חילוץ במסוק עלול להפריע לקינון של העיט הניצי

בעקבות חילוץ במסוק בנחל סנאים בחרמון, נמסר על ידי יחידת חילוץ גולן, שנוכחות מסוק בחילוץ עלולה להבריח עופות מוגנים הנמצאים בסכנת הכחדה, ועל כן יש להקפיד על התאמת מסלולי ההליכה ליכולות הפיזיות של חברי הקבוצה.

מתנדבי משטרת ישראל מיחידת חילוץ גולן חילצו לפני זמן קצר בנחל סנאים בחרמון מטייל אסמטי מישוב בצפון שסבל מאפיסת כוחות.

לאחר פעולות איתור ממושכות בתוואי הסבך המשופע והסלעי, המחלצים חברו למטייל וחבריו בשנות ה-50 לחייהם, וחובש מהיחידה טיפל בו.

עקב תוואי השטח המורכב והמסוכן, והשעה המאוחרת, הוחלט להזניק מסוק ח”א שהניף את המחולץ באמצעות כבל למסוק, פינה אותו לאמבולנס מד”א שהמתין בשטח ומשם שוחרר לביתו ולהמשך בדיקות.

הבעיה בחילוץ הזה היתה שנדרש חילוץ על ידי מסוק באזור שבו מקננים עופות נדירים, הנמצאים בסכנת הכחדה, וביניהם העיט הניצי, שמקנן ממש קרוב למקום שבו התבצע החילוץ. הגעת המסוק עלולה להבריח את העוף המקנן ולגרום למותם של הגוזלים עוד בטרם בקעו מהביצים.

מסלול ההליכה בנחל סנאים מתאים רק למיטיביי לכת, ולא לאנשים עם בעיות בריאותיות. אותו מטייל שחולץ במסוק הוא אסמטי, ולכן עלול ללקות בקוצר נשימה במצבי מאמץ. מתכנני הטיול היו אמורים לקחת את זה בחשבון.

עיט ניצי, צילום” ארטמי וולקנסקי

כאשר מתכננים טיול קבוצתי במסלול של מיטיבי לכת, צריכים לדאוג להצהרת בריאות מכל המשתתפים, כדי שלא תהיה הסתבכות שתצריך פינוי במסוק, שהוא גם יקר מאוד, וגם עלול לגרום לפגיעה בערכי טבע מוגנים.

בהודעה מטעם יחידת חילוץ גולן נאמר: “תכננו את המסלול רק בשבילים מסומנים והתאימו אותו ליכולות חברי הקבוצה”.

צילומי החילוץ: דוברות המשטרה