טריאתלון: דן אלתרמן שבר את שיא ה”ישרא מן”

הטריאתלט מקיבוץ יפתח שוב כבש בגדול את תחרות “איש הברזל” בגרסה הישראלית, שנערכה באילת

*. כל התמונות בכתבה צולמו ע”י צלמי אתר שוונג

דן אלתרמן (43) ידוע ומוכר ברחבי הארץ כאחד מהטריאתלטים המצליחים ביותר. בשנים האחרונות לקח על עצמו אתגר עצום – התמודדות בתחרות המהווה את הגרסה הישראלית לתחרות “איש הברזל”. דן אלתרמן זכה בארבע השנים האחרונות במקום הראשון בתחרות בקטגוריית הגיל שלו, ואם בפעם הקודמת חזר בגדול אחרי פציעה וקודם לכן אחרי התגברות על קורונה, הפעם האתגר היה עצום בקטע אחר: דן אלתרמן, רעייתו – יהל, וארבעת ילדיהם פונו מביתם בקיבוץ יפתח, חנות הספורט והגלידריה שבבעלותם במתחם “ביג” בקרית שמונה סגורה מזה מספר חודשים.

לא נותנים למצב לשבור את רוחם. דן ויהל אלתרמן וילדיהם


למרות הכל, דן אלתררמן התייצב ביום שישי לתחרות שבה נדרש מהמשתתפים לרכב על אופניים 180 ק”מ, לרוץ 42.2 ק”מ ולשחות 3.8  במי ים. דן אלתרמן לא אכזב גם הפעם, סיים את התחרות במקום הראשון ולאחר שהשלים את המסלול ב-9 שעות, 42 דקות ו-40 שניות. אלתרמן שבר שיא ישראלי בצורה מדהימה.

דן אלתרמן על הניצחון הגדול: “פעם רביעית שאני מנצח את ישראמן צ’אלנג’ 2024, פעם חמישית שאני אלוף ישראל באיש הברזל – והפעם עם ניצחון הכי מתוק שיש, שיא ישראלי חדש. מבחינתי, בזמן הזה, בימים האלה, עצם קיום התחרות וההישג שהשגתי, זהו נצחון הרוח”.

תמונת ניצחון. דן אלתרמן בסיום המקצה


דן אלתרמן מסביר כיצד הצליח לשאוב כוחות ולהתייצב לתחרות: “לעולם לא ניתנת לאדם משאלה, בלי שיינתן לו הכח להגשימה” זהו ציטוט שהמלכה הקדישה לפני המון שנים ומלווה אותי מאז בכל יום. ה- 7.10.23 שינה את המציאות לכולם. לנו באופן אישי נשמטה הקרקע מהרגליים, ללא בבית, ללא עבודה, ללא מסגרות לילדים ובעיקר עם חוסר וודאות ענק לגבי העתיד. בזכות האהבה והחוזק המשפחתי נאחזנו אחד בשני ויחד עם כל הקושי הגופני ובעיקר המנטלי, יצרנו שגרה חדשה והצבנו מטרה ברורה. משאלה שנועדתי להגשים. כנגד הרבה מאוד סיכויים נעמדתי על קו הזינוק הכי דרוך ומצפה”.

למי תודה ולמי ברכה? הרשימה ארוכה והיא מתחילה באנשי מקצוע: “לפני כמעט חצי שנה, יצאתי לדרך מקצועית חדשה עם מאמן חדש, ניר בדולח. החיבור היה מיידי וללא ספק זוהי בחירה נכונה שהצדיקה עצמה. תודה ניר על הנתינה והמקצועיות הבלתי מתפשרת. תודה נוספת ליגאל לב, שתמיד שם בשבילי”.

בבהחלט סיבה לפתוח שמפניה


ממשיכה בצוות הארגון של התחרות ונותני החסויות: “תודה רבה לשוונג ולהפקה האדירה הזאת של צ’אלנג’ ישראמן. תודה לכל המתנדבים שהיו על המסלול כיוונו, חילקו מים ועודדו. לקהל שהגיע, בעיקר בתקופה הזאת, לעודד ולתמוך לאורך כל המסלול. לנותני החסויות שלי, שמלווים אותי שנים רבות ומעמידים לרשותי את הציוד הטוב ביותר והתמיכה הרחבה ביותר: רוזן ומינץ, סמפריט ישראל, הוקה, גרמין, אורקה, ספונסר ותמיר כפיר”.

הרשימה נחתמה עם תודות לשבט המשפחתי: “תודה למשפחה המדהימה שלי, לילדים האהובים שלי, לאבא שלי והאחים שלי שתומכים ודואגים לי לכל מה שאני צריך – והתודה החשובה ביותר, לחצי השני שלי, למלכה האמיתי, שבזכותה הכל קורה. אסכם במילות תפילה לשלומם של גיבורי ישראל – חיילי צה״ל וכוחות הביטחון ולחזרתם של כל החטופים במהרה. עם ישראל חי”.

לראיון שעשינו עם דן אלתרמן אחרי התחרות בדצמבר 2022, לחצו כאן

לראיון שעשינו עם דן אלתרמן אחרי התחרות בשנת 2021, לחצו כאן

דן אלתרמן נושא דברים בסיום התחרות (שודר בערוץ הספורט)