מיצר בתהליך התרחבות

ביישוב מיצר שבגולן חונכים לראשונה מזה 40 שנה, הרחבה חדשה של 60 מגרשים ושכונת מגורונים. שר החקלאות, אלון שוסטר, היה אורח הכבוד בטקס יחד עם ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח.

שר החקלאות, אלון שוסטר (מימין) עם ראש מועצה אזורית גולן, חיים רוקח

הישוב מיצר בדרום הגולן היה בעברו קיבוץ שהוקם בשנת 1981. במשך במשך כ- 30 שנים זה היה קיבוץ קטן מבחינה דמוגרפית, אך מבוסס מבחינת אמצעי ייצור שכללו לול פיטום, רפת חלב, כותנה, מטעים ושותפות בחמת גדר

לחברי הקיבוץ לא היה מניע כלכלי לקלוט חברים חדשים, לכן בשנת 2010 הוחלט להפוך את קיבוץ מיצר למושב, והתהליך הושלם בשנת 2015. מאז החלה מגמה של גידול במספר התושבים במיצר.

בשבוע שעבר התקיים ביקור במיצר של שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר עם ראש מועצה אזורית גולן. בסיורהוצג פרוייקט ה”גולניות” שנחנך השבוע ביישוב מיצר.

מטרת הגולניות, לאפשר תהליך קליטה של משפחות חדשות עד לבניית בתי הקבע שלהם בשכונת ההרחבה של היישוב.

במהלך הביקור אמר השר שוסטר: “פרויקט הגולניות שראינו היום במיצר, הוא תחילתו של פרויקט רחב שמשרד החקלאות מבצע בגולן. בהמשך יוצבו 80 מגורונים, המכונים ‘גולניות’ ב18 מיישובי הגולן. משרד החקלאות השקיע בפרויקט 30 מיליון ₪. יש חשיבות  רבה בפרויקט זה, ואנו נמשיך לפעול לפיתוח הגולן בהתיישבות, בחקלאות ובכל שנדרש”.

בימים אלו, לראשונה מזה 40 שנה, החלו בפיתוח מגרשים במיצר  בפרוייקט הנוכחי מפתחים 60 מגרשים, מתוכם 36 כבר שווקו. ראש המועצה, חיים רוקח: “עם חגיגות  40 שנות התיישבות במיצר, היישוב צפוי לשלש את גודלו מיום הקמתו. נמשיך בתנופת עשיה וקליטה בכל הגולן. עד הגעה ליעד של הכפלת האוכלוסיה תוך עשור”.

צילום: מועצה אזורית גולן