השריונרים התאמנו ללחימה בגזרת לבנון

המפקדים של חטיבה 188 סיימו אימון שנועד להכין אותם ללחימה בגזרה הצפונית בשטח לבנון  בהמשך תקיים החטיבה אימון כולל ברמת הגולן.

חטיבה 188 היא חטיבת שריון סדירה עם מורשת קרב מפוארת. החטיבה הזו זכורה בעיקר עקב התפקיד החשוב שהיה לה בבלימת הכוחות הסוריים ברמת הגולן בזמן מלחמת יום הכיפורים.

מאז השתנתה המציאות והאיום העיקרי על מדינת ישראל הוא מגזרת לבנון. מערך הטילים העצום של חיזבאללה יצריך, במידה ותפרוץ מלחמה, מהלך יבשתי מהיר לנטרול הירי לעבר העורף הישראלי.

לשם כך צריכים כוחות היבשה של צה”ל להכין את עצמם למתווה הייחודי של אזור דרום לבנון. אזור הררי שבו קשה יחסית לפרוס כוחות שיריון. לכן יש צורך בהכנה ייחודית של הכוחות לתנאי השטח והאוכלוסיה במרחב הזה.

בשבוע האחרון ביצעו מפקדי חטיבה 188 אימון מרמת מפקדי הטנקים עד רמת מפקדי הגדודים בהובלת מפקד החטיבה, אל״ם ניר רוזנברג. האימון כלל התמודדות עם אתגרים פיזים ומנטלים שנועדו להכין את סגל הפיקוד למערכה הבאה בגזרה הצפונית.

במהלך השבוע העמיקו המפקדים בלמידת אתגרי השטח בלבנון, הבנת האויב והתמחות בביצוע טכניקות מבצעיות שיבוצעו במלחמה הבאה והכל במטרה להתכונן ולהוביל את כוחות היבשה לניצחון. אימון המפקדים היווה את יריית הפתיחה לתקופת האימון המשמעותית שתתקיים בארבעת החודשים הקרובים ברמת הגולן.

מדברי מפקד גדוד 53, סא״ל דורי סער: ״אימון המפקדים בא בראש ובראשונה להכין את המפקדים בגדוד ובחטיבה שהם האנשים שלנו – הם אלו שעושים את ההבדל בין נצחון להפסד במלחמה.

“אימון טוב של המפקדים משפר את היכולות המבצעיות שלנו, במטרה שנתאמן כפי שנלחם!  בתקופה הקרובה אנו נתאמן ונתרגל תרחישים שונים על מנת להיות במוכנות הגבוהה ביותר, כדי שבזמן אמת – נוכל להבטיח את ביטחון תושבי הצפון!״

צילומים: דובר צה”ל