חיסון לנפש בעידן הקורונה

בעיריית צפת יזמו הקמת קבוצות להדרכה פסיכולוגית של הורים, במטרה לצמצם ככל האפשר את ההשלכות הנפשיות של הבידוד החברתי שנכפה על הורים וילדים בגלל מגיפת הקורונה

צילום: יעל בר און

כבר חודשים ארוכים שנגיף הקורונה מכה בכולנו, בעיריית צפת מצאו דרך יצירתית לסייע להורים בהתמודדות עם הנגיף בצד הפסיכולוגי מול הילדים. באמצעות השירות הפסיכולוגי ברשות, פונים בעיריית צפת להורים במטרה לסייע להם, להרחיב את יכולותיכם ולחזק את מיומנויות של הילדים (5-15) להתמודד בזמנים אלה ולהתקדם לכיוון חוסן נפשי. השירות הפסיכולוגי חינוכי (שפ”ח) מציע לתושבים ליווי ממוקד ומדויק בתוכנית.

התוכנית מבוססת על עקרונות ‘הפסיכולוגיה החיובית’  ומעניקה כלים פרקטיים ומובנים בליווי הילדים. היא בנויה על הדרכה ממוקדת וקצרה, על מעקב וקשר רציף עם הפסיכולוג (בזום) ועל יישום הדרגתי עד להגעה לתוצאות מהירות. 

הליווי כולל  4 מפגשים קבוצתיים בני שעה אחת לשבוע (בזום), ומעקב אישי בין הפגישות הקבוצתיות (בתיאום ועד 15 ד’) עם המטפל – להשגת דיוק והתמודדות עם חסמים. המפגשים כאמור ללא עלות ומהווים חלק מהתוכנית הכוללת של השפ”ח להעצמה של הורים ושל אנשי חינוך.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: “ההשלכות של הנגיף משמעותיות הן ברמה הפיזית, הבריאותית והנפשית, מדובר בהשלכות הרסניות שנלמד אותם עוד שנים קדימה. לצד הסיוע שלנו כרשות לכל תושב ותושב, תמיכה בקשישים, סיוע למבודדים ולנדבקים, הפעלת מערך חינוכי מרחוק,  פעילויות תרבותיות בשכונות וברשת ומיזמים רבים נוספים, אנחנו גאים להעניק להורים ללא כל עלות מפגשי זום שיסייעו בהתמודדות עם החסמים. תושבי צפת- זה בשבילכם”.