שדרוג מקיף לפארק קצרין העתיקה

פארק קצרין העתיקה יעבור בשנה וחצי הקרובות שדרוג בעלות של 17 מיליון שקלים. המטרה היא להעצים את חוויית הביקור כך שהמבקרים יחושו כאילו הם חוזרים בזמן לתקופת התלמוד

המועצה המקומית קצרין מובילה מהלך רחב היקף במסגרתו יעבור פארק קצרין העתיקה שיפוץ ושדרוג כדי להפוך אותו לאטרקטיבי יותר עבור ציבור המטיילים.

פארק קצרין העתיקה היה במשך שנים רבות חלוץ בכל מה שקשור להפיכת ביקור באתר ארכיאולוגי לחוויה חיה ומוחשית. אתרים ארכיאולוגים אחרים ברחבי הארץ יישרו קו, והשקיעו אף הם בכיוון הזה. תוכנית הפיתוח החדשה של הפארק בקצרין אמורה להעמיד אותו שוב כפארק מוביל בכל מה שקשור להעצמת חוויית הביקור.

העבודות יחלו בפברואר ויימשכו כשנה וחצי. עלות הפרוייקט כולו כ- 17 מיליון שקלים. השדרוג יהיה מקיף ויכלול את כל שטחי הפארק. השיפוץ יכלול  בנייה ייחודית בתוך העתיקות,  משחקי מציאות רבודה, מיצג פתיחה חדש, מתחם חקלאות רחב וחדש לצד בריכות נוי, פעילויות אינטראקטיביות בתוך העתיקות, שיקום המעיין של הכפר, הנגשה של בית הכנסת והשבילים המוליכים אליו. תאורה חדשה בכל רחבי הפארק, הצללות והמחשות פיזיות חדשות ושביל מוצגים ארכיאולוגיים.

הדמיה: לי פלד אדריכלות נוף

גם התוכן יקבל עדכון משמעותי וייעטף בקונספט תכנים חדש לפארק: בית, קהילה, אדמה. הולכים יד ביד עם בני קצרין הקדומים מהפרט אל הכלל. מהבית האישי והמשפחתי אל החצר והקהילה ולבסוף יוצאים אל האדמה והחקלאות. הפארק ייצור סוג של מסע אל העבר, יחד עם הקצרינאים הראשונים של המאה הרביעית לספירה. עם הכניסה לפארק ילבשו המבקרים את בגדי התקופה כדי להיכנס לאווירה.

תוך כדי הסיור המבקרים יוכלו לחזות  באנשי הכפר לבושים בלבוש האופייני לתקופה. , מוסקים זיתים, מכינים יין, רועי צאן שורקים לכבשים והעיזים, וכמובן הריחות המשכרים של השוק העירוני. בין לבין המבקרים יוכלו לנוח במעין הכפר ובבריכות הנוי הנעימות והמוצלות. אטרקציה נוספת תהיה חדר בריחה הענק שבו המבקרים ייפגשו עם דמויות מהתלמוד והמשנה

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, סבור שהפרויקט הזה ימצב את קצרין כמרכז תיירותי מוביל באזור הגליל המזרחי והגולן. זאת במשולב עם הפארק שיקום סביב האזור של נחל קצרין. העבודות

מנכ”ל פארק קצרין אבינועם ברויאר רואה בפרויקט הזה חלום שמתגשם. “במיוחד בתקופת הקורונה  אנחנו למעשה מביאים תנופה תיירותית אדירה עם היציאה מהמשבר. הפרויקט הולך להפוך את פארק קצרין לפנינה תיירותית עשירה בתוכן וחוויה שמשלבת בין עתיק לחדשני. ביום ובלילה. אני צופה הכפלה של מספר המבקרים בפארק”