כל המיטות תפוסות

התפוסה במחלקת ההתפרצות במרכז הרפואי זיו בצפת מלאה, ובמחלקת טיפול נמרץ נותרו מיטות בודדות פנויות. הקושי העיקרי הוא גיוס צוותים רפואיים נוספים

תמונת המצב במרכז הרפואי זיו בצפת מדאיגה. הנה הנתונים שפורסמו על ידי דובר בית החולים.

“להלן דו”ח תפוסה בשתי מחלקות ההתפרצות לחולי קורונה, נכון ליום ראשון, ה-4 באוקטובר 2020 (שעה 10:00).

 “סה”כ מיטות בשתי מחלקות הקורונה:  38 (26 מיטות עבור חולים קשה, בינוני וקל ו-12 מיטות בטיפול נמרץ עבור חולים מונשמים וקריטיים)

כרגע מאוישות בשתי המחלקות יחד:  37 מיטות. מצב קריטי ומונשמים:  9 , מצב קשה:  21 , מצב בינוני:  7, אחוזי תפוסה בטיפול נמרץ קורונה: 75%. אחוזי תפוסה מחלקת התפרצות:  108% “.  

הנהלת בית החולים יכולה לדאוג לעוד מיטות, אולם הבעיה היא צוותים שיטפלו בחולים. כבר עכשיו הטיפול בחולי הקורונה שואב צוותים ממחלקות אחרות, וזה משפיע על הטיפול בחולים שאינם חולי קורונה.

נכון לימים האחרונים, קצב הכניסה של חוליי קורונה חדשים גדול מקצב היציאה של חולים שהחלימו ועזבו את בית החולים. הסגר אולי יאזן את המצב, אולם ישנם גם חולים שעזבו את בית החולים למרות שלא החלימו לגמרי.

דובר בית החולים, אלי סבתי, אמר שישנם חולים שחתמו על ויתור כי העדיפו לשהות בביתם, וישנם אחרים שהעדיפו לעבור למלוניות. הנהלת בית החולים מעדיפה לשחרר כל מי שאינו במצב קשה. המטרה היא להקטין את הצפיפות ככל שאפשר, לכן גם הוחלט להסב את מחלקת הילדים החדשה למחלקת קורונה.