מפגש עם העיר התאומה בזום

מועצת מטולה תחתום ברית ערים תאומות עם העיירה אוטריקולי באיטליה, כך סוכם במפגש זום בין חברי הנהלת המועצה של מטולה למקביליהם בעיירה האיטלקית. אוטריקולי היא עיירה ציורית יפהפיה, והיא קיימת עוד מהתקופה הרומית

המפגש בזום עם אוטריקולי, צילום: מועצה מקומית מטולה

חברי הנהלת המועצה המקומית מטולה נפגשו אמש ביום הבחירות בזום עם חברי הנהלת מועצת אוטריקולי ובהם ראש המועצה אנטוניו ליברטי, וסיכמו על חתימת ברית ערים תאומות. ההסכם ייחתם לאחר אישור ההסכם בישיבת המועצה.

ראש המועצה דוד אזולאי, וחברי ההנהלה אבי נדיב, חגי רוזנבאום, דורית נחמני ושחר גמליאל סיפרו למקביליהם באוטריקולי על מטולה והייחודויות שלה. אזולאי: “זוהי בשורה למושבה וחלק מחיזוק קשרי החוץ והקהילה בין מטולה לערים התאומות ששותפות עם המושבה. בהמשך לחידוש הקשרים שעשינו לפני שנה עם נוזון ופוקינג, אני שמח על ההזדמנות הנפלאה ליצור ברית ערים תאומות נוספת עם אוטריקולי שבאיטליה, שדומה במאפייניה למטולה”.

העיירה אוטריקולי צילום: LigaDue

שני הצדדים קבעו כי בתי הספר של העיירות ישתפו פעולה בזום וילמדו אחת על השניה, בנוסף יהיו פעילויות תרבות משותפות וחילופי משלחות בתחום התיירות והחקלאות.

מספר התושבים בעיירה אוטרויקולי זהה למספר התושבים במטולה. אך צורת ההתיישבות שונה, הבתים הרבה יותר צפופים. היא נמצאת במרחק ארבעים דקות נסיעה צפונית לרומא הבירה. כמו מטולה מרבית תושביה עובדים בערים מסביב, ועוסקים בחקלאות בעיקר בגידול ענבים, זיתים וחמניות. 

החומה העתיקה ושער הכניסה לטריקולי, צילום: LigaDue

בעייריה יקב גדול, ובתחומה אתר ארכיאולוגי מהתקופה הרומית. מידי שנה מתקיים בעיירה פסיטבל גדול בו התושבים מתחפשים לליגיונרים ברוח התקופה הרומית.

בשבועות הקרובים ייערכו פגישות נוספות, ולאחריהם תיחתם ברית הערים התאומות בין שתי העיירות.