמך להמשך הדרך?

“להמשיך לטפס למעלה, להגיע לליגות גבוהות – והכי חשוב: להשתייך לקבוצות שיקבלו אותי באהבה”.

שער עם משמעות רגשית עצומה. אושר שמקה מעניק חיבוק לאחר כיבוש השער לאייל סופר