קרית שמונה: רה”ע דורש פטור מארנונה

ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן, פנה היום בבקשה לשר הפנים משה ארבל לפטור את תושבי קריית שמונה מתשלום ארנונה לאלתר נוכח פרוץ מלחמת ‘חרבות ברזל’. “יש לפעול במיידית עבור העסקים הסגורים לפיצוי עקיף, הנוסחאות קיימות עוד מתקופת הקורונה”, אמר ראש העיר.

עם כניסת ישראל ליום ה-11 של מלחמת “חרבות ברזיל”, ראש עיריית קרית שמונה אביחי שטרן פנה הערב (יום ג’ 17.10) בפניה לשר הפנים משה ארבל ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ, בבקשה לפטור מארנונה את תושבי קריית שמונה ומתן פיצוי עקיף לעסקים בעיר – במהלך כל תקופת המלחמה, כולל תקופת ההסתגלות שלאחריה.

“במצב זה בו העסקים סגורים מכורח המציאות שנכפתה עליהם, יש לפעול כבר עכשיו למתן פיצוי עקיף מהמדינה לכל העסקים בעיר”, כתב שטרן והוסיף, “בשלב ראשון כדי לשלם את שכר העובדים, כמו גם מתן פטור מתשלום ארנונה לכל תקופת המלחמה ותקופה נוספת של הסתגלות וחזרה לשגרה”. בסיכום מכתבו, אותו שלח שטרן גם למפקד פיקוד העורף אלוף רפאל דוד מילוא והממונה על מחוז צפון במשרד הפנים עינב פרץ, כתב שטרן “הענות לבקשה זו – יש בה כדי להקנות ביטחון כלכלי לתושבים במיוחד בתקופה זו. לדעתי נוסחאות הפיצוי יכולות להיות כמו בתקופת הקורונה”.

דרישה הגיונית ומתבקשת. אביחי שטרן (צילום: דוברות עיריית קרית שמונה)