דפנה: דיירי הבית הסעודי פונו לנצרת

עוד לפני פינויו של הקיבוץ פונו דיירי הבית למשכן זמני בנצרת

עקב המצב הביטחוני, מתוך דאגה לשלומם של דיירי הבית הסיעודי ‘בשבילנו’ בחברה לפיתוח הגליל בקיבוץ דפנה, המרוחק כ-2 ק”מ מגבול לבנון, הוחלט במשרד הבריאות ובפיקוד העורף, על פינוי כולל של 36 הדיירים הסיעודיים למרכז הרפואי שיקומי “גולדן קר” בנצרת.

הפינוי התקיים בשבוע הראשון של הלחימה על ידי צוות הבית הסיעודי, הכולל מטפלים, עובדים סוציאליים וצוות הנהלה, בסיוע נציגי משרד הבריאות ופיקוד העורף, ובני משפחות, שפינו את 36 דיירי הבית הסיעודי, באמצעות אמבולנסים וכלי רכב ייעודיים.

מבצע הפינוי, נמשך משעות הצוהריים המוקדמות ועד חצות, וכלל הכנה מוקדמת של הדיירים למעבר, מבחינה רגשית ורפואית (פיזית), על מנת להבטיח שכל אחד מהם יקבל מענה הולם לצרכיו ותחושותיו.


במרכז הרפואי שיקומי “‘גולדן קר” בנצרת, המתין לדיירים צוות נוסף של הבית הסיעודי בדפנה, שקיבל אותם במסירות ודאג לרווחתם יחד עם צוות המרכז הרפואי בנצרת.

שר הבריאות (היוצא) משה ארבל: “משרד הבריאות נערך לכל תרחיש ודואג לשלומם וביטחונם של האוכלוסיות החלשות ביותר. אני מודה להנהלה ולצוות של הבית הסיעודי המוגן בקיבוץ דפנה שפעלו במהירות וברגישות כך שכל הדיירים יועברו למקום מבטחים בימים לא פשוטים שאנו חווים”.

נמרוד דורון-קינסברון, מנהל הבתים הסיעודיים “בשבילנו” בחברה לפיתוח הגליל: “בשעה קשה זו עלינו לדאוג לאנשי הגיל השלישי, ואנו עושים הכל על מנת להבטיח את ביטחונם הנפשי והפיזי. צוות הבית הסיעודי בדפנה ממשיך לפעול ולדאוג למען הדיירים גם במקומם החדש, ומדי יום נמצאים שם ובשיתוף צוות המקום, מעניקים לדיירים טיפול, ותמיכה רגשית על מנת להקל על המעבר”.