ובמקום השמיני: קרית שמונה

אתר האינטרנט של מאקו פרסם מחקר השוואתי בין ערים שונות בארץ לפי מדדים שונים. מתוך 21 ערים שנבחנו קרית שמונה הגיעה למקום השישי.

היכן כדאי לגור, אם לוקחים בחשבון מדדים שכר, נדל”ן, חינוך, אטרקציות ומסעדות? הנתונים האלה פורסמו במחקר השוואתי שנעשה על ידי מאקו.  מתברר על פי המחקר שקרית שמונה ממוקמת יחסית גבוה, במקום השישי, כשלפניה ערים גדולות כמו חיפה, רשל”צ, באר שבע, תל אביב-יפו, נתניה ואשדוד.

צריך לקחת בחשבון שקרית שמונה נמצאת בקצה הפריפריה הצפונית. העיר הפריפריאלית הבאה אחרי קרית שמונה היא שדרות במקום התשיעי, וזאת למרות המצב הביטחוני הבעייתי. מצד שני, שדרות נמצאת במרחק 70 ק”מ מתל אביב, שהיא המטרופולין הגדול במדינה, לעומת קרית שמונה, שנמצאת 180 ק”מ מתל אביב, ו-114 ק”מ מחיפה.

נקודת התורפה של קרית שמונה, על פי המחקר, היא השכר. הציון הוא 6.5 לעומת מובילת הטבלה רשל”צ עם ציון 10. הציון הזה מתקזז עם המדד של הדיור. שם קרית שמונה זוכה לציון גבוה של 9 לעומת ציון 3 של תל אביב. כלומר, מה שתושבי קרית שמונה מפסידים בגובה השכר, הם מרוויחים בהוצאות על דיור בקנייה או בשכירות.

אחד המדדים החשובים ביותר לכל משפחה הוא איכות החינוך. זה אולי השיקול השני בחשיבותו, אחרי מציאת מקום פרנסה, כאן קרית שמונה זוכה לציון 7.2 לעומת מובילת הטבלה, חיפה עם ציון 10, אך היא מקדימה ערים כמו אשדוד, עפולה, ודימונה.

בית ספר רננים בקרית שמונה

באופן מפתיע למדי קרית שמונה ממוקמת במקום הרביעי בתחום האטרקציות, כשלפניה רק ערים כמו תל אביב, רשל”צ וחיפה. אפשר להסביר זאת אולי בכך שקרית שמונה נמצאת באזור תיירותי, ובקרבה מיידית לאטרקציות שמוצעות על ידי אתרי תיירות, כמו צוק מנרה, הקייקים ועוד.

מדד אחד לא מופיע במחקר של מאקו, והוא נושא הבריאות. אם גם המדד הזה היה נכלל, יתכן וקרית שמונה היתה יורדת למקום פחות מחמיא. בעניין הזה, עיריית קרית שמונה נאבקת, יחד עם רשויות אחרות באזור, לשיפור שירותי הרפואה.

בעיריית קרית שמונה כמובן מרוצים מהמיקום שהעיר הגיעה אליו. מנכ”ל העירייה, יורם ביטון, הגיב לתוצאות וכתב: ” הטבלה לא משקרת, העיר הופכת להיות מקום שטוב לגור בו. צמודה לאשדוד במקום השישי”.