כדורגל: הבוגרים מליגת העל וליגה ב’ בחזית

קבוצות הבוגרים מהאזור ייטלו חלק במשחקי ליגה חשובים, שייערכו במהלך היום. על כך בכתבה זו.

יום של משחקים של ארבע קבוצות הבוגרים של הגליל העליון והגולן: עירוני קרית שמונה מליגת העל ושלוש הנציגות ממחוז צפון א’ של ליגה ב’ – בני ממב”ע, הפועל עירוני צפת ובני טובא א-זנגריה. לכל אחת מהקבוצות מצפה משחק ליגה מאוד חשוב, שהשגת ניצחון בו יוכל לקדם אותה לעבר היעדים שאליה היא מכוונת. כל מה שצריך לדעת לקראת המשחקים, בכתבה הבאה.

כמובן שנתחיל עם הבכירה מהחבורה, עירוני קרית שמונה – שתתארח בשעה 19:00, באצטדיון “המושבה” בפ”ת אצל מכבי פ”ת – שאותה היא ניצחה בחודש שעבר 1:2 במשחק שנערך בקרית שמונה. שתי הקבוצות יתייצבו למשחק בסגלים מלאים, שני “אקסים” אמורים לעלות בהרכבים של שתי הקבוצות: הבלם מרקוס דיניז בשורות מכבי פ”ת, המגן דור אלו בשורות קרית שמונה. במכבי פ”ת עשוי להשתלב במשחק החלוץ יואל אבוחצירה – ששיחק בשתי העונות הקודמות בקרית שמונה ושב לאחרונה מפציעה. הצוות המקצועי של קרית שמונה, בראשות קובי רפואה, עבד בעבר במכבי פ”ת – כך שגם להם זהו משחק פיקנטי. קרית שמונה במשחק הקודם נהנתה מניצול מצבים טוב, את זה היא תצטרך לעשות גם הפעם – לאחר שבשבת האחרונה היא לא הייתה במיטבה בפעולה האחרונה. מנגד, למכבי פ”ת שחקני התקפה איכותיים ויכולת מצוינת בהתקפות מעבר. נדרשת תשומת לב משחקניה ההגנתיים של קרית שמונה להצרת צעדיהם של ליאל עבאדה, מורגן פרהייר וארד בר.

קרית שמונה מדורגת במקום הרביעי בטבלה ומקדימה בנקודה אחת את מכבי פ:”ת. המקום הרביעי יוביל למוקדמות הליגה האירופאית, רק במידה ואחת משלוש הראשונות תזכה בגביע המדינה. גם קרית שמונה וגם מכבי פ”ת הודחו ממשחקי הגביע. המרחק של קרית שמונה ממ.ס אשדוד, שמדורגת במקום השלישי, הוא 5 נקודות. מכבי פ”ת רחוקה 6 נקודות מהיעד, כך שתוצאת תיקו לא טובה לאף אחת מהקבוצות. צפוי משחק פתוח ודינאמי הערב, עם הרבה איומים ליד השערים. הקבוצה שתהיה יותר מרוכזת בפעולות האחרונות, היא זו שגם תזכה בכל הקופה.

המשחק יועבר בשידור ישיר בערוץ ספורט 1 (ערוץ 51)

חדות ליד השער היא שם המשחק. יוג’ין האנסה במצב קורץ מול שוער הפועל חיפה (צילום: פושקו)



עוברים לבית ב’ במחוז צפון א’ של ליגה ב’. בני ממב”ע, שבשבת האחרונה ניצחה 0:1 את אחווה כפר מנדא וכתוצאה מכך שברה מומנטום שלישי, אך עדיין מדורגת במקום השביעי מבין תשע קבוצות הבית, תקווה להמשיך במסלול הניצחונות במשחק החוץ החשוב היום, בשעה 15:00, מול בית”ר נהריה, שאותה היא מקדימה בנקודה אחת. במשחק הראשון ניצחה הקבוצה מהגולן 0:3. נהריה מאז התחזקה. כל אחת מהקבוצות הבקיעה 15 שערים בתשעה משחקים, ממב”ע ספגה 11 ונהריה ספגה 13. הקבוצה מהגליל המערבי ניצחה בשלושת המשחקים האחרונים את יריבותיה. קל זה לא יהיה. שידור ישיר של המשחק יעלה בעמוד הפייסבוק של בני ממב”ע.

משחק מפתח. שחקני בני ממב”ע



נשארים בבית ב’ עוברים לקבוצת הצמרת של הפועל עירוני צפת, שתארח בשעה 17:00 את מכבי יפיע. צפת מדורגת במקום השני בזכות יחס שערים עדיף על פני בני כאבול. המקום השני מוביל בתום משחקי הבית להשתלבות בפלייאוף העליון. צפת מקדימה בשתי נקודות את יריבתה היום והיא מגיעה למשחק אחרי שני ניצחונות רצופים, בעוד שיפיע ניצחה 0:1 את בית”ר נהריה. צפת כבשה עד כה 13 שערים, אך החיזוקים האחרונים שעשתה שדרגו את משחק ההתקפה שלה. הקבוצה ספגה 10 שערים עד כה. יפיע כבשה 15 שערים וספגה 12. בצפת מקווים לתמיכה מצד הקהל, גם ראש העיר, שוקי אוחנה, קרא לאוהדי הכדורגל בעיר ובסביבה בעלי תו ירוק להגיע ולתמוך בקבוצה.

מקווים לחייך גם בתום המשחק. שחקני הפועל עירוני צפת יחד עם ראש העיר, שוקי אוחנה (צילום: מאיר ינקו – חדש בגליל)



עוברים לבית א’. בני טובא, שמדורגת בחלק התחתון של הבית ומקווה להישאר בליגה, תארח בשעה 20:30 את קבוצת הצמרת של הפועל כרמיאל, שמדורגת במקום השלישי בטבלה ורחוקה משני המקומות הראשונים המובילים לפלייאוף העליון מרחק של 3 נקודות ומשחק חסר. בשורות כרמיאל משחקים שלושה שחקנים מהגליל העליון – הקשר אהוד מערבי ושחקני ההתקפה ארד אלבז וסהר דהאן, תושב צפת, ששיחק לפני מספר עוונת בטובא. דהאן לראשונה ישחק במשחק רשמי באצטדיון המחודש בעיר מגוריו. טובא הפסידה במוצאי השבת 3:1 במשחק מול המוליכה, צעירי כפר כנא, אחרי שצברה 5 נקודות בשלושת המשחקים הקודמים. כרמיאל נחשבת על הנייר לקבוצה איכותית ומנוסה יותר, אך טובא בהחלט יכולה לתת פייט ולצאת עם משהו מהמשחק הזה. 

משחק מאתגר מול קבוצת צמרת. שחקני בני טובא