ארגון “החלוץ” למען המפונים מהדרום והצפון

ילדים וילדות מקרית שמונה נהנו מפעילויות שערך הארגון בחיפה

לפי אנשים איבדו את ביתם או שאינם יכולים לחזור אליו בעקבות המלחמה, ביניהם מאות ילדים שמלבד מעשי הזוועות שראו וחוו, מנסים כעת להחלים ולהתחיל מחדש. ארגון “החלוץ – חינוך דרך ספורט” מנסה לסייע בכך בצורה ייחודית, ובתקופה המאתגרת שעוברת על מדינת ישראל, עוזר ותומך בילדים בדרכו שלו: החל מהשבוע שעבר הארגון הרים מערך של פעילויות הפגה ואימונים במספר מוקדים ברחבי הארץ, ביניהם בחיפה, כאשר הדגשים המרכזיים הם על הקניית ערכים, ההיבט החברתי, חיבור לקהילה וגם גיבוש הקהילה סביב הספורט. בפעילות האחרונה השתתפו ילדי מפוני קריית שמונה והיישובים הסמוכים אליה השוהים בימים אלה בצפון הארץ. מאמנים מארגון החלוץ, המתמחים בענפי ספורט שונים, הגיעו לעבוד עם הילדים ויצקו לשגרה שלהם תוכן ופעילויות שונות לאורך היום.


“החלוץ כמו החלוץ פועל תחת אותה מטרה: חינוך דרך ספורט”, מסביר אחד מרכזי “החלוץ”, רון יוכטמן. “גם בתקופה מורכבת שכזו, אנחנו רוצים לעשות טוב לילדי הדרום, שחלקם נעקרו מבתיהם ועברו חוויות לא פשוטות. החיוך שיש על פניהם של הילדים בכל פעילות – שווה את הכל”.

מייסד החלוץ, עומר ליבנת, הוסיף: “גם בעיתות משבר, החלוץ שם לו למטרה להיות שם עבור הילדים, לחבק אותם ולשמוע את מה שעל ליבם. בנוסף, אנחנו שמחים להעביר להם פעילויות שונות ומגוונות, גם בימים קשים אלה, כדי לייצר קצת שגרה ושיוכלו היכן שהם נמצאים להתאמן ולהוציא אנרגיה. זה חלק מפעילויות תנועת דרור ישראל, שעושה הרבה דברים למען החברה בתקופה זו. אני רוצה להודות למרכז הפועל וקרן עזריאלי שעוזרים לנו להוציא לפועל את הפעילות הכל כך חשובה ומועילה הזו”.