הושלם תרגיל חירום לתרחיש פגיעה בתשתיות מים

תרגיל חירום אזורי נערך על מנת לבדוק את התיאום בין הגופים השונים למקרה שבו חלילה ייפגעו תשתיות המים

בעיצומה של מלחמה בצפון והאיום האיראני , הרשויות באזור תרגלו אירוע של נפילת טילים ועלטה בו השתתפו תאגיד המים פלג הגליל, רשות המים וכוחות ההצלה. יעקב אבוקסיס אחראי על ביטחון מים בתאגיד המים פלג הגליל עדכן על תרגיל חירום שהתקיים השבוע במועצות, יסוד המעלה, חצור הגלילית וצפת. בתרגילים השתתפו כוחות ההצלה ופקע”ר.

עוד דווח כי, רונית אדלר ראש חטיבת צרכנות ושרות לקוחות בפלג הגליל מסרה “החל מהשבוע תרגלנו (בכל הרשויות) עדכון באון ליין של מערכת שוע”ל מחדר המצב ברשות המקומית אל חדר המצב ותא הנדסה בתאגיד המים. מערכת שוע”ל הינה מערכת אשר פקע”ר מקדם את הטמעתה ברשויות המקומיות. המערכת מספקת לפיקוד העורף תמונת מצב ארצית על פי נתונים הזורמים אליה מכלל גופי ההצלה ומהרשויות המקומיות במצבי חרום שונים לרבות מקרים של נפילת אלפי טילים.

מלבד שיתוף הפעולה עם הרשויות תרגל מטה תאגיד המים את עקרונות המענה לפגיעה בתשתיות מים במהלך מלחמה בצפון בהתאם לתרחיש הייחוס ומשמעויות של עלטה בצפון על אספקת מים. עוד תרגלו פגיעה ישירה בתשתיות מים עיליות במספר ישובים. דנו במשמעות הפגיעה והמענה של התאגיד וכמובן שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות.

בתקווה שהתרחיש לא יתממש במציאות. תיעוד מהחמ”ל (צילום: אבן צור תקשורת)