כדורסל גברים: גליל בשוהם, צפת במגדל העמק


יממה של כדורסל גברים בפתח. כל מה שצריך לדעת לקראת משחקי הפועל גליל עליון ומ.ס “דניאל” צפת, בכתבה הבאה.

שבוע עם הרבה כדורסל גברים בפתח. לקבוצה הבכירה של האזור, הפועל גליל עליון – מצפים שני עימותים ישירים מול קבוצות המתחרות איתה על מקום ברביעייה הראשונה בתום הליגה הסדירה, פרמטר המקנה יתרון ביתיות במשחקי רבע גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית. 21:00 היא שעת השין. הערב תתארח הקבוצה אצל הפועל חבל מודיעין ואילו ביום שלישי תארח הקבוצה אצל אליצור קרית אתא. בין לבין, תתארח מחר (ראשון) מ.ס “דניאל” צפת למשחק ליגה מאתגר מול הפועל מגדל העמק/עמק יזרעאל. כל מה שצריך לדעת לקראת משחקי היום ומחר, בכתבה הבאה.

נתחיל עם משחקה של מ.ס “דניאל” צפת, שבעקבות ההפסד בשבוע שעבר בתום הארכה שניה במשחק הביתי מול מכבי כרמיאל, מוצאת את עצמה עם חמישה הפסדים בצמרת הליגה הארצית – דבר שדי סתם עבורה את הגולל על האפשרות להתמודד על אליפות הליגה ועל העפלה לליגה הלאומית. מחר, בשעה 19:30, תתארח הקבוצה של שלום (פופי) חדד במגדל העמק אצל הפועל מגדל העמק/עמק יזרעאל, שהפסידה רק פעם אחת העונה ונאבקת עם הפועל כפר סבא על התואר ועל העליה לליגת העל. בשורותיה של הקבוצה המצליחה משחק מיודענו, הסנטר עידו קוז’יקרו ועוד שורה של שחקנים בכירים בליגה כמו הפורוורד טל פרסלני – ששיחק בעבר בשתי הליגות הבכירות והגארד בר חג’בי. כמו כן, משחק בשורותיה גם רועי עמור – בוגר מחלקת הנוער של גליל עליון, ששיחק לפני שתי עונות בצפת. לשחקני צפת יש בעיקר אתגר מקצועי ובעיקר את המקום של לשחק על הכבוד ולבוא להנות, אין להם שום דבר להפסיד – ויכול להיות שתחושת השחרור תהיה לטובתם במשחק הזה. המשחק עשוי לעבור בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של מ.ס צפת.

משחק מאתגר במיוחד. שחקני מ.ס “דניאל” צפת



שמונה ימים לאחר שנפגשו למשחק סוער בכפר בלום, במהלכו הורחק הגארד האורח לייס דאן – משחק שבו גליל עליון ניצחה 72:77, ייפגשו הערב באולם בשוהם שוב הפועל חבל מודיעין והפועל גליל עליון. שחקני הגליל מדורגים במקום השלישי ועם יתרון נקודה ומשחק עודף על פני חבל מודיעין, שאם תנצח היום במשחק בעד 5 נקודות תשתווה במאזן הנקודות לגליל ותעקוף אותה לאחר שישתוו במספר המשחקים. ניצחון של חבל מודיעין ביותר מ-5 נקודות ייתן לקבוצה שמודרכת ע”י נתי כהן יתרון משמעותי יותר.

ארבעה ימים לאחר שנחלה הפסד ביתי 92:85 לעירוני ר”ג תקווה הפועל גליל עליון לשוב למסלול הניצחונות במשחק מול קבוצה שנחלה הפסד 87:84 לא.ס רמת השרון. בשבוע שעבר חבל מודיעין שיחקה לאורך המחצית השניה כולה עם שחקן זר אחד, בהנחה שזה לא יקרה הערב, הרי שלשחקני הגליל יש חשיבות גדולה בהצרת צעדיו של הגארד לייס דאן – שעומד על ממוצע של 23.2 נקודות, והסנטר סטורם וורן – שמעמיד ממוצע של 20.3 נקודות ו-10.7 ריבאונדים למשחק. שחקן נוסף שבלט בשבוע שעבר בחבל מודיעין הוא הגארד אריאל נבון, שבהיעדרו של דאן, קלע 18 נקודות – כמעט פי 2 ממוצע הנקודות העונתי שלו (9.3). שחקן נוסף שחשוב לקחת בחשבון הערב הוא הגארד הוותיק גיא דותן – שלא היה בשיאו בשבוע שעבר ועדיין לצד 5 נקודות סיפק 5 אסיסטים. חבל מודיעין שיחקה עם רוטציה מצומצמת במשחק האחרון, שמונה שחקנים שיחקו סך דו ספרתי של דקות משחק.

משחק מאתגר מול קבוצה עם גארדים מצוינים. חן גיא עולה לשלשה (צילום: גיל נוימן)



בהפועל גליל עליון יערוך הערב הופעת בכורה הפורוורד אייזיאה אייזנדורף, שיוכל להעניק לקבוצה יותר אפשרויות בעמדות מספר 3 ו-4, דבר שיעזור מאוד לקבוצה שופעת הגארדים מהגליל, בחלוקת הנטל עם שחקני הפנים המרכזיים – גבי צ’אצ’אשוילי ואדריאן יוטר ועם הפורוורד אלון ספיר. לגארדים הגליילים לא היה קל בשבוע שעבר, למרות חסרונו של לייס דאן במחצית השניה, כך שהערב עם דאן ובמשחק חוץ לאחר נסיעה ארוכה הסיפור הולך להיות אפילו מורכב יותר.

הופעת בכורה הערב. אייזיאה אייזנדורף (צילום: אתר מנהלת ליגת העל)



בשבוע שעבר שתי הקבוצות הרבו לאבד כדורים, גליל הייתה יותר עוצמתית בריבאונד וניצלה יום גרוע של מודיעין מקו העונשין (24 קליעות מ-36 ניסיונות) ויום לא מוצלח במיוחד מבחינת אחוזי קליעה של סלי שדה מצד האורחת, כדי לנצח משחק שגם היא לא הייתה בו בשיאה. לנצח בתוך שמונה ימים פעמיים את אותה קבוצה – בייחוד שמדובר בקבוצת צמרת איכותית, זו בהחלט לא משימה פשוטה – אך אפשרית. לשם כך, גליל תצטרך לשפר את אחוזי הקליעה שלה מקו העונשין, לשלוט באזור הצבע ולקלוע באחוזים טובים מחוץ לקשת – ומנגד להצר עד כמה שאפשר את צעדיהם של שחקניה הזרים של הקבוצה המארחת.

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ 56. המעוניינים לצפות מהמשחק בשידור אינטרנטי יכולים לעשות זאת דרך כניסה לערוץ הטלויזיה האינטרנטי שבאתר איגוד הכדורסל. 

הזמן שלו להוביל. קנדל אנתוני (צילום: גיל נוימן)