כדורסל גברים: אורן עמיאל מונה למאמן הפועל ירושלים

לאחר שהוביל להצלחות גדולות את נימבורק הצ’כית, המאמן בן להבות הבשן מונה למאמן הפועל ירושלים.

לא רק הפועל גליל עליון חוזרת לליגת העל, גם אחד משחקני העבר המזוהים ביותר עמה, אורן עמיאל (47) – בן קיבוץ להבות הבשן, שאחרי 9 עונות לא רצופות ומוצלחות בצוות האימון של נימבורק הצ’כית – בתחילה כעוזרו של רונן (ננו) גינזבורג ובהמשך כמאמן ראשי, חוזר לישראל וישמש כמאמנה הראשי של הפועל ירושלים – בה שימש כעוזרו של בראד גרימברג בתחילת העשור הקודם. אורן עמיאל הוביל את קבוצתו למספר רב של זכיות בדאבלים וכן במשך שתי עונות האחרונות הוביל את הקבוצה לרבע גמר ליגת האלופות של פיב”א, זאת לאחר שבעונה שעברה זכה בתואר “מאמן העונה” של המפעל היוקרתי פיב”א. 

בהודעה רשמית שפרסמה הנהלת המועדון מהבירה נכתב: “הפועל “בנק יהב” ירושלים שמחה להודיע, כי אורן עמיאל יאמן את הקבוצה בשנתיים הקרובות. עמיאל, הזוכה בפרס מאמן העונה של ליגת האלופות לעונת 2019-20 חותם בכך קדנציה של 6 שנים בצ’כיה שם שימש כמאמן הראשי של אלופת המדינה נימבורק ב 4 השנים האחרונות. לעמיאל זו תהייה הקדנציה השניה בהפועל, לאחר שבעונת 2013-14 שימש כעוזר המאמן של בראד גרימברג. אורן עמיאל יחזור לארץ בשבוע הקרוב ולאחר תקופת בידוד, תיערך מסיבת עיתונאים רשמית להצגתו”.

אורן עמיאל הגיב על מינויו באתר הרשמי של הפועל ירושלים: “אני נרגש, גם מעצם החזרה לארץ ובטח למועדון כזה מרגש. אני מכיר היטב את האוהדים האדומים וברור לי שזה הנכס הכי חשוב שלנו. המטרה המרכזית שלנו כרגע היא היא לבנות קבוצה שתתחבר לרוח הייחודית של המועדון גם בסגנון האטרקטיבי וגם ברגש. מצפה לנו הרבה עבודה ואני מתחייב שנעשה הכל כדי שהאוהדים שלנו ייהנו מאיתנו”. 

חוזר לארץ עטור שבחים והישגים. אורן עמיאל עם תואר מאמן העונה בצ’מפיונס ליג (צילום: מדיה נימבורק)