טראמפ הכיר ברמת הגולן אך ממשלת ישראל שכחה אותה

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב, מתריע על הקפאת תקציבי הפיתוח בגולן, ובהנהלת המועצה הוחלט להקפיא את האיכלוס של השכונות החדשות בקצרין עד שיתקבלו תקציבים שהוקפאו

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב בדיון בוועדת הכספים של הכנסת.

בשנים האחרונות יש התפתחות והתרחבות מרשימה בקצרין. שכונות חדשות נבנות ותושבים חדשים מגיעים להתגורר ביישוב. למרות משבר הקורונה הגיעו לקצרין מינואר 2020 ועד היום 150 משפחות חדשות.

המציאות הזאת יוצרת עומס כספי על המועצה המקומית, משום שהארנונה למגורים שהתושבים החדשים משלמים, מכסה רק חלק קטן מהעלות, ואת שאר הסכום המועצה צריכה לגייס ממשרדי הממשלה. למרות קצב הפיתוח המרשים הממשלה נקטה במדיניות הפוכה, והקטינה את תקציבי הפיתוח.

בנייה חדשה ברובע חן בקצרין

ראש המועצה, דימי אפרצב, השתתף אתמול בישיבה של ועדת הכספים של הכנסת, ובה התריע על הקיצוצים בתקציבי הפיתוח. בהודעה שפרסמה המועצה המקומית נאמר: “עד אשר הממשלה תתעשת ותחזור למסלול התפקוד המלא ותחזיר את הגולן וקצרין לראש סדר העדיפויות, קצרין, בירת הגולן, תקפיא  את כל תהליכי הפיתוח של השכונות החדשות, תשקיע רק בקיים ובתושבי המקום ותעסוק רק בקיום השירותים  המוניציפליים לתושבים ושמירה על איכות חיים בסיסית”.

בעקבות הדיון בוועדת הכספים, אמר ראש המועצה המקומית קצרין. דימי אפרצב: “תקוותינו נגוזו היום בוועדת הכספים של הכנסת ,כשבפנים חתומות גזרו את גורלנו פקידי משרד האוצר ומשרד הפנים, שראו לנכון להמשיך ולהנציח את הפערים בין הרשויות ולמרות היותה של קצרין רשות מאוזנת לחלוטין, מוצלחת ובעלת התנהלות כלכלית אחראית”.

הדמיה של תוכנית הפיתוח של קצרין

הדברים שאמר אפרצב בישיבה של ועדת הכספים מצאו אוזן קשבת אצל כמה חברים בוועדה, אולם לא אצל חברי הליכוד בוועדה, שפשוט לא נכחו בדיון.

יו”ר ועדת חוץ ובטחון לשעבר, ח״כ צבי האוזר, שהוא גם יו”ר השדולה למען רמת הגולן, אמר במהלך הישיבה: ״הגולן בהקפאה עמוקה. הממשלה מייבשת את ישובי הגולן ולא מזרימה תקציבים, שהם קריטיים לבסס האחיזה שלנו ברמה.  טראמפ הכיר בריבונות שלנו בגולן, אבל הממשלה שכחה ממנה. כתוצאה מהזנחה זו חיים כיום ברמת הגולן פחות מ-30 אלף ישראלים, וזאת אחרי 40 שנות ריבונות.

ח”כ צבי האוזר (מימין) בדיון בוועדת הכספים של הכנסת

“היום השתתפתי בדיון בוועדת הכספים על הצלתה הכלכלית של העיר קצרין – בירת הגולן. ריבונותנו בגולן אינה מובטחת ותובטח רק באמצעות הרחבת ההתיישבות.  אני קורא לממשלת ישראל ולפקידים במשרד האוצר לפתח ולעודד צמיחה ברמת הגולן ולא לתת לקצרין, בירת הגולן, לשקוע. זה לא עניין מוניציפלי זה אינטרס לאומי”.