דרס אותם בגלל שהרעישו

אירוע דריסה התרחש בירדן ההררי. תושב באר שבע מבאר שבע, בן 25 דרס במכוניתו חבורה של נערים, זאת לאחר שלא הסכימו להפסיק את הרעש שהם עשו בלילה.  

המקום בו התרחשה הדריסה, צילום: משטרת ישראל

אמש (2/9) בשעות הלילה המאוחרות התקבלה הודעה במוקד 100 של המשטרה מצעיר, שטען כי הם קבוצה של 30 אנשים שמבלים לצד הירדן וכי לפתע הגיח רכב ודרס אותם.

עם קבלת ההודעה הוזעקו שוטרי משטרת ישראל לזירה והבחינו במספר צעירים פצועים ושרועים על הקרקע. בנוסף הבחינו השוטרים בהרס רב, ובכיסאות פלסטיק שבורים. השוטרים הזעיקו צוות רפואי למקום, אשר פינה 7 צעירים למרכז הרפואי “זיו” בצפת להמשך טיפול רפואי.

במקביל להגעת השוטרים לזירה, התקיימו סריקות נרחבות לאיתור החשוד בדריסה, תגובה מהירה ומיומנת הביאה לאיתורו ולמעצרו של החשוד סמוך לגשר “הפקק”. החשוד (25, באר שבע) נעצר והובא לתחנת המשטרה לחקירה, והיום (3/9) יתקיים דיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בקרית שמונה. 

גשר הפקק

החקירה הראשונית העלתה, כי קודם לאירוע החל ויכוח בין החשוד לצעירים אודות רעש שהקימו ומשהרעש לא הופסק דרס את הצעירים. עוד עלתה אינדקיציה לכך, שהחשוד נהג בהיותו תחת השפעת סמים מסוכנים.

אותו חשוד שדרס את הצעירים הרחיק לכת בתגובתו, ואין הצדקה למעשיו, אךהמקרה הזה ממחיש את הבעייתיות שקיימת באתרי הנופש בכל מה שקשור לשמירה על השקט. אנשים באים לבלות בטבע, ולא מצליחים למצוא קצת שלווה משום שנופשים אחרים מפעילים מערכת הגברה, או מקימים רעש בלתי סביר.

הבעיה הזו היתה נפוצה בחופי הכינרת. לפני מספר שונים החל ניסוי שבו חופים מסוימים הוכרזו כחופים שקטים, שבהם אסור להפעיל מערכות הגברה. הניסוי זכה להצלחה רבה, וכיום רוב החופים בכינרת הם חופים שקטים.

את השמירה על השקט ניתן לאכוף כיום במקומות כמו חופים מוסדרים וחניונים. אולם במקומות כמו הירדן ההררי, אין פיקוח, ולכן הקמת רעש יכולה ליצור חיכוכים, שעלולים גם להביא למעשי אלימות. ראוי לכן שהמקרה שאירע אתמול ישמש כתמריץ לחקיקה שתאסור הקמת רעש בלתי סביר בכל אתרי הטבע, בין אם הם מוסדרים ובין אם לאו.