כדורסל: יש אליפות וחזרה לליגת העל לנוער

קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון זכתה באליפות הליגה הלאומית ושבה לליגת העל

בעונה ספורטיבית כה מורכבת יש גם רגעים של אושר ושמחה גדולה. ביום שני האחרון קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון בהדרכתו של שגיא שלו הצליחה לזכות באליפות לאומית צפון, לאחר שניצחה 65:83 את הפועל גלבוע. הקבוצה עומדת על מאזן מרשים של 22 ניצחונות והפסד אחד בלבד, כל זאת למרות הקשיים העצומים הנובעים כתוצאה מהשלכות המצב הביטחני.

במחלקת הנוער של הפועל גליל עליון משתפים בתהליכים שעברה הקבוצה העונה. זה מתחיל בחודשי הפגרה, כשתרחיש מלחמה לא נראה באופק: “בחודש יוני 2023 ירדה קבוצת הנוער שלנו מליגת העל מה שהיווה חותמת לתקופה של שנים פחות טובות של מחלקת הנוער של המועדון. כבר באותו היום ידעו ראשי המחלקה שאנחנו בהמראה חזרה למעלה וזה עניין של זמן עד שנחזור. ועדיין, לא חשבנו ולא דמיינו שזה יקרה תוך שנה אחת”.


על הקשיים בתקופת פרוץ המלחמה, משתפים בהנהלת המחלקה: “עונת 2023-24 הייתה עונה מאתגרת ומשוגעת עבור קבוצת הנוער שלנו. משחק הפתיחה שלנו נקבע למוצאי שבת 07/10/23 ובאותו הבוקר העולם של כולנו התהפך. הקבוצה החלה את אימוניה במחנות אימונים מחוץ לגליל כאשר חלק ניכר משחקני הקבוצה מפונים ולא נמצאים בכלל בגליל ורק ב10/12 בחנוכה חזרה הקבוצה להתאמן בגליל העליון וזאת כאשר משחקי הליגה כבר החלו .את כל משחקי הסיבוב הראשון בליגה שיחקה הקבוצה במשחקי חוץ בלבד – בלי בית, בלי עוגן ועם אין ספור שעות על הכבישים מה שרק היווה אתגר נוסף על כל הקשיים האובקיטיבים. למרות זאת, סיימה קבוצת הנוער את הסיבוב בגבורה עם מאזן נפלא מה שרימז לנו שיש פה עונה מיוחדת”.

בסיבוב השני, כשהקבוצה כבר הייתה על תקן כזו המורשית לארח משחקים, עמדה הקבוצה בפני סיטואציה מורכבת: “משחקי הסיבוב השני היו מאתגרים לא פחות – לא מעט קבוצות חששו להגיע לגליל ובמקביל הקבוצה והצוות עמדו בלחץ המקצועי לנצח את המשחקים ולעלות ליגה. היום הבטיחה הקבוצה סופית את חזרתה לליגת העל”.

למי הקרדיט בהצלחה? זו הרשימה של המעגל הראשון מטעם הנהלת המחלקה: “הקרדיט הוא קודם כל לשחקנים:יובל ברק, שי ברקוביץ, דן וויצברגר, שקד רוזנפלד, נווה רוזנברג, אורי גורדון, עומר בנטוב, אור רודולף, יואב אלמישלי, אביב ארונוב, כרם אשכנזי, יהונתן עוז ויהלי צפרוני. קרדיט ענק מגיע למאמן – שגיא שלו ולעוזרו – איתי אברהמס, שהצליחו בשנה המטורפת הזאת לאסוף את השחקנים במחויביות שיא משחק אחרי משחק עם לחץ, עומס וחוסר שגרה תמידי כדי להשלים את המשימה. אנחנו כמובן רוצים להודות גם להורי השחקנים – ללא הגמישות, ההכלה ושיתוף הפעולה שלכם לא היינו יכולים לשרוד את העונה הזאת. חזרנו! ואנחנו פה להישאר. בתקווה שגם החטופים, תושבי הדרום ותושבי הצפון יחזרו לביתם במהרה.יאללה גליל!”.


ומי במעגל השני של חלוקת הקרדיטים? תהיו מרוכזים, כי יש כאן הרבה גורמים: “נסיים בתודות למרכז הפועל בראשות המנכ”לית – כנרת צדף, ומנהל ענף הכדורסל – רון סקיטל, על התמיכה והלווי במאבקנו שיהיו עולות גם בעונה הזאת והתמיכה גם הכלכלית, אבל בעיקר ברוח בעונה המורכבת הזאת. לאיגוד הכדורסל – ובעיקר לרכז הליגות שוהם שניר ומשבץ השופטים – יוסי שקד, שקיבלנו מהם התחשבות ותמיכה בכל הצרכים המורכבים שהיו לנו בשנה הזאת (ועדיין ישנם).לקבוצת הבוגרים שלנו על שיתוף הפעולה הרעיוני, הארגוני והתפעולי בעונה הכי קשה שהייתה לנו. כמובן למועצה האזורית בראשות גיורא זלץ, על הרוח הגבית להמשך קיום פעילויות הספורט בתקופה מורכבת מאד תקציבית וארגונית”.

גם מועדונים מאזור הצפון והשרון זוכים לתודה: נסיים בתודה גדדולה למועדונים הפועל גלבוע מעיינות, עמק הירדן הפועל עפולה, הפועל כפר סבא, מכבי רעננה ומ.ס אבן יהודה, שאירחו אותנו ועזרו לקבוצת הנוער בתקופה הקשה בתחילת השנה כשלא היה לנו בית. תודה גם לכל המועדונים שלמרות החשש המובן עשו מאמץ והגיעו להתארח אצלנו בגליל, גם אם בהרכב חסר ונתנו לנו את התמיכה ואת הידיעה שאנחנו לא לבד במצב הזה”.