כדורסל גברים: זה בשביל ברוך – צפת בלאומית !!!

מ.ס “דניאל” צפת ניצחה 74:81 בגלבוע וזכתה באליפות הליגה הארצית המקנה לה כרטיס העפלה לליגה הלאומית. את ההישג מקדישים בקבוצה לברוך מזרחי, המנהל המסור, המחלים מפציעה ברגלו

הכדורסל הצפתי חוזר לקדמת הבמה. אחרי למעלה מעשור וחצי תהיה לצפת בעונה הבאה קבוצת כדורסל בליגה הלאומית וזו תהיה מ.ס “דניאל” צפת, שהוקמה לפני 11 שנים ע”י ברוך מזרחי – מנהלה המסור של הקבוצה, שיחד עם אנשי ספורט מהעיר ובהם חיים זינגר – ששימש כיו”ר שנים רבות, כדורסלני העבר – שלום (פופי) חדד – שאימן את הקבוצה מאז שהחלה פעילות בליגה ב’ ועד לפני שנתיים, שי קדוש – שבתחילה שימש כשחקן ובהמשך כעוזרו של חדד, הובילו את הקבוצה מליגה ב’ ועד הליגה ארצית. הערב בקיבוץ עין חרוד נעשתה היסטוריה, כשהקבוצה הצפתית הצליחה לנצח 72:81 את משחק הגמר סל השני מול הפועל גלבוע ברוש – שביום רביעי האחרון כמעט וניצחה בצפת, שלבסוף ניצחה 76:77. הניצחון הערב מעניק לקבוצה של אסף רוטנשטיין את אליפות הליגה הארצית ואת ההעפלה לליגה הלאומית.

שחקן הנשמה של המועדון – ברוך מזרחי



כ-30 אוהדים ליוו את מ.ס “דניאל” צפת לאולם בקיבוץ עין חרוד. בצפת היה ביקוש למאות כרטיסים, אך החלטה תמוהה וחסרת היגיון ספורטיבי גרמה לגלבוע – שלאורך העונה שיחקה בהיכל בגן נר, בו מעל 2,000 מקומות, את המשחק לאולם בקיבוץ עין חרוד, שבו כ-300 מקומות. בצפת טוענים שהדבר נעשה בגלל שבגלבוע כעסו על צפת, שסירבה לדחות את המשחק הראשון ולהתחשב במאמן הגלבוע, שבאותו יום אמור היה להוביל את קבוצת הנערים של המועדון למשחק. לדבריו של מאיר ינקו – עיתונאי “חדש בגליל”, את פניהם של אוהדי צפת קיבלו מחסומים, 12 שוטרים ואנשי אבטחה, שדאגו לשים צמידים לאורחים על ידיהם. גלבוע, שרגילה לשחק באולם גדול, שילמה ביוקר על המעבר לאולם קטן יותר.

מילה טובה מגיעה לאיגוד הכדורסל על שידור המשחק באתר האינטרנט של האיגוד. השדר אמיר גולדברג העביר את השידור בצורה מקצועית, מעוררת עניין ודאג לעדכן מעת לעת את רשימת הקלעים.

אוהדי צפת חוגגים ביציע (צילום: מנדי סגל)


אז מה היה במשחק? גלבוע פתחה טוב יותר עם ריצת 0:5 וריצת 2:8, ככל שחלפו הדקות צפת השתלטה על המשחק ובזכות דקות טובות של עומר אל על, אליאב אוחנון וסל של רם זקס עם הבאזר צפת ירדה להפסקת הרבע הראשון ביתרון 18:23.

ברבע השני צפת הצליחה לרוץ ל-0:11 ולעלות ליתרון דו ספרתי, אך ריצת 2:9 של גלבוע עשתה את המשחק שוב לצמוד. בצפת לא הצליחו להסתדר עם הפורוורד המקומי, מתן בן אקן, שאחרי רבע ראשון נטול קליעות קלע 16 נקודות. בסיום צפת צעדה ביתרון 43:46, ברבע שבו הצטיינו אליאב אוחנון ונועם מטלון.

ברבע השלישי של המשחק התפתח משחק צמוד, משחק שבו כל קבוצה חוותה דקות של מומנטום, אך בסיום הרבע היתרון הצפתי עמד על 62:67.

ברבע הרביעי צפת כבר הצליחה לברוח לעבר יתרון חד ספרתי גבוה, גלבוע שוב חזרה לעניינים. 2 דקות ו-43 שניות לסיום הרכז של הגלבוע, מיודענו, תום מעיין – בן כפר הנשיא, יצא ב-5 עבירות, אך זה לא מנע מהגלבוע להשלים מהפך ולעלות ליתרון 71:72 כ-2 דקות ו-20 שניות לסיום. סל מהיר של אוחנון החזיר את היתרון לצפת והוא סלל את הדרך לריצת 2:10, במהלכן שלשה של איגור סימין וצמד קליעות עונשין של עומר אל על הביאו את צפת לניצחון הנכסף בתוצאה 74:81.רשימת קלעי צפת: אליאב אוחנון – 20, איגור סימין – 15, עומר אל על – 14, נועם מטלון – 13, אוראל לב – 8, רם זקס ודביר אוחנה – 4 כ”א, צאלי נוימן – 3.

מתן בן אקן – 25, זיו וייסמן – 15, דן פרבר – 11 , שליו הר אבן – 8, גל בייטנר ונבו זומרפלד – 5, רועי בר חן – 2, תום מעיין ונווה מינץ 1

תמונת ניצחון. שחקני צפת, ההנהלה, המאמן ורה”ע שוקי אוחנה חוגגים בסיום (צילום: מנדי סגל)

אוהדי צפת חוגגים מחוץ לאולם בעין חרוד (צילום: מנדי סגל)
וגם הרשת מעין חרוד בדרך לצפת (צילום: מנדי סגל)