כדורסל גברים: הנדנדה נמשכת

שבוע לאחר הניצחון בעפולה נחלו שחקני הפועל גליל עליון הפסד ביתי 81:77 במשחק מול הפועל ר”ג/גבעתיים.

ערב מאוד מאכזב לקבוצת הגברים של הפועל גליל עליון. הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן אירחה את הפועל ר”ג/גבעתיים – שידעה שניצחון בגליל, ישווה את מאזן הקבוצות ויציב את מאזנה על 9 ניצחונות ו-7 הפסדים, אך יעניק לה יתרון, בשל העובדה שתהיה חתומה על שני ניצחונות על הגליל. הפועל ר”ג/גבעתיים ידעה לחזור מפיגור וידעה להתעלות ברבע האחרון – פרק זמן שהיה בעוכרי שחקני הגליל בכל ההפסדים העונה – ואת הדרך עושה הקבוצה למרכז הארץ שמחה ומאושרת יחד עם מספר אוהדים קולניים, שעשו את הדרך הארוכה ממרכז הארץ ועודדו ללא הפסקה מהיציע, שבו נצפו גם כמה עשרות אוהדים גליליים.

טרם המשחק נערך טקס פרידה מעליזה שהרבני, שעבדה במסירות שנים רבות בתחזוקה של אולם “הפיס” בכפר בלום. שהרבני יצאה לגמלאות ולפני המשחק נערך בעבורה טקס הוקרה בהשתתפות אחיקם שושן – מנכ”ל עמותת הספורט גליל עליון.

ראויה להערכה גדולה על פועלה המסור ורב השנים. עליזה שהרבני לצידו של אחיקם שושן



כמו בשבוע שעבר, גם הערב הפועל גליל עליון התייצבה למשחק עם זר אחד – הרכז קנדל אנתוני, זאת בעקבות שחררו של הגבוה ג’ונתן פיירל. אמש החתימה הקבוצה את אדריאן יוטר, אך ייקח עוד זמן עד שיוכל לעמוד לרשות הקבוצה ואין ספק שלנצח עם זר אחד זו משימה הרבה יותר קשה – בייחוד כשמדובר בחיסרון של שחקן גבוה.

הקבוצה האורחת פתחה את המשחק בצורה טובה יותר, צעדה ביתרון 0:10 לאחר שתי דקות ורבע של משחק, אך בהמשך יחסי הכוחות התאזנו ושחקני הפועל ר”ג/גבעתיים נהנו מיתרון 22:26 בתום הרבע הראשון. ברבע השני שחקני הגליל היו במיטבם, הודות למשחק הגנה קשוח – שאפשר לקבוצה האורחת לקלוע 9 נקודות בלבד, זאת במקביל למשחק התקפה קולח שהעביר את היתרון והדומיננטיות לצד הגלילי ובסיום המחצית הראשונה היתרון הגלילי עמד על 35:43.

לא היום שלו. די.ג’יי שארפ במשחק הערב (צילום: גיל נוימן)



ברבע השלישי של המשחק הקבוצה הגלילית המשיכה להיות דומיננטית יותר ואפילו חצתה את היתרון הדו ספרתי, אך לרוב צעדה ביתרון חד ספרתי משתנה, שעמד בתום הרבע השלישי על 56:61. ברבע האחרון שחקני הגליל סבלו מחוסר ריכוז, שפגע בשטף המשחק. המשחק הפך צמוד והיתרון עבר מספר פעמים מצד לצד. שלוש דקות ו-10 שניות לתום המשחק סל שדה של חן גיא העלה את הגליל ליתרון 71:72, אך שתי קליעות עונשין של קומבס הגבוה האורח החזירו את היתרון לקבוצה האורחת. קומבס שוב דייק מהקו, 45 שניות לתום המשחק והעלה את קבוצתו ליתרון 75:77. שחקני הגליל לא היו מספיק יצירתיים ונאלצו לעשות עבירות ששלחו את שחקני ר”ג לקו העונשין, ואלה למרות יום רע של שתי הקבוצות מהקו העונשין, הצליחו להבטיח את הניצחון מקו העונשין. אקורד הסיום הייתה עבירה טכנית שנשרקה כנגד אלון ספיר, הקפטן הגלילי, בגין דין ודברים עם השופטים. בסיום, ניצחון 77:81 לזכות הפועל ר”ג/גבעתיים.

שתי הקבוצות החטיאו היום כמעט 50 אחוז מקליעות העונשין שלהן, קלעו באחוזים לא גבוהים, איבדו סדר גודל דומה של כדורים, קטפו סדר גודל דומה של ריבאונדים, אך הקבוצה שהייתה יותר ממוקדת היא זו שזכתה בכל הקופה. הנתון שבו ניתן לראות את ההבדל הגדול היה בנקודות כתוצאה מהזדמנות שניה: שחקני הגליל תרגמו 20 כדורים חוזרים בהתקפה לקליעה של 13 נקודות, בעוד ששחקני הקבוצה האורחת תרגמו 18 כדורים חוזרים בהתקפה לקליעה של 25 נקודות. הסטטיסטיקה המלאה של שחקני הגליל מצורפת מתחת לפסקה זו.