כדורגל: היום נעשה משהו בלתי נשכח?

עירוני קרית שמונה תארח את מכבי ת”א למשחק ליגה, עם תקוות לעשות דבר שכבר שנים לא עשו הקבוצות הבוגרות של קרית שמונה – להנחיל הפסד לאלופת המדינה.

עירוני קרית שמונה עדיין לא אמרה נואש, בכל הקשור למאבק על כרטיס למוקדמות הליגה האירופאית. הקבוצה של קובי רפואה, שמרוחקת 8 נקודות מהמקום השלישי המוביל אל היעד ומרוחקת 2 נקודות מהמקום הרביעי – שיוביל אל היעד במידה ומכבי ת”א או מכבי חיפה יזכו בגביע המדינה, תארח הערב, בשעה 20:15, את מכבי ת”א, אלופת המדינה, שבמחזור האחרון ירדה למקום השני בטבלת ליגת העל, עם תקוות לזכות בניצחון ולשפר עמדות בצמרת. המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 54 (ספורט 4).

מכבי ת”א לא הפסידה ב-22 משחקי הליגה האחרונים, במאזן המשחקים מול קרית שמונה התל אביבים לא הפסידו ב-14 המשחקים האחרונים – רק שלושה מהם הסתיימו בתוצאת תיקו. בעונה הזו זכור ולא יישכח המשחק הראשון בין הקבוצות, שבו מכבי ת”א זכתה לבעיטת פנדל מפוקפקת עמוק בתוך תוספת הזמן וכתוצאה מכך חגגה ניצחון 0:1. בחודש שעבר התל אביבים ניצחו בקרית שמונה 0:2 – במשחק שגם החלטות שיפוט לרעת קרית שמונה “כיכבו”. האם הערב זה יהיה שונה? את זה נוכל לדעת בסביבות השעה 22:20.

למעט הקשר סמואל בראון הפצוע, שעבר בהצלחה ניתוח בברכו וכבר גמר את העונה, ושחקן ההתקפה יוג’ין האנסה – שירצה עונש הרחקה, כל שחקני הסגל יעמדו לרשות קובי רפואה לרבות הבלם אורי דהן – שריצה בשבוע שעבר עונש הרחקה במשחק מול מכבי חיפה. ההגנה תחזור למבנה הקבוע עם דז’וגאס ברטקוש בשער, דור אלו וזיו מורגן בעמדות המגינים ועם עידן נחמיאס ואורי דהן במרכז ההגנה. בחוליית הקישור דלת השחקנים של קרית שמונה יאיישו שניים משלוש המשבצות שחקנים שגדלו במכבי ת”א, הקשר האחורי יואב הופמייסטר וקשר ה-50/50 רועי קהת. את הפאזל ישלים סקו טורה. בחלק הקדמי גיא בן לולו צפוי לקבל קרדיט בכנף לצידם של מוחמד שאקר ולוסיו מרינאו.

ירצה עונש הרחקה. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)



מכבי ת”א תתייצב למשחק עם סגל רחב למשחק ממנו ייעדר בוודאות שחקן הכנף הפצוע, מתן חוזז, ש”הוכשל” במשחק הראשון וסחט את בעיטת הפנדל שהובילה לניצחון. הקשר הטוב ביותר של מכבי ת”א, דור פרץ, מצוי בספק למשחק – ואם הוא לא ישחק, הרי שזה יהיה נתון משמעותי. בהרכבה של האלופה עשוי לעלות בחוליית הקישור עדן קראצב – ששיחק בעונה שעברה בקרית שמונה. מכבי ת”א נהנית מהכושר הגופני הגבוה ביותר בליגה, שחקניה מסתערים על היריבה על מנת להשיג את הכדור ובכך להשיג שליטה במשחק. קרוב לוודאי שמכבי ת”א תחזיק יותר בכדור הערב, קרית שמונה תצטרך להיות חזקה באגפים במאבקים מול מגיני מכבי ת”א ושחקני הכנף טל בן חיים ואדוארדו גררו – לשם כך שחקני הכנף, מוחמד שאקר וגיא בן לולו, יצטרכו לסייע למגינים, זיו מורגן ודור אלו. שלישיית הקישור תצטרך לגלות אגרסיביות במאבקים מול חוליית הקישור החזקה של מכבי ת”א שתכלול קרוב לוודאי את דן גלזר ואבי ריקן. עידן נחמיאס ואורי דהן יצטרכו להצר את צעדיו של אלכסנדר פשיץ’, החלוץ המצוין של מכבי ת”א.

כדי לא להפסיד הערב קרית שמונה תצטרך להיות מאוד אנרגטית, להפגין כושר גופני גבוה, לשחק בצורה יעילה מבחינה הגנתית – כמו במשחק הראשון בין הקבוצות וכמובן להיות תכליתית בפעולות אחרונות ליד השער. זו משימה מאוד קשה, אך בהחלט אפשרית. 

עירנות הגנתית חובה. שחקני ההגנה של קרית שמונה (צילום: פושקו)