השפעות המצב הביטחוני על החברה לפיתוח הגליל

תקופה מאתגרת מאוד עוברת על החברה, שמתמודדת עם בעיות כ”א עקב עובדים מגוייסים או מפונים, קושי בייצוא והתמודדות עם חוסן הצוותים.

מנהלי החברה לפיתוח הגליל השתתפו בכנס ביוזמת איגוד התעשייה הקיבוצית בצפון, בו דנו עם מנכ”לי המפעלים בהשפעות המלחמה והמשכיות העסקים.

איילת שמואלי, מנהלת מרכז החוסן הבינלאומי, ומתמחה בלווי תהליכי פיתוח חוסן ארגוניים דיברה על ליווי פיתוח תכנית החוסן בדרום, לאחר ה’שבת השחורה’ 7.10. בנוסף הרצתה הילה חדד, מנכ”לית משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה לשעבר, וממפתחות כיפת הברזל, על הקשר בין ביטחון וצמיחה כלכלית.

מנהלת פיתוח כלכלי בחברה לפיתוח הגליל רונית בדלר, אמרה כי הכנס היה חשוב בעת זו, לחיזוק מנהלי המפעלים, אשר חייבים להעביר את תחושת החוסן, ולהעניק יחס חם לצוותי העובדים, בעת קשה זו.

גיל לין מנכ”ל איגוד התעשייה הקיבוצית מדגיש, בימים אלה אנו זקוקים למנהיגות שתיתן ביטחון בהווה ותיצור אמון לעתיד. היכולת של המנהיגות הכלכלית להתמודד עם הטראומה האישית, להכיל את התגובות של העובדים ולייצר תהליך הנותן מענה לאתגר הנפשי, יהווה פקטור משמעותי ביציאה מהמשבר. לכן אנו שמים דגש משמעותי על פיתוח המענים בתחום זה.

לא נכנעים לקשיים. מנהלי האגפים בחברה לפיתוח הגליל (צילום: אופיר שפיגל)