מוא”ז הגליל העליון אישרה מענק לתושבי קיבוצים קו עימות, שלא פונו

מליאת המועצה אישרה סכום של 550 שקלים לבוגר ו-275 שקלים לילדים ונוער

מליאת המועצה האזורית הגליל העליון החליטה להעניק סיוע כספי לתושבי וחברי קיבוצי קו העימות שלא פונו (8 קיבוצים) לצורך התמודדות עם הוצאות אישיות בגין המלחמה. בדיון המליאה הוסכם על הצורך בסיוע פרטני לתושבים ונבחר צוות לגיבוש המתווה ואופן החלוקה, הצוות הורכב משני נציגי מליאה, שני מנהלי קהילה, ושני מנהלי אגפים במועצה וכלל את חברי המליאה יורם אבן צור וזוהר ליפקין שנבחרו ברוב קולות במליאה המועצה, הדס זיו נציגת מנהלי הקהילה, עמרי חג’ג ואורלי מאסטרו- נציגי מנהלי האגפים במועצה.

לאחר כארבעה מפגשים גובשה המלצת הצוות שהתקבלה ואושרה על ידי מליאת המועצה. ההצעה כללה העברת סכום הסיוע לוועדים המקומיים בקיבוצים עבור תושבים הרשומים וגרים ביישוב, לפי רשימה שנמסרה על ידי הקיבוץ. כאמור העברת הכסף לתושבים הינה באחריות הנהלות הקהילה. לפני כשבוע הועברו המסמכים לחתימה על ידי הוועדים המקומיים ומנהלי הקהילה, ועם החזרתם יועברו הכספים כמתוכנן. נקבע כי המענק יעמוד על 550 שקלים לבוגר ו-275 לילדים ונוער.

השקיעו מאמץ רב. זוהר ליפקין, יורם אבן צור, עמרי חג’ג’ ואורלי מאסטרו


חבר מליאת המועצה יורם אבן צור : “בחרנו במתווה שוויוני כדי שכולם יהנו ! גם אלה שהוציאו מכספם במגורים זמניים בחוץ וגם אלה שנשארו בקיבוצים ולא היה להם כסף בעבור לינה בחוץ. פעלנו באופן כזה שנצמדנו למתווה מדינה לפי תעריף מבוגר וילד. הסיוע הוא בעל ערך חברתי חשוב ובמיוחד אני שמח שהתייחסנו לכולם ברמה האישית.

לצערי, שמונת הקיבוצים שנותרו מאחור, ישובים הנושאים בנטל הביטחוני ללא סיוע מצד המדינה ללא מענק וללא מתווה מסודר נכון לרגעים אלו וזאת על אף שנפגשנו עם הפרוייקטור האזרחי למלחמה – טל בסכס ונעשו מאמצים כבירים מול גורמי הביטחון והממשלה גם של ראש המועצה גיורא , חברי מליאת המועצה ותושבים פעילים חברתיים.

ישיבה עם פרויקטור המלחמה