לא רק במים ובשטח

הקבוצות של מועדון טריאתלון גליל עליון התרגלו בשנה האחרונה למציאות לא מוכרת – למידה באמצעים טכנולוגים. למרות זאת, הן שומרות על קצב גבוה. שמחים להעניק להן את תואר “קבוצת החודש”.

עולם הספורט עובר טלטלה מאוד גדולה בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה. הסגרים, הקפאת פעילות של אימונים, בידודים, כל אלה משפיעים בצורה מאוד משמעותית על אופי הפעילות של הספורטאים ושל הקבוצות. ל-50 הספורטאים והספורטאיות, הפעילים והפעילות ב-4 הקבוצות של מועדון טריאתלון גליל עליון (ילדים 8-10, צעירים 11-13, נוער 14-18 ובוגרים – 18 ומעלה), המציאות הזו סבוכה עוד יותר – שכן מדובר בפעילות שדורשת אימוני ריצה ורכיבת אופניים בשטח ואימוני שחייה בבריכה או בים. למרות כל הקשיים, הספורטאים בליווי המאמנים לשמור על כושר ועל קצב גבוה. בתחילת החודש השתתפו 12 מחברי הקבוצות באליפות הארץ, שנערכה באשקלון, בשבוע שעבר ערכו חלק ניכר מחברי וחברי הקבוצות אימון משותף עם קבוצת טריאתלון עמק המעיינות.



קבוצות המועדון שוחות בבריכת מבואות חרמון ועושות אימוני ריצה ורכיבה באזור כפר בלום. את הקבוצות מובילים יואב ביטון – המנהל המקצועי והמאמן ראשי בשחייה, שמשמש כמאמן האופניים והריצה בקבוצות הנוער והבוגרים, עדי לוינסון – משמש כמאמן הרכיבה של מחלקות הילדים והנוער, בהג’ת מרעי – מאמן קבוצת הילדים בענפי השחיה, הרכיבה והריצה. כעת הפעילות מוקפאת בשל הנחיות הסגר, אך הספורטאים עובדים במרץ באופן עצמאי ובתקווה לשוב לפעילות בתקופה הקרובה. לאור המאמץ הרב שמשיקיעים הספורטאים והצוות המקצועי בתקופה כה מאתגרת, אנו שמחים להעניק לכל קבוצות המועדון את תואר “קבוצת החודש” ולארח את יואב ביטון לראיון.



יואב, איך עברה עליכם התקופה האחרונה בצד התחרותי וברמת האימונים, בצל ההשפעות של הקפאת האימונים?

תקופה מורכבת ולא פשוטה בכלל, שכללה עצירה של התחרויות ואימוני השחיה – אבל לאט-לאט מסגר לסגר למדנו לשפר את עצמנו ואת השירות המקצועי שאנו נותנים, עבדנו עם הספורטאים על מטרות של שיפור אישי וטסטים בריצה על מנת ולהחזיק ולשפרם בכל פרמטר אפשרי בתחומים אלו, הידקנו שיתוף פעולה מקצועי עם מועדון רוכבי האופניים TNT. השתדלנו לשמור כמה שאפשר על מסגרת,  קיימנו רכיבות אופניים בסופי השבוע שבין הסגרים, קיימנו בחודש האחרון ערב גיבוש, קיימנו אימון משותף עם קבוצת עמק המעיינות. המצב מאוד מאתגר, אבל אנחנו עושים את ההתאמות”.

בתחילת החודש השתתפתם באליפות הארץ. עד כמה אתה מרוצה מהביצועים של הספורטאים בתחרויות?

“זו הייתה התחרות הראשונה שלנו בשנת 2020. הספורטאים הגיעו ללא הכנה טובה של שחייה, עקב הגבלות הסגר – אבל למרות זאת הציגו יכולות מאוד טובות וגבוהות בריצה ובאופניים. כמובן שזה לא היה דומה למה שהכרנו בשנים הקודמות באליפויות הארץ באילת, אליהן הגענו אחרי מספר תחרויות ועם כמות הרבה יותר גדולה של מתחרים ומשפחות שהגיעו לתמוך, אבל במצב העניינים הזה שמחים בכלל שהייתה תחרות”.

מתגבשים ב”לייזר טאג”



איך פעלתם במהלך הקפאות האימונים בסגרים ואיך אתם פועלים במהלך הסגר הנוכחי?

“בסגרים הקודמים התאמנו באימוני זום באימוני טריינר אופניים, אימוני כח, גמישות ופילאטיס. את אימוני הריצה עשו תחת תוכנית המועדון, הכנסנו גם המון הרצאות קטנות וחשובות בנושאים כמו תזונה, שינה, שחייה אופניים וריצה. זה מה שנעשה גם הפעם, בתקווה שהסגר וההגבלות יסתיימו בהקדם”.

איך אתם מצליחים לשמר את הילדים בפוקוס עם כל האובר זמן שיש להם עם המסכים והאפליקציות?

*את האמת שאצלנו הספורטאים הציגו נוכחות ממש טובה באימונים, שלחנו תוכנית שבועית מסודרת כך שהם ידעו בדיוק מתי יש להם אימון אישי ואימון בזום. מסתבר שהחבר’ה שלנו אוהבים את הטריאתלון ואוהבים את הביחד והם הוכיחו ומוכיחים את זה על הצד הטוב ביותר, דווקא בתקופות הכי קשות”.

מה התוכניות והמטרות שלכם לשנת 2021?

“המטרה שלנו קודם כל היא להגדיל את כמות החברים במועדון בכל המחלקות. אנו מחכים לתוכנית התחרותית של האיגוד לשנת 2021 וממנה נגזור את התחרויות שיהיו בשנה הבאה. יש גם כמה תכניות לרעיונות חדשים ולקבוצות במקומות אחרים אך זה עדיין בשלב התכנון כרגע”.

מעוניינים לקבל פרטים בנוגע להצטרפות לקבוצות של מועדון טריאתלון גליל עליון? הקליקו כאן   .