גיורא זלץ: “הכרזות של משרד הבריאות על זיהום בנחלים – פיגוע תיירותי”

ראש מוא”ז הגליל העליון תוקף את הודעות משרד הבריאות על זיהום בנחלי הצפון ובנחלי הגליל העליון בפרט

בתקופה האחרונה משרד הבריאות הוציא מספר הודעות אזהרה לרחיצה בנחלים בגליל העליון ובגולן. בשנתיים האחרונות יצאו הרבה הודעות כאלה ממשרד הבריאות, שלמעשה הוריד את תקן החיידקים הצואתים ומאז הוציא כמה וכמה הודעות הממליצות להימנע מטבילה בנחלים – מה שמהווה פגיעה קשה בתיירות. את הנימוקים מצד משרד הבריאות ניתן לקרוא בפוסט שפרסם המשרד בעמוד הפייסבוק שלו .

ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, פרסם פוסט חריף בעניין, אותו פתח במילים הבאות: “הפרסומים על “זיהום בנחלים” הם כיסוי תחת של משרד הבריאות. ללא שום סיבה ממשית לפני מספר שנים, בגלל העכברת – שאין לה שום קשר עם זיהום מים, פקיד במשרד הבריאות (תעלת בלאומילך) שינה את הסטנדרט של הבדיקה – מאז כל שבועיים יש אזהרה”.

עולה להתקפה. גיורא זלץ (צילום: דוברות מועצה אזורית הגליל העליון)


לזלץ יש ביקורת נוקבת על דרך הפעולה של משרד הבריאות: “אם המשרד רוצה לאסור, תאסרו כניסה ותפקחו, כמו בחופי הים, להכריז “שהרחצה עלולה להיות מסוכנת”, היא ללא משמעות, זה כסת”ח. בעמק החולה אין בקר ליד הנחלים, ולא חיות בר, המקור היחידי לזיהום , אם יש כזה, אלו תשתיות רעועות של ביוב ביישובים שמשרד הבריאות מכיר, תטפלו בזה. אני לא מכיר כאלו שחלו בעקבות פעילות בנחלים, יש אלפי אנשים בנחלים כל שבוע, כמה אנשים אתם מכירים שחלו בעקבות הרחצה בירדן?”.

גיורא זלץ סיים את דבריו בהאשמה חמורה: “ההכרזות שלכם, משרד הבריאות, הם פיגוע בתיירות של קבוצות מאורגנות , ארגונים גדולים, צה”ל, תגלית ועוד. זו התנהלות לא מקצועית וחסרת אחריות”.

לסיום, זלץ קרא להמונים להגיע לנחלי הגליל העליון: “אני מזמין את כולכן/ם, בואו תיהנו מהיפה, הטעים והכיף שיש לנו להציע לכם. נחלי הגליל העליון אין עוד מקום כזה: אתרי השייט, פעילויות גיבוש לחברות וארגונים, אתר הקמפינג הגדול במדינה, נגיש, חינמי, אל תוותרו”.

יש על המקום הזה? קייאקי כפר בלום