כדורסל: אומרים לא לאלימות נגד נשים

קבוצות הגברים והנשים של הגליל קיימו אימון משותף וזעקו יחדיו בסוגיית האלימות נגד נשים.

*.צילום: גיל נוימן

הכדורסל הגלילי ופעילויות קהילתיות אלו דברים שהולכים יחד לאורך שנים רבות. בחודשים האחרונים השפעות הקורונה הפריעו לחיבור הכל כך טבעי הזה להפיק אירועים קהילתיים, אך אתמול, בהתאם למגבלות ולהנחיות, נערך באולם “הפיס” בכפר בלום אימון משותף של קבוצות הגברים והנשים של הפועל גליל עליון, שמטרתו הייתה הזדהות עם המאבק כנגד אלימות נשים. האירוע נערך ביוזמה ושיתוף פעולה של המועצה האזורית גליל עליון בראשותו של ראש המועצה, גיורא זלץ, דפנה אברהמס – הממונה על קשרים בינלאומיים במועצה, וטלי איזיקיבוץ’- קנטר – הממונה על היחידה קידום נשים במועצה. האימון הועבר בשידור ישיר בעמוד הפייסבוק של קבוצת הגברים.

אמירה נחרצת נגד אלימות. השחקנים והשחקניות יחד עם המאמנים ועם ראש המועצה, גיורא זלץ



בחלק הראשון של האימון התקיים אימון תחנות, בחלק השני נערך משחק עם קבוצות מעורבות, שבו הקבוצה עם המדים הלבנים, בהובלת המאמן-שחקן לידור בן דוד, הפכה את התוצאה ושמרה את היתרון עד סוף המשחק. לאחר מכן, הייתה קריאה משותפת של המאמנים, ברק פלג (גברים) וזיו ברתנא (נשים* של הקפטן אלון ספיר והקפטנית ענבר לברון להקצאת משאבים לטיפול בתופעה. אלה הם הדברים שנשאו ספיר ולברון: “אנו שחקני ושחקניות הפועל גליל עליון מצטרפים ומצטרפות לנשים ואנשים ברחבי העולם כולו, קריאה משותפת זה בידיים שלנו. די לאלימות כלפי נשים, די לאלימות המילולית כלפי נשים, די לאלימות הפיזית כלפי נשים, די לאלימות המינית כלפי נשים, די לאלימות הכלכלית כלכלית כלפי נשים. אנו קוראים לשוויון זכויות, לתת מענה וטיפול לגברים אלימים. די להאשמת הקורבן, זה בידיים שלנו.

לא היה משעמם לרגע. המשחק בין שתי הקבוצות המעורבות



ראש המועצה, גיורא זלץ, נשא דברים אף הוא: “כיף גדול לראות משחק כזה עם קבוצות מעורבות – נשים וגברים ביחד. אני חושב שהפעילויות האלה והאמירה הזו היא משמעותית מאוד. אני חושב שהאלימות סביבנו ובתוכנו היא חלק משמעותי וגדול מדי בחיים שלנו ואני חושב שחשוב לכל אחד ואחת מאיתנו להבין את האחריות שלנו לעצור ולמנוע אלימות מכל סוג שהוא. אנחנו חייבים להיות עם עיניים פתוחות ועם אוזניים קרויות, ולראות איפה יש אלימות סביבנו, לא לחשוש מלנקוט עמדה, לא לחשוש להביע עמדה – ואם צריך להתערב ולעזור בזה. כשאתם רואים בטלויזיה אירוע אלימות, ראיון עם התבטאות אלימה תסגרו את הטלויזיה ותסבירו לילדים שלכם מדוע סגרתם אותה. חשוב לזכור, כל אחד ואחת מאיתנו  אחראי לעצור את האלימות בכלל ואת האלימות נגד נשים בפרט. אם נראה את זה כמשימה של כולנו – נצליח”. 

אין מקום לאלימות. גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית גליל עליון
מאמני הקבוצות, ברק פלג וזיו ברתנא יחד עם שחקני ושחקניות הקבוצות.