כדורגל: האנסה במשרה מלאה

צמד שערים שכבש יוג’ין האנסה העניק לעירוני קרית שמונה ניצחון ביתי 1:2 על מכבי פ”ת, שמעלה אותה למקום החמישי בטבלה.

עירוני קרית שמונה שיפרה הערב משמעותית את סיכוייה להשתלב בפלייאוף העליון בתום הליגה הסדירה. הקבוצה של קובי רפואה ונמרוד קוסטיקה – שבעבר אימנו את מכבי פ”ת, זכתה בניצחון ביתי 1:2 על מכבי פ”ת – יריבה מרכזית במאבק על מקום בפלייאוף העליון, שהקדימה אותה בארבע נקודות. הערב היה זה משחק השלמה שהציב בסיומו את שתי הקבוצות על 24 משחקי ליגה, כמו יתר הקבוצות מלבד בית”ר ירושלים ובני יהודה ת”א. הניצחון שהשיגה קרית שמונה העלה אותה למקום החמישי בטבלה, כעת היא מקדימה בשתי נקודות את הפועל באר שבע, שמדורגת במקום השביעי המוביל לפלייאוף התחתון, כל זאת שני מחזורים לתום העונה.

זה לא קרה הרבה בשנים האחרונות, אך הערב זה קרה: עירוני קרית שמונה הצליחה לנצל בצורה מקסימלית את המצבים אליה הגיעה, הצליחה לכבוש יותר מהיריבה – שאיימה הרבה יותר פעמים על השער – וזכתה בכל הקופה. למזלה של קרית שמונה, מכבי פ”ת לא הייתה מדויקת ברוב הפעולות האחרונות. קרית שמונה פתחה את המשחק עם יוזמה התקפית, בדקה ה-12 מהלך שהחל המגן השמאלי אמיר בן שמעון – שפתח בהרכב במקומו של זיו מורגן המוצהב, המשיך לפריצה באגף של מוחמד שאקר – שהגביה כדור מצוין לראשו של יוג’ין האנסה – שנגח מקרוב לרשתה של מכבי פ”ת והעלה את קבוצתו ליתרון 0:1. עד לסיום המחצית הראשונה מכבי פ”ת יזמה יותר, אך לא הייתה מדויקת והתוצאה נותרה בעינה.

הגיע חד למשחק. יוג’ין האנסה (צילום: פושקו)



בפתיחת המחצית השניה קובי רפואה ביצע חילוף נועז, הקשר האחורי יואב הופמייסטר – שספג כרטיס צהוב, הוחלף בשחקן ההתקפה אופיר מזרחי, שחמש דקות מאוחר יותר היה מעורב במהלך שהוביל לשער השני, מהלך שבו מסירה של מזרחי לשאקר הסתיימה במסירת רוחב מצוינת ליוג’ין האנסה, שהפעם כבש בבעיטה מהרחבה, השלים צמד והעניק לקרית שמונה יתרון 0:2, שהחזיק מעמד 6 דקות – עד שליאל עבאדה כבש שער מרהיב בבעיטה לחיבורים מ-20 מטרים, שצימק את יתרונה של קרית שמונה ל-2:1. בדקה ה-73 כמעט שוויון, אך ליאל עבאדה שכבר הספיק לבעוט לרשתה של קרית שמונה נלכד בנבדל. הלחץ של מכבי פ”ת גבר ככל שחלפו הדקות וכך גם האיומים על השער, אך למזלה של קרית שמונה מכבי פ”ת לא הצליחה למצוא את הדרך לרשתו של ברטקוש ובסיום ניצחון 1:2 חשוב מאוד לזכות קרית שמונה, שבשבת הקרובה תארח את האלופה מכבי ת”א. פרטים בנוגע לרכישת כרטיסים, בעמוד הפייסבוק של עירוני קרית שמונה .

הרכב עירוני קרית שמונה (בסוגריים המחליפים):  דז’וגאס ברטקוש, דור אלו, אורי דהן, עידן נחמיאס,  אמיר בן שמעון, סמואל בראון (מייקל אמנגה – 83) יואב הופמייסטר (אופיר מזרחי – 46), רועי קהת, יוג’ין אנסה, מוחמד שאקר (אדריאן רוצ’ט – 61), לוסיו מרינאו (עבדאללה חליחל – 76). 

המזל היה לצידם. שחקני מרכז ההגנה של קרית שמונה (צילום: פושקו)