הגולן הוא המקום להקים מפעלים של פייזר ומודרנה

בעקבות פרסום של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על כך שהוא פועל מול חברות התרופות, פייזר ומודרנה, במטרה להקים מפעלים ומעבדות שלהם בישראל, פנה ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, לראש הממשלה בבקשה להקים אותם בגולן.  

אחרי שמדינת ישראל הקדימה מדינות רבות בעולם בחתימת הסכמים עם חברות התרופות פייזר ומודרנה, ובייבוא החיסונים לארץ, יש דיבור על כך שאותן חברות יקימו גם מעבדות ומפעלים בישראל.

על פי מה שפורסם בתקשורת, מי שניהל את המו”מ היה אמיר ברקן, סמנכ”ל בכיר בתחום הכלכלה והתשתיות. ראש הממשלה, בניימין נתניהו, התייחס לכך ואמר כי חברת מודרנה תקים כאן רק מפעל ייצור. ואילו חברת פייזר תקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח.

בעקבות הפרסום היתה גם ביקורת שנתניהו מנצל את היוזמה למסע הבחירות שלו, כיוון שבמשרדי הכלכלה, הבריאות והאוצר, שהיוזמה הזו נוגעת להם, כלל לא מכירים את התוכניות הזאת.

בין אם היוזמה הזו רצינית ובין אם לא, ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, ראה בכך הזדמנות ופנה לראש הממשלה, ח״כ בינימין נתניהו במכתב ובו הצעה להקים את מפעלי תרופות בגולן.

במכתבו לראש הממשלה, אמר אפרצב: “שמחתי לשמוע כי הנך מקדם הקמת מעבדות וקווי יצור של חברות פייזר ומודרנה בישראל. באזור תעשייה קצרין, אשר ממוקם במרכז גיאוגרפי אשכול גליל מזרחי וגולן, ישנם מאות דונמים של שטחים פנויים ומפותחים המיועדים לתעשייה ביו רפואית, אותה אנו מקדמים על פי חזונך.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב

“אני מציע לחבר את היוזמה שלך לאזור התעשייה קצרין, בירת הגולן, ועל ידי כך לחזק את אזור הגליל המזרחי דרך הגולן, ובמקביל לחזק את הריבונות הישראלית בגולן”.

הרעיון להביא את פייזר ומודרנה לאזור התעשייה קצרין נשען גם על תשתית קיימת של תעשיית תרופות בקצרין. באזור התעשייה הזה ישנן כבר כמה חברות שפועלות ועושות חיל.

כך למשל פועלת בקצרין חברה בשם “טבגר בע”מ”, שפיתחה שיטת טיפולים מיוחדת לטיפול בפצעים פתוחים כרוניים, הנגרמים ממחלות שונות וביניהם הסוכרת. הטכנולוגיה של חברת טבגר הוכחה כיעילה גם ברפואה האסתטית, ועוזרת בהקטנת אפקט ההזדקנות של העור.

חברה נוספת היא סלזמן קפיטל וונצ’ורס בע”מ העוסקת בפיתוח תרופות למחלות נדירות. חברה שלישית היא נורדסון מדיקל ישראל איי.סי בע”מ שעוסקת במיכשור רפואי, והחברה הרביעית היא   GGA (גליל ג’נטיק אנליסיס בע”מ) שהיא מרכז גנטי מוביל בישראל העוסק בביצוע בדיקות גנטיות מתקדמות, רפואיות וקליניות.  

מעבדות G.G.A בקצרין