כדורסל גברים: עם כל הכבוד למוליכה…

הפועל גליל עליון זכתה בניצחון 92:110 במשחק החוץ מול המוליכה, עירוני ר”ג.

איך שגלגל מסתובב לו. בתחילת החודש קבוצת הגברים של הפועל גליל עליון התארחה באולם זיסמן בר”ג למשחק ליגה מול הפועל ר”ג/גבעתיים וספגה הפסד , במשחק שבו היא לא הייתה במיטבה. הערב הקבוצה של ברק פלג ונעם כהן התייצבה שוב באותו אולם – הפעם למשחק ליגה מול עירוני ר”ג, העולה החדשה ומוליכת הטבלה, שהפסידה רק פעם אחת בשבעת המשחקים הראשונים של העונה, והערב הקבוצה הגלילית חצתה בפעם השניה את רף הקליעה התלת ספרתי וניצחה 92:110.

בשורות הפועל גליל עליון ערך הערב הופעת בכורה הרכז קנדל אנתוני – שהגיע מבני הרצליה מליגת העל, במקומו של הגארד דשון נייט – שעבר להפועל עכו/מטה אשר. אנתוני בהחלט ערך הופעת בכורה מרשימה ולא נותר אלא לקוות, שמדובר בפרומו לבאות. שחקני הגליל הצליחו הערב לתסכל את הקבוצה המארחת, שנגדה נפסקו לפחות 5 עבירות טכניות ובלתי ספורטיביות.

הסיפתח של אנתוני היה קליעת שלשה במשחק, שהעלתה את הגליל ליתרון 0:3 ולמעשה מכאן והלאה הקבוצה הגלילית לא שמטה אפילו לרגע את היתרון, שעלה בהדרגה עד ל-10:29 ובסיום הרבע הראשון עמד על 14:30. גם ברבע השני הקבוצה הגלילית המשיכה ביכולת התקפית מצוינת, אם כי לא הצליחה לשמור על אותה רמת ספיגה. מה שכן, היא שמרה על יתרון דו ספרתי, שחצה את קו 20 הנקודות בשלהי הרבע השני, שהסתיים ביתרון 39:60.

ברבע השלישי שחקני הגליל “הורידו הילוך” וקלעו “רק” 25 נקודות ולא 30 כמו בכל אחד מהרבעים הקודמים, אך עדיין המשיכה לשמור על רמת יתרון שנע סביב 20 הנקודות. כשלוש דקות לסיום הרבע ר”ג כבר נראתה כמי שעושה סימני של חזרה למשחק, כשהצליחה להקטין את יתרונה של הגליל ל-58:71, אך כאן התעוררות מחודשת של הגליל הביאה את הגליל ליתרון 68:85 בתום הרבע השלישי. גם ברבע הרביעי “הסתפקו” שחקני הגליל ב-25 נקודות קליעה, היה זה רבע שבו הקבוצה המארחת הצליחה לאחר כמה דקות לכרסם ביתרון הגלילי לאזור ה-15 נקודות. שלוש דקות ו-20 שניות לסיום, שלשה של קנדל אנתוני חצתה את רף הקליעות התלת ספרתי ובסיום ניצחון 92:110.

האנשים החזקים באזור הצבע. אלון ספיר וג’ונתן פיירל (צילום: גיל נוימן)



אז מה מספרים המספרים? הפועל גליל עליון קטפה הערב 38 ריבאונדים – 5 פחות מהיריבה, שקטפה 17 ריבאונדים בהתקפה. בעוד שהקבוצה המארחת קלעה רק 2 מ-18 מחוץ לקשת, שחקני הגליל קלעו 14 פעמים מ-28 ניסיונות. בעוד שהקבוצה המארחת קלעה רק 65 אחוזים מקליעות העונשין (26/40) – שחקני הגליל קלעו 77 אחוזים מניסיונות העונשין (24/31). שחקני הגליל איבדו 13 כדורים – ארבעה יותר מעירוני ר”ג.

קנדל אנתוני הוא הכוכב הגדול של הערב עם 30 נקודות ו-6 אסיסטים. עומר טל וג’ונתן פיירל (8 ריבאונדים) סיפקו 14 נקודות כ”א, די.ג’יי שארפ – 13 נקודות, גבי צ’אצשוילי סיפק 13 נקודות ו-8 ריבאונדים, אלון ספיר סיפק 12 נקודות וליקט 10 ריבאונדים, אנתוני פישר סיפק 12 נקודות ו-5 אסיסטים לצד 3 איבודים, רון כהן הצעיר קלע 2 נקודות. שותפו: יהל פלג וחן גיא. לסטטיסטיקה המלאה, הקליקו כאן .

המשכיות – מילת המפתח. קנדל אנתוני במעמד החתימה יחד עם היו”ר תמיר אברהמס