מחשבים לילדי צפת

שר החינוך, יואב גלנט, השתתף בטקס חגיגי בצפת שבו חולקו 750 מחשבים למוסדות החינוך בעיר שיושאלו לתלמידים ללמידה מרחוק בעידן הקורונה. החלוקה היא חלק ממבצע ארצי שבו יחולקו 150 אלף מחשבים ניידים לילדים בכל רחבי הארץ

שר החינוך, יואב גלנט, מעניק מחשב לאביעד בן לולו, תלמיד בבית הספר הרב תחומי

אתמול (יום שלישי) פתח השר גלנט בעיר צפת את מבצע חלוקת 150 אלף מחשבים ניידים ו-70 אלף טלפונים כשרים עבור תלמידות ותלמידי מערכת החינוך. יחד עם ראש העיר, שוקי אוחנה,

חולקו 700 מחשבים עבור תלמידי העיר, עליהם נוספו 50 תרומת עמותת אחינועם. במהלך השבועות הקרובים תימשך חלוקת המחשבים מטעם משרד החינוך ליתר הרשויות המקומיות ברחבי ישראל. בעיריית צפת מציינים: מתחילת הקורונה חילקנו מעל ל 2,000 מחשבים!

חלוקת מחשבים במוסדות חב”ד

בעיר צפת חולקו במהלך החודשים האחרונים ביוזמת העירייה ובאמצעות מוסדות החינוך שריכזו את פניות ההורים בוועדה מיוחדת,  כ 1,250 מחשבים אליהם נוספו היום  עוד 750 לפטופים למוסדות השונים ברחבי העיר.

בכך העיר צפת מצמצמת באופן ניכר את החוסר במחשבים בקרב תושבים שאין בביתם מחשבים כלל, עם 2,043 מחשבים שגויסו באמצעות עיריית צפת, משרד החינוך, תכנית מחשב לכל ילד, שותפות פאלם-ביץ, עמותת אחינועם, תכנית תקשוב, מפעל הפיס, קרן רש”י וכו’.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הודה לשר על שיתוף הפעולה והסיוע הנרחב לעיר צפת ופתיחת הפרויקט מבירת הגליל: “זה יום חג אמיתי לילדי העיר צפת ובשורה של ממש. הצלחנו לגייס כמות גדולה מאוד של מחשבים, שיתנו מענה לילדי העיר צפת במוסדות החינוך וגם למצב של למידה מרחוק כמו בימים אלו”.

שר החיונוך וראש עיריית צפת עם מארזי המחשבים החדשים

בנוגע לחלוקת המחשבים בעיר אמר השר: שמחתי לפתוח את מבצע חלוקת המחשבים באזור בעיר צפת, יחד עם ידידי הוותיק ראש העיר שוקי אוחנה שמשקיע רבות בחינוך ילדי העיר. בחודשים הקרובים נמשיך לחלק 150 אלף מחשבים ניידים עבור ילדי ישראל דרך אלפי בתי ספר בכל רחבי הארץ, ובכך נקדם את המהפכה הדיגיטלית במשרד החינוך״.

במהלך הביקור שוחח ראש העיר עם השר על הערכות העיר צפת לחזרת מוסדות החינוך לפעילות וציין כי העיר צפת נמצאת במוכנות מלאה להפעלת מוסדות החינוך וכי על ממשלת ישראל להעביר את הסמכויות לרשויות : “צפת רשות חזקה שהוכיחה את יכולתה לנהל את המשבר, תנו לראשי הערים לקבל את ההחלטות ולנהל את המשבר, כך נוריד את התחלואה ונחזיר את המערכות לפעילות בצורה אחראית ושקולה אנחנו יודעים הכי טוב מה צריכה העיר שלנו ומה צריכים התושבים שלנו״, אמר אוחנה.

צילומים: עיריית צפת